  • 1. Data: 2010-05-12 05:26:40
    Temat: Kiedy stawiać ścianke z regipsów ?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Mam do was pytanko, kiedy stawiać ściankę z regipsów? Na chudziaku, czy po
    wylaniu posadzki?
    Pyta bo obawiam się czy na jak postawie stelaż na chudziaku to jak go zaleje
    to czy wszystko bedzie ok. A znowu jak go postawie na wylewce to czy nie
    bedzie to pękać?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-05-12 06:47:01
    Temat: Re: Kiedy stawiać ścianke z regipsów ?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pyta bo obawiam się czy na jak postawie stelaż na chudziaku to jak go
    > zaleje to czy wszystko bedzie ok. A znowu jak go postawie na wylewce to

    Na docelowej posadzce.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-05-12 06:49:40
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-12 07:26, Bartek pisze:
> [...]
    > Pyta bo obawiam się czy na jak postawie stelaż na chudziaku to jak go
    > zaleje to czy wszystko bedzie ok. A znowu jak go postawie na wylewce to

    Ja robiłem po wylaniu posadzek, nic się na razie nie dzieje.

    Choć może jest uzasadnienie, robić ścianki przed wylewką.

    Ariusz

  • 4. Data: 2010-05-12 07:20:08
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ja robiłem po wylaniu posadzek, nic się na razie nie dzieje.

    > Choć może jest uzasadnienie, robić ścianki przed wylewką.

    to zależy...
    obie szkoły mają zady i walety

    "na wylewce" - dla mnie jedyna zaleta - możesz stawiać scianki w innych
    miejscach (lub wcale) niż wczesniej planowałeś (jeśli nie masz ogrzewania
    podłogowego - bo wtedy się trochę komplikuje)

    "na chudziaku" - mozesz zbudować ściankę z dowolnych materiałów i
    rozprowadzić instalacje pod posadzką i w ścianach, wylewki są mniejsze (nie
    trzeba dzielić dylatacyjnie duzych powierzchni), ściany "nie pływają" co
    mogłoby powodowac niegroźne ale zawsze rysy, mniej się przenosza hałasy
    pomiedzy pomieszczeniami...
    dla mnie jedyna istotna wada - musisz dokładnie zaplanować gdzie te sciany
    będą i trzymac się tego planu juz do końca

  • 5. Data: 2010-05-12 09:20:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla mnie jedyna istotna wada - musisz dokładnie zaplanować gdzie te sciany
    > będą i trzymac się tego planu juz do końca

    Jeśli murowana to oczywiście na chudziaku/stropie. Jesli ściana lekka z
    płyty gipsowych to na wylewce.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-05-12 15:08:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Bartek pisze:
    > Witam
    > Mam do was pytanko, kiedy stawiać ściankę z regipsów?

    Ja bym stawiał po wylewkach i tynkach...
    Niech chałupa trochę obeschnie, bo jak postawisz przed mokrymi robotami,
    to g-k nawilgnie i może stracić swoje parametry :-)
    Poza tym, jak postawisz na docelowej posadzce, to zawsze możesz sobie
    taką ściankę bezboleśnie przesunąć i nic się nie stanie. Jak postawisz
    ją na stropie/chudziaku, to już nie ma przebasz - muszą tam być, a w
    razie zmiany, będzie grubsza robota. :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-05-12 20:00:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]

    > miejscach (lub wcale) niż wczesniej planowałeś (jeśli nie masz ogrzewania
    > podłogowego - bo wtedy się trochę komplikuje)

    Na pewno zaletą tego podejścia jest likwidacja mostka termicznego - ściany są
    ocieplone z dołu.

  • 8. Data: 2010-05-12 21:43:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Maj, 07:26, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > to czy wszystko bedzie ok. A znowu jak go postawie na wylewce to czy nie

    Jak zrobisz jak producent systemu kaze - to nie. KG nie moze byc "na
    styk" miedzy sufitem, a posadzka. Musi byc od dolu szczelina, ktora
    mozna np. wypelnic akrylem. Generalnie - jak wykonasz zgodnie z
    technologia to pekanie bedzie ograniczone do minimum :) KG to fajny
    material ale wiekszosc miszczóf nie zna podstawowych zasad i dlatego
    tyle sie slyszy / widzi pekniec, a potem opinie, ze to technologia do
    dupy.. Ostatnie ~5 pekniec u znajomych jakie widzialem naocznie byly
    spowodowane podstawowym bledem - laczenie plyt bylo na przedluzeniu
    otworow - okiennych, drzwiowych, w narozach. Nie chce sie majstrom
    wycinac "eLek" z plyt to i potem peka. No, to tyle ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.