  • 71. Data: 2010-10-07 12:25:38
    Temat: Re: Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:4cada4ec$0$22795$65785112@news.neostrada.pl...
    > Próbuję Ci wytłumaczyć, że dla pompy ciepła liczy się ciepło, a nie
    > odczuwane przez człowieka uczucie ciepła lub zimna.
    >
    > Niestety wszystkie prawa fizyki teoretycznej dotkliwie dotyczą też
    > praktyków.

    Puknij sie w tą kartonową głowę zanim zaczniesz udowadniać że PC pozyska
    ciepło ze źródeł o takich ekstremalnych niskich temperaturach.
    I sama temperatura to jeszcze nie wszystko. Liczy się ilość energii jaką
    jest PC w stanie pozyskać w odpowiednim czasie.

    Marek

  • 72. Data: 2010-10-07 12:32:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2010 14:25, marko1a pisze:

> [...]
    > I sama temperatura to jeszcze nie wszystko. Liczy się ilość energii jaką
    > jest PC w stanie pozyskać w odpowiednim czasie.

    Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
    głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
    całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

  • 73. Data: 2010-10-07 12:54:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:4cadbdd7$1@news.home.net.pl...
    > Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
    > głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
    > całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

    Ja to wiem. Odnoszę się do twierdzenia Werbińskiego że już od -273 jest
    energia. Owszem jest ale co to ma do rzeczy w PC?
    Co do dolnych żródeł to eksperymentowałem na niewielkiej co prawda
    głębokości 3m z małą sprężarką w wbitą sondą w postaci dwóch rurek
    miedzianych i dwóch kolanek. Całość jako U-rurka wsuwana była w otwór
    powstały po wsunięciu cisnieniowym rury stalowej na około 1,5metra i gdy
    tylko sonda była umieszczana w gruncie suchym to takie DZ najnormalniej w
    świecie nie wyrabiało i po kilku godzinach eksploatacji zamarzało w kolanku
    i blokowało przepływ. Glikol był rozcieńczany tak do -5 stopni i widać było
    to za zimno dla niego. To było w małej skali z kompresorem z klimatyzatora a
    czytałem na forach gdzie ludzie sami sobie budują swoje PC że zdarza się że
    w dużej skali na większych głębokościach w odpowiednio złym gruncie (suchym)
    też tak się dzieje. Tak więc jeżeli w gruncie nie ma cieków wody które
    zapewniają stałe dostarczanie ciepła do DZ to spodziewać się należy że PC w
    takich warunkach będzie miała bardzo kiepskie COP.

    Marek

  • 74. Data: 2010-10-07 12:58:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    wiadomości news:4cadbdd7$1@news.home.net.pl...

    > Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
    > głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
    > całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

    Przecież to Werbiński pisał o -273stC

    Marek

  • 75. Data: 2010-10-07 13:17:52
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message
> [...]
    > cieków wody które zapewniają stałe dostarczanie ciepła do DZ to spodziewać
    > się należy że PC w takich warunkach będzie miała bardzo kiepskie COP.

    I tak woda musi mieć co najmniej +4°C - w przeciwnym przypadku zamarznie w
    układzie.

  • 76. Data: 2010-10-07 13:26:31
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Czesuaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Tak, to jest dowód na zimę stulecia i wskazanie -40°C.
    >
    > Teraz ci wierzę.

    Indianie przychodzą do szamana i pytają:
    Jaka będzie zima w tym roku?
    - Bardzo mroźna, zbierajcie chrust na opał.
    Jednak zima była łagodna. Po roku Indianie znów odwiedzają szamana.
    - Jaka będzie zima w tym roku?
    - Bardzo mroźna, zbierajcie chrust na opał.
    Jednak zima znów była łagodna.
    - Po roku szaman nie chcąc znów się ośmieszyć, poszedł do meteorologa i
    pyta:
    - Jaka będzie zima w tym roku?
    - Oj, bardzo mroźna! Indianie już dwa lata zbierają chrust na opał!

    --
    Irokez

  • 77. Data: 2010-10-07 13:50:03
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Oct 2010 08:28:58 +0200, marko1a <m...@l...de> wrote:

    > A te 38stC to wiadomo... ustaw sobie więcej, np 45 i zobaczymy co ci
    > poleci na wyjściu.

    No faktycznie, uzyskanie 45 stopni na wyjściu baterii przy zasilaniu jej
    wodą o temperaturze 40C może się nie udać ;)

    Ja tam też nie zauważyłem żadnych problemów z moją baterią (KFA) przy
    zasilaniu wodą o temperaturze 48C (nominalnej, bo jak prysznic biorą ze
    trzy osoby po kolei to na pewno temperatura wody w zasobniku spada poniżej
    tej wartości).

    RobertP.

  • 78. Data: 2010-10-07 17:05:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I tak woda musi mieć co najmniej +4°C - w przeciwnym przypadku zamarznie w
    > układzie.

    no i wszystko jasne :-)

    b.

  • 79. Data: 2010-10-07 18:19:11
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 09:35, Jan Werbinski pisze:
    > 1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
    > 1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
    > 1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura
    >
    > Gaz 0,22 zł + straty w komin + kosztowna instalacja kominowa i grzewcza.
    > Prąd 0,25 zł - zyski ze stosowania pompy ciepła zamiast grzania
    > oporowego - prostota instalacji i wygoda.
    >
    > Klimatyzatory (czyli pompy ciepła powietrze - powietrze) za 3-5 tys mają
    > od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do
    > pobranej. Dzieląc 0,25 zł/3 mamy 8 groszy grzejąc w taniej taryfie i
    > 0,60/3=20 groszy w drogiej.

    Moja tabelka wygląda tak:
    Paliwo Wart. kaloryczna Cena jedn. Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Ekogroszek 26 MJ/kg 0,45 zł 0,85 20,36 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,50 zł 0,95 43,86 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,50 zł 1 41,67 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł
    Olej opałowy 43 MJ/kg 2 0,95 48,96 zł
    Prąd 1000 MWh 250 1 250,00 zł

    BR
    Igus'

  • 80. Data: 2010-10-07 18:30:46
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do
    > pobranej. Dzieląc 0,25 zł/3 mamy 8 groszy grzejąc w taniej taryfie i

    Moja tabelka poprawiona :o)
    Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
    Prąd 1 kWh 0,25 1 69,44 zł

    BR
    Igus'