  • 1. Data: 2016-04-05 17:53:56
    Temat: Koszt docieplenia pianką PU
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Widziałem na targach ofertę firmy docieplającej poddasza pianką PU.
    Chciałem się dopytać o cenę takiej usługi, ale zaproponowali mi, że ktoś
    od nich przyjedzie, zobaczy i wyceni.
    Nie chcę jednak gonić chłopa nadaremno i może ktoś z Grupowiczów mi
    podpowie, jaki jest orientacyjny koszt takiej usługi za dajmy na to metr
    kwadratowy przy grubości 10 cm. Rząd wielkości - czy jest to 10 zł, a
    może 100?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-05 18:59:37
    Temat: Re: Koszt docieplenia pianką PU
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 17:53:58 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > podpowie, jaki jest orientacyjny koszt takiej usługi za dajmy na to metr
    > kwadratowy przy grubości 10 cm. Rząd wielkości - czy jest to 10 zł, a

    allego mówi ze 25zł/10cm/m2 pianą otwartokomórkową. A otwartokom. ma wspolczynnik
    0,036-0,040 W/(mK) czyli nieco słabszy niż wełna (zamknietokomorowe są faktycznie
    duzo cieplejsze ale w h... drogie)
    Wełna kosztuje ok. 10zł/10cm/m2 ale trzeba dołożyć robociznę.

    W sumie - niezbyt to sie kalkuluje. A jak juz ktos ma fantazje tak robic to najlepiej
    bedzie dac piane pur miedzy krokwie a potem jeszcze tyle samo wełny jako druga
    warstwa.

    b.

  • 3. Data: 2016-04-05 19:18:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-05 17:53, Jacek wrote:
> [...]
    > podpowie, jaki jest orientacyjny koszt takiej usługi za dajmy na to metr
    > kwadratowy przy grubości 10 cm. Rząd wielkości - czy jest to 10 zł, a

    Powinieneś liczyć się z kosztami na poziomie 400 złotych za m3 piany
    otwartokomorowej.

    Tak jak na napisał Budyń: może się wydawać, że to drogo w stosunku do
    wełny. Ale z drugiej strony jest to inwestycja jednorazowa, a nie jak w
    przypadku wełny do pierwszego zawilgocenia albo obsunięcia się wełny (w
    przypadku złego montażu).

    Z tą lambdą to też jest nie do końca tak jak napisał Budyń. Jest ona
    podawana przy założeniu zerowej konwekcji co generalnie jest trudne do
    osiągnięcia w przypadku wełny (ze względu na błędy wykonawcze) i
    trywialne w przypadku piany.

    W każdym razie "zapieniłem" się na jesieni i jestem zadowolony. Śnieg
    leżał na dachu (od północnej strony) chyba najdłużej w całej okolicy.
    Grzane było normalnie, a może nawet nieco nadmiarowo bo to całkiem nowy
    budynek.

    Przy czym 10cm piany to raczej za mało w naszym klimacie. Znowu
    rzeźbienie pianą i wełną to IMHO bez sensu. Ale oczywiście każdy bawi
    się za własne pieniądze.

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-04-06 10:45:34
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 05.04.2016 17:53, Jacek wrote:
> [...]
    > podpowie, jaki jest orientacyjny koszt takiej usługi za dajmy na to metr
    > kwadratowy przy grubości 10 cm. Rząd wielkości - czy jest to 10 zł, a
    Rozwaz polozenie plyt PU na krokwie. Mi sie sprawdza doskonale.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2016-04-06 10:56:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 10:44:55 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Rozwaz polozenie plyt PU na krokwie. Mi sie sprawdza doskonale.

    a do aktualnych cen linke masz?

    b.

  • 6. Data: 2016-04-08 23:53:15
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Zaciekawił mnie Twój post.
    Jestem na etapie budowy domu i myślę o pianie. Wynika to z tego, że mam
    blisko do lasu i boję się kun robiących masakrę w dachu. Z tego co
    słyszałem piany zwierzaki nie ruszają.
    Ile tej piany otwartokomórkowej powinienem dać? Dom ogólnie będzie
    ogrzewany pompą ciepła i zapotrzebowanie na energię ma mieć w okolicy 32
    [kWh/(m2*rok)]. Nie chcę więc, by dach był słabym ogniwem.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2016-04-09 10:07:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 23:53:18 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Ile tej piany otwartokomórkowej powinienem dać?

    tyle co wełny było w projekcie abo wspolczynnik jest taki sam. Wersja tania jak
    zwykle -piana miedzy krokwie (kuna nie przelezie) i następne 15cm wełną.

    b.

  • 8. Data: 2016-04-09 21:52:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-08 23:53, gobo wrote:
    > Ile tej piany otwartokomórkowej powinienem dać? [...]

    Lambda piany otwartokomorowej i wełny jest porównywalna. Tak więc jak
    dasz tyle samo piany co miałbyś dać wełny to będziesz miał zdecydowanie
    lepszą izolację niż przy wełnie. Masz po prostu szczelny "termos" i nie
    tracisz na konwekcji i generalnie na przewiewach (zwłaszcza przy
    ewentualnych błędach wykonawczych).

    Oczywiście w związku z tym nie wolno zaniedbać wentylacji. No ale
    wentylacja mechaniczna (z rekuperacją) jest coraz bardziej powszechna.
    Tak więc problem jakby mniejszy.

    W każdym razie u siebie dałem 18 w porywach do 20 cm piany. I tak jak
    napisałem wcześniej - w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w
    okolicy. Termowizja potwierdziła, że nie ma problemów.

    Piotrek

  • 9. Data: 2016-04-10 08:57:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 9 kwietnia 2016 21:52:30 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > lepszą izolację niż przy wełnie. Masz po prostu szczelny "termos" i nie
    > tracisz na konwekcji i generalnie na przewiewach (zwłaszcza przy

    A błędy wykonawcze przy pianie nie występują?
    z foruma wykonawców pianą:
    "Ad1. Bezwzględnie dla pianki otwartokomorkowej należy zastosować układ folii
    paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej tak jak stosuje sie w przypadku wełny. "

    masz taki układ? Nie masz, nikt nie ma. Ale taka informacja sie pojawia.

    Co do przewiewalnosci wełny. Jasne ze trzeba sie pobawić dokładną robotą - właśnie
    jestem na takim etapie i sobie rzeźbie. Jak zrobie szczelnie - a zrobie - to
    wspolczynnik dostane fabryczny.

    > Oczywiście w związku z tym nie wolno zaniedbać wentylacji.

    nigdy nie wolno

    > W każdym razie u siebie dałem 18 w porywach do 20 cm piany. I tak jak
    > napisałem wcześniej - w domu cieplutko, śnieg na dachu leżał najdłużej w
    > okolicy. Termowizja potwierdziła, że nie ma problemów.

    a dla ciekawosci musze zapytac fachowców z okolicy czy by prysneli 5cm piany. To by
    załatwiło szczelnosc, i dobry stosunek cena/jakosc.
    tyle ze dla 5cm mogą nie chciac przyjechac.

    b.

  • 10. Data: 2016-04-10 12:20:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-10 08:57, Budyń wrote:
> [...]
    >
    > masz taki układ? Nie masz, nikt nie ma. Ale taka informacja sie pojawia.

    Nie wiem jak mają wszyscy ;-) ale ja akurat mam normalną membranę
    dachową. Foli paroszczelnej pod pianą faktycznie nie mam. Ale wyszło mi,
    że przy moim modelu używania poddasza - czyli praktycznie nie używania -
    dostateczną barierą będzie pomalowanie płyt GK farbą (silikatową).

    > Co do przewiewalnosci wełny. Jasne ze trzeba sie pobawić dokładną robotą - właśnie
    jestem na takim etapie i sobie rzeźbie. Jak zrobie szczelnie - a zrobie - to
    wspolczynnik dostane fabryczny.

    No właśnie: "sobie rzeźbię".

    Już nawet abstrahując od chęci i możliwości to mnie akurat nie stać na
    zapłacenie samemu sobie za takie rzeźbienie ;-)

    Natomiast połączenie ekipy zewnętrznej i problemowej technologii to
    gwarancja porażki. Jak nie od razu to po kilku latach ...

    Piotrek