  • 1. Data: 2010-08-16 08:56:08
    Temat: Klej do szkła akrylowego
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    Witam
    Chciałem nakleić na luxfery szkło syntetyczne z akrylu ( PMMA ). Czy może mi ktoś
    pomóc
    jaki klej zastosować na takie szkło akrylowe>>luxfer.
    Wiem że to nie może być klej agresywny. Czy ktoś sie z tym spotkał, kleił ?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-08-16 14:47:20
    Temat: Re: Klej do szkła akrylowego
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 16 Sie, 10:56, "Tom" <t...@i...eu> wrote:
> [...]
    > jaki klej zastosować na takie szkło akrylowe>>luxfer.
    > Wiem że to nie może być klej agresywny. Czy ktoś sie z tym spotkał, kleił ?

    Szklo akrylowe klei sie chyba chloroformem, ale przyklejenie do szkla
    to chyba inna historia.

    Moze daloby sie przykleic zywicą akrylową, która zawiera PMMA...?

  • 3. Data: 2010-08-16 19:18:31
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-16 10:56, Tom pisze:
> [...]
    > jaki klej zastosować na takie szkło akrylowe>>luxfer.
    > Wiem że to nie może być klej agresywny. Czy ktoś sie z tym spotkał, kleił ?
    Sam akryl do akrylu to jak Ci kolega wyzej odpowiedzial.
    A co do Twojego problemu to nie wiem po co Ci tak, byc moze wystarczy
    zamocowac taki akryl za pomoca przezroczystych paskow do mocowania
    roznych ustrojstw np firmy 3M. Wada cena - okolo 20 zl za malutka szpulke.
    Dosc dobrze na wiekszej powierzchni to zlapie nowy klej kontaktowy
    Henkela - ten przezroczysty (bodajze Pattex Total FIX).
    Wada takze cena - okolo 30 zl.
    Spoina jest bardzo estetyczna i bardzo mocna.
    Co wazne jest elastyczna.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 4. Data: 2010-08-17 19:49:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Szklo akrylowe klei sie chyba chloroformem, ale przyklejenie do szkla
    > to chyba inna historia.

    Chloroformem, kwasem octowym lodowatym (ważne - musi być absolutnie
    bezwodny bo spoina będzie mętna, w praktyce do kwasu octowego lodowatego
    dodaje się trochę bezwodnika octowego żeby tę bezwodność zapewnić) lum
    mieszanina tych rozpuszczalników - czasem samych, czasem zagęszczonych
    tworzywem klejonym (rozpuszcza się resztki poobróbkowe).

    Żeby którąkolwiek z wymienionych substancji kupić trzeba troche papierów
    wypełnic - chloroform to w ogóle nie wiem czy prywatnie da się kupić,
    kwas octowy lodowaty a tym bardziej bezwodnik octowy to co najmniej
    podanie NIP-u i wszystkich danych osobowych (ćpunom podziękujmy -
    odczynniki niezbędne przy acetylowaniu morfiny do acetylomorfiny aka
    heroiny...)

    Ale do szkła to ja bym kleił raczej czymś znacznie podatniejszym niż
    polimetakrylan metylu. Jakiś przezroczysty silikon czy coś podobnego -
    bo i szkło i PMMA są dosyć sztywne, jak zaczną chodzić każde po swojemu
    to spoina może nie wytrzymać naprężeń.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-08-17 20:29:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > mi ktoś pomóc jaki klej zastosować na takie szkło akrylowe>>luxfer.
    > Wiem że to nie może być klej agresywny. Czy ktoś sie z tym spotkał, kleił

    Jak bardzo to ma być przezroczyste ?
    Moze wystarczy zwykły silikon ?

  • 6. Data: 2010-08-18 08:56:29
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > Jak bardzo to ma być przezroczyste ?
    > Moze wystarczy zwykły silikon ?

    Po prostu luxfery mi popękały i jak zacina to kapie mi do piwnicy. Chcialem
    luxfery
    zakleićc szkłem ( płytą ) akrylową na zew. To nie musi być piękne bo to piwnica przy
    ziemi. Oczywiście chodzi mi o szybe akrylową przezroczystą.

    Tomek

  • 7. Data: 2010-08-18 09:01:27
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    Problemem ponadto jest to że nie mogę nigdzie kupić szkła akrylowego z UV ( nie mylić
    plexi, czy jak to firma Robelit zwie: Basterglasss - nie nadaje sie na zew. ) od
    Krakowa
    do Tarnowa. Czy może ktoś widział i wie gdzie można kupić takie szkło, płytę ?
    Tomek

  • 8. Data: 2010-08-18 19:31:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > ( nie mylić z plexi, czy jak to firma Robelit zwie: Basterglasss - nie
    > nadaje sie na zew. ) od Krakowa do Tarnowa. Czy może ktoś widział i wie

    Zamiast akrylu kup płytę poliwęglanową. Jest o wiele mocniejsza, odporna na
    UV i niedroga. Chyba w każdym mieście znajdziesz firmę handlującą takimi
    płytami. Spokojnie możesz przykleić bezbarwnym silikonem szklarskim lub
    uniwersalnym.

  • 9. Data: 2010-08-19 07:29:01
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]
    Spokojnie
    > możesz przykleić bezbarwnym silikonem szklarskim lub uniwersalnym.

    Fakt, myślalem o tym i jest to wyjście. Rozumiem że mówisz o płycie poliwęglanowej
    komorowej ? Problemem jest to ( i chcialem to ominać ) jest zakładanie na taką płytę
    taśm
    paraprzepuszczalnych. Oto info ze strony producenta:

    "Podczas montażu płyt należy pamiętać o oklejeniu komór płyty taśmą zabezpieczającą,
    która
    chroni przed wnikaniem do wewnątrz kurzu i drobnoustrojów mogących doprowadzić do
    zanieczyszczenia (np. na zielono).Stosujemy taśmę pełną lub paroprzepuszczalną, która

    zalecana jest szczególnie w konstrukcjach gdzie występuje różnica temperatur po obu
    stronach płyty. Aby skroplonej parze wodnej umożliwić wydostanie się z płyty, taśmę
    paroprzepuszczalna stosujemy do zabezpieczenia komór niżej położonej krawędzi płyty"

    Być może jest to w moim przypadku zbędne, ale sam już nie wiem.
    Dzieki all za pomoc.
    Tomek

  • 10. Data: 2010-08-19 18:47:44
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-19 09:29, Tom pisze:
    > myślalem o tym i jest to wyjście. Rozumiem że mówisz o płycie poliwęglanowej
    > komorowej ? Problemem jest to ( i chcialem to ominać ) jest zakładanie na taką
    płytę taśm
    Poliweglan kupisz w plycie, nie musisz brac wersji z komorami.
    Faktycznie jest bardzo odporne na warunki atmosferyczne i UV ale
    zmartwie Cie - jest cholernie drogie.
    Niemniej widzialem plyte z poliweglanu ktora sluzy jako daszek od jakis
    5lat i po umyciu nie widac wiekszych sladow eksploatacyjnych :)