  • 1. Data: 2009-03-23 13:13:41
    Temat: Kanały wentylacyjne - odwrócony ciąg
    Od: kkoowal <k...@v...pl>

    Witam,
    mam kanały wentylacyjne zakończone kominkiem dachówkowym Brass
    I mam problem bo zamiast ciągnąć to dmuchają.
    Długość kanału powinna być ok (ok 4,5)m
    Czy przestawienie kominków na drugą (nawietrzna) połać dachu może coś pomóc

    Piotr K

  • 2. Data: 2009-03-23 13:49:17
    Temat: Re: Kanały wentylacyjne - odwrócony ciąg
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    kkoowal pisze:
> [...]
    > Długość kanału powinna być ok (ok 4,5)m
    > Czy przestawienie kominków na drugą (nawietrzna) połać dachu może coś pomóc

    Podejrzewam, że nie. I poczytaj nieraz grupę. Nawiew ma? Poza tym taką
    dachówkę powinno stosować się jako wywiewka pionu kanalizacyjnego.
    Mieliśmy przejścia z prokuratorem i biegły zakwestionował coś takiego, a
    ładnie wygląda ;)

  • 3. Data: 2009-03-23 13:54:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kkoowal wrote:
> [...]
    > Długość kanału powinna być ok (ok 4,5)m
    > Czy przestawienie kominków na drugą (nawietrzna) połać dachu może coś

    a czy wystają ponad krawędź dachu?

    STOOOP

    kominy wentylacyjne zakończyłeś kominkami dachówkowymi :)

    tak sie tego nei robi. Komin musi mieć odpowiednią wysokość ponad połacią
    dachu.

    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/systemy-kom
    inowe/odbior-komina,6328_3208.htm

    tutaj coś jest...

  • 4. Data: 2009-03-23 14:34:04
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kkoowal pisze:
> [...]
    > Długość kanału powinna być ok (ok 4,5)m
    > Czy przestawienie kominków na drugą (nawietrzna) połać dachu może coś pomóc

    Moze trzeba ocieplic rury nad poddaszem, jesli tak to masz zrobione.

    Moze tak masz gdy pali sie w kominku / piecu i brakuje powietrza
    do spalania.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-03-23 18:48:23
    Od: kkoowal <k...@v...pl>

    > Moze trzeba ocieplic rury nad poddaszem, jesli tak to masz zrobione.
    >
    > Moze tak masz gdy pali sie w kominku / piecu i brakuje powietrza
    > do spalania.

    Rury mam docieplone do końca,
    a powietrza na pewno nie brakuje po otwarciu okna na 15 20 minut ciąg
    wraca do normy, ale tylko do chwili gdy zamknę okno.

    Sprawcą jest wiatr ślizgający sie po połaci dachu i wpadający do kominka.

    W planach miałem te kominki... jako zakończenie kanału wentylacyjnego...
    KierBud mówił że to często stosowane rozwiązanie

  • 6. Data: 2009-03-23 19:30:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kkoowal wrote:

> [...]
    > W planach miałem te kominki... jako zakończenie kanału
    > wentylacyjnego... KierBud mówił że to często stosowane rozwiązanie

    ciekawe gdzie...

    kominki to mogą wentylować połacie dachowe albo kanalizę.

  • 7. Data: 2009-03-24 07:59:16
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kkoowal pisze:

    > a powietrza na pewno nie brakuje po otwarciu okna na 15 20 minut ciąg
    > wraca do normy, ale tylko do chwili gdy zamknę okno.

    Czyli jednak brakuje skoro po otwarciu okna jest OK.
    Zbyt szczelny dom :-) Objetosc powietrza w domu jest stala
    - jak cos wchodzi, to cos musi wyjsc i odwrotnie.
    Jesli przez wentylacje wchodzi do domu, to którędy wychodzi?
    Kominem dymowym? A jest dolot powietrza z zewnatrz do paleniska,
    czy komin wygarnia powietrze z mieszkania?

    Moze za szczelne okna? Ustaw na rozszczelnienie?

    pozdro
    --
    A S

  • 8. Data: 2009-03-24 20:16:57
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "kkoowal" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Długość kanału powinna być ok (ok 4,5)m
    > Czy przestawienie kominków na drugą (nawietrzna) połać dachu może coś

    normalnie ze ciagna do domu gdyz masz zapewne w kominach rowniez wentylacje,
    a ze komin wyzszy to i murowany ma lepszy ciag, dodatkowo okna szczelne to
    musi gdzies zaciagac.
    Jesli nie masz komina z wentylacja to jeszcze pozostaje piec/kominek ktory
    rowniez ciagnie powietrze.

  • 9. Data: 2009-03-24 21:53:41
    Od: kkoowal <k...@v...pl>

> [...]
    > okna szczelne to musi gdzies zaciagac.
    > Jesli nie masz komina z wentylacja to jeszcze pozostaje piec/kominek

    No dobra...
    Nie ma pieca, kominka
    Jest inny komin w salonie - on ciągnie normalnie...
    Może faktycznie to jest przyczyna.

    ale co z tym zrobić.. nawet gdybym miła 2 komin to zawsze któryś ciągnął
    by mocniej.

    Dziwny jest dla mnie fakt że rozszczelnienie okien nie pomaga.
    Muszą być uchylone :-(

    Pozdr
    Piotr K

  • 10. Data: 2009-03-26 21:45:20
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

> [...]
    > by mocniej.
    >
    > Dziwny jest dla mnie fakt że rozszczelnienie okien nie pomaga.

    Mam Braasa :) Podobny układ, tylko mam kominek
    Po pierwszej zimie ociepliłem do samego dachu (i pomogło :)
    dodałem dodatkowo wejście fi 80 do kominka
    I mam spokój. Chyba że wieje pow 50 km/h :(
    Pozdrwiam
    CEzarys