  • 21. Data: 2010-10-06 12:17:33
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:12:14 +0200, marko1a napisał(a):

    > Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu
    > http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?Open
    Form
    > Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

    Fajnie, znalazłeś obrazki. To teraz najedź kursorem na urządzenie i
    odczytaj wartość "maks. temp. na zasilaniu".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2010-10-06 12:20:55
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    > Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu
    > http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?Open
    Form
    > Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

    Widze jeszcze u ciebie kolejny problem: czytania ze zrozumieniem. Nawet
    obrazków.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 23. Data: 2010-10-06 12:21:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Jak widać mity na temat PC są trwałe i niezmienne.
    Podanego w linku viesmanna obserwuję od dawna i jakoś ani razu nie
    zauważyłem aby temperatura na zbiorniku przekroczyła 45stC. Najczęściej jest
    to 40stC. A jest to ich zestaw wzorcowy przecież.

    > Masz tu pierwszą z brzegu kartę katalogową:
    > http://www.ochsner.pl/fileadmin/downloads/Polen/HK-P
    L_091105.pdf

    Moje auto według producenta i wszelkich norm w karcie katalogowej spala
    6,5l/100 ale tak nie jest.

    > I to się uzyskuje podgrzewając wodę *okresowo* do tej temperatury.

    Ale jednak trzeba,. Na dodatek przynajmniej raz na tydzień.

    > Ale wiesz, że grzejnik to nie jedyne źródło ciepła?

    Jakie znowu grzejniki?

  • 24. Data: 2010-10-06 12:25:09
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    > Ja tam nie wiem co jest grane, ale sąsiad pociupał niedawno całą stodołę
    > na opał. Starsi górale jak widać zbierają opał czyli cosik bydzie.

    Tak, to jest dowód na zimę stulecia i wskazanie -40°C.

    Teraz ci wierzę.

  • 25. Data: 2010-10-06 12:29:48
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > ... więc trzeba biegać z wiaderkiem na popiół, bo w usenecie napisali, że
    > PC są be (uwierzysz, że nie wszędzie jest gaz?).

    widzę że zupełnie nie rozumiesz istoty...
    w uproszczeniu, przy obecnych cench PC,
    taniej wyjdzie po prostu grzać się prądem w II taryfie...

    a wszystkie inne opcje są jeszcze tańsze

  • 26. Data: 2010-10-06 12:44:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:21:12 +0200, marko1a napisał(a):

    > Podanego w linku viesmanna obserwuję od dawna i jakoś ani razu nie
    > zauważyłem aby temperatura na zbiorniku przekroczyła 45stC. Najczęściej jest
    > to 40stC. A jest to ich zestaw wzorcowy przecież.

    I po co ma przekraczać? Potrzebujesz więcej do podłogówki?

    L_091105.pdf

    > Moje auto według producenta i wszelkich norm w karcie katalogowej spala
    > 6,5l/100 ale tak nie jest.

    Widocznie masz zbyt ciężką nogę.

    > Ale jednak trzeba,. Na dodatek przynajmniej raz na tydzień.

    Ano trzeba. Straszny wydatek.

    Q = 300 (l) * 4190 * 20 (K) = 25140000 J = 25.14 MJ

    To jest ok. 0.5m3 gazu, przelicz sobie na prąd.
    To ciepło i tak wykorzystasz.

    > Jakie znowu grzejniki?

    Piszesz o termostatach na 55-90 C.

    Pewnie Cię zmartwi informacja, że są też na nizsze temperatury.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2010-10-06 12:51:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    c.googlegroups.com...
    >Tak wiec - bzdury wac Pan piszesz :)

    wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
    znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

    b.

  • 28. Data: 2010-10-06 13:10:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, ty nie jestes tamtym człowiekiem. Tamten zamilkł po zwróceniu uwagi
    > na wypisywane banialuki, nie brnął dalej.

    Daj sobie na wstrzymanie. Najpierw coś poczytaj na temat zanim zaczniesz ze
    mną dyskusję.

    Marek

  • 29. Data: 2010-10-06 13:18:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > I po co ma przekraczać? Potrzebujesz więcej do podłogówki?

    Matołku! Cały czas mowa o CWU. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    > Piszesz o termostatach na 55-90 C.
    >
    > Pewnie Cię zmartwi informacja, że są też na nizsze temperatury.

    Matołku! Tu tez powtórzę! Mowa jest o baterii termostatycznej do mieszania
    wody CWU.
    Jak ja nienawidze takich ciemniaków co nie przeczytają ze zrozumieniem a
    potem pokazują swojego pierdolca na forach.
    I prostuj tu potem takich, udowadniaj.

    Marek

  • 30. Data: 2010-10-06 13:18:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Form

    > Fajnie, znalazłeś obrazki. To teraz najedź kursorem na urządzenie i
    > odczytaj wartość "maks. temp. na zasilaniu".

    Hahahaha!

    Wiesz co? masz o tym pojęcie jak krowa na produkcji papieru toaletowego.