-
11. Data: 2010-03-06 08:30:33
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
news:hmrfpp$cjp$1@news.interia.pl...
>
> I zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
> - na piecu rozdzielnik (da się taki custom-made zamówić)
> rozdzielający rury koncentryczne na dwie zwykłe;
> - powietrze pobierane przez ścianę dotychczasową rurą
> - spaliny wyprowadzane przez kamionkę (dodatkowo ocieplona wełną mineralną)
> ponad dach.
>
> Jakieś przeciwskazania ?
>
> Instalator też twierdził, że w kamionce niby musi być jeszcze stalowa
> (koncentryczna lub nie) - tylko po co ?
>
> 11mb nierdzewki piechotą nie chodzi ;-)
>
Pozbawiasz się wówczas wszystkich zalet zespołu powietrzno - spalinowego:
1) Zabezpieczenia przed nieszczelnością rury spalinowej. W odróznieniu od kotła
atmosferycznego panuje w niej nadciśnienie i ewentualana nieszczelność oznacza
wypychania spalin do środka pomieszczenia a nie zasysanie "fałszywego powietrza".
Jest to nawiasem mówiąc problem analoiczny z kotłem węglowym z nadmuchem. Znajomy po
zainstalowaniu takiego dowiedział się, że ma nieszczelności.
2) Wymiany ciepła pomiędzy spalinami i powietrzem. Im dłuższy jest ten "wymiennik"
tym lepiej dla ciebie.
3) Umiejscowienia obok siebie punktu wyprowadzenia spalin i zasysania powietrza.
Dzięki temu ani wiatr ani różnice temperatur nie wywołują w "kominie" cugu i nie
zaburzają pracy kotła.
Jeśli twój kocioł to kondensat to nie jest potrzebna ci nierdzewka tylko wkład PVC.
Kiedyś nie wolno było stosować, niedawno przepisy nadgoniły za postępem. -
12. Data: 2010-03-06 13:27:10
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
news:hmt3rm$hur$1@news2.ipartners.pl...
>
> 2) Wymiany ciepła pomiędzy spalinami i powietrzem. Im dłuższy jest ten
> "wymiennik" tym lepiej dla ciebie.
Mówisz, że na podgrzanym powietrzu będzie piec mniej palił ?
> Jeśli twój kocioł to kondensat to nie jest potrzebna ci nierdzewka tylko
> wkład PVC. Kiedyś nie wolno było stosować, niedawno przepisy nadgoniły za
> postępem.
To jest bardzo ciekawa informacja. Dzięki - tylko pozostaje sprawdzić, czy
cena będzie zachęcająco niższa :-)
Pzdr
JKK
-
13. Data: 2010-03-06 15:58:19
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>
Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
news:hmtjis$t40$1@news.interia.pl...
> Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
> news:hmt3rm$hur$1@news2.ipartners.pl...
>>
>> 2) Wymiany ciepła pomiędzy spalinami i powietrzem. Im dłuższy jest ten
>> "wymiennik" tym lepiej dla ciebie.
> Mówisz, że na podgrzanym powietrzu będzie piec mniej palił ?
Tego akurat nie byl bym taki pewny. Oczywiscie to szczegoly, ale napewno
powietrza moze miec mniej.
Pozdro.. TK
-
14. Data: 2010-03-06 20:19:58
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
news:hmtsd9$7s5$1@news.interia.pl...
>
>> Mówisz, że na podgrzanym powietrzu będzie piec mniej palił ?
>
> Tego akurat nie byl bym taki pewny. Oczywiscie to szczegoly, ale napewno
> powietrza moze miec mniej.
>
Per analogiam z samochodu.
Systemy gaźnikowe miały termostat na wejściu powietrza do filtra
regulujący (do czasu rozgrzania silnika) dopływ ciepłego powietrza
znad wydechu w zimie.
Aczkolwiek stały dopływ ciepłego powietrza
(przy wyższych temperaturach)
skutkował większym spalaniem.
Pzdr
JKK
-
15. Data: 2010-03-06 21:45:41
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>
Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
news:hmubos$q1r$1@news.interia.pl...
>> Tego akurat nie byl bym taki pewny. Oczywiscie to szczegoly, ale napewno
>> powietrza moze miec mniej.
>>
> Per analogiam z samochodu.
> Systemy gaźnikowe miały termostat na wejściu powietrza do filtra
> regulujący (do czasu rozgrzania silnika) dopływ ciepłego powietrza
> znad wydechu w zimie.
Niektore mialy tez grzalke bezposrednio pod gaznikiem sterowana czujnikiem
temp.
> Aczkolwiek stały dopływ ciepłego powietrza
> (przy wyższych temperaturach)
> skutkował większym spalaniem.
A no.
W silnikach doladowanych nie bez powodu stosuje sie chlodnice powietrza
doladowanego.
Pozdro.. TK
-
16. Data: 2010-03-08 12:11:30
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: Rick <r...@...pl>
On Sat, 6 Mar 2010 09:30:33 +0100
"William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> Jeśli twój kocioł to kondensat to nie jest potrzebna ci nierdzewka tylko wkład PVC.
Kiedyś nie wolno było stosować, niedawno przepisy nadgoniły za postępem.
Czy mógłbym prosić o informację które przepisy to regulują?
Pozdr.
Rick
-
17. Data: 2010-03-08 20:21:29
Temat: Re: Kociol kondensacyjny + komin Schiedel Avant
Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>
Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
news:20100308131130.36b0d0fb@laptop-rgan...
On Sat, 6 Mar 2010 09:30:33 +0100
"William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> Jeśli twój kocioł to kondensat to nie jest potrzebna ci nierdzewka tylko wkład PVC.
Kiedyś nie wolno było stosować, niedawno przepisy nadgoniły za postępem.
Czy mógłbym prosić o informację które przepisy to regulują?
Pozdr.
Rick
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.