    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kominek, a węgiel brunatny...
    Date: Fri, 2 Oct 2009 22:02:16 +0200

    Witam, szanownych grupowiczów ;)

    Ponieważ można dzisiaj kupić węgiel brunatny w cenie ok. 250 zł za tonę, a
    wiem, że jest on dużo mniej kaloryczny niż np. taki węgiel kamienny, to
    powstaje pytanie, czy nie możnaby tym palić w kominku (bo w zwykłym piecu
    nie bardzo się opłaca)... nawet gdyby tylko dokładać kilka bryłek węgla do
    palącego się drewna... Wydaje mi się (tylko przypuszczenia), że węgiel
    brunatny jest bardziej kaloryczny niż choćby suchy dąb, a do tego tona węgla
    to chyba więcej objętościowo, niż tona drzewa... Czy zatem nie wyjdzie dużo
    taniej palić węglem brunatnym w kominku, niż zwykłym drzewem? No i czy taki
    węgiel nie zniszczy kominka? :D

    Pzdry,
    /\/\\/\/