  • 21. Data: 2012-10-24 14:38:12
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "ceownik" <c...@w...pl> wrote in message
    news:k68k7o$9bh$1@node1.news.atman.pl...

    > Więc:
    > - śmieci ~400zł na rok
    > - prąd ok. 100zł na miesiąc - 1200zł na rok
    > - woda i kanalizacja ok. 100złna miesiąc - 1200zł na rok
    > - podatek ok. 200-300zł
    > - naprawy przyjmijmy 1000zł
    > - ogrzewanie ok. 3-4tyś
    >
    > SUMA: 8100zł na rok

    No to dyszka.

  • 22. Data: 2012-10-24 14:39:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > za 60 to dostajesz kwit do odbioru domu a nie żaden audyt :-)

    A audyt ile kosztuje i na czym polega?

  • 23. Data: 2012-10-24 14:40:25
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 13:57, /// Kaszpir /// pisze:

    > To bardzo tanie drewno ...
    >
    > W mojej okolicy drewno kominkowe , pocięte i porabane to koszt około
    > 200-240zł za mp.
    > Czyli za same drewno zapłaciłbym około 2000-2400zł

    160 zł mp w tym roku, a w zeszłym kupowałem po 140

    Ariusz

  • 24. Data: 2012-10-24 14:40:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > za 60 to dostajesz kwit do odbioru domu a nie żaden audyt :-)

    No papier do odbioru :-)
    Ale jeżeli przyjąć że mostków nie ma to da sie w przybliżeniu wyliczyć
    teoretycznie.
    jedynie może byc tylko gorzej.

  • 25. Data: 2012-10-24 14:40:45
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > wełny. Na gaz ogrzewanie w ciągu sezonu wydaję około 1200-1500 i spalam
    > 8-10mp drzewa (kominek z płaszczem) - co daje około 3tys.

    nie prowokacja tylko mowa była o gazie - przelicz te 10m drewna na gaz i daj
    znac czy nadal 3kzł ci wychodzi.

    b.

  • 26. Data: 2012-10-24 14:48:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup
    > No papier do odbioru :-)
    > Ale jeżeli przyjąć że mostków nie ma to da sie w przybliżeniu wyliczyć
    > teoretycznie.
    > jedynie może byc tylko gorzej.

    Dokładnie. Czegoś jednak można się dowiedzieć. Mostki można sobie sprawdzić
    termowizją za kilka stów.

  • 27. Data: 2012-10-24 14:50:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >160 zł mp w tym roku, a w zeszłym kupowałem po 140

    To bardzo tanio ...

    Dzwoniłem w tym roku do nadleśnictwa to chcieli około 164zł za mp nie
    ciętego ani porąbanego drewna (brzoza) (długości 2,4m) + koszt transportu
    (nie wiem jaka cena bo nie mieli własnego transportu).

    I tych co sprzedają porąbane drewno i pocięte ceny od około 200zł do 250zł ,
    zależy czy "układane" czy sypane luzem ...

    Najtaniej kupić od nadleśnictwa bo nie oszukają tak jak u "magików" któzy
    sprzedają połupane i pocięte drewno. Od nadleśnictwa wyjdzie najtaniej ale
    trzeba pociąć i porąbać i jakoś to przewieźć (drewno o długości 2,4m).
    Trochę roboty zapewne jest ale jest taniej ...

  • 28. Data: 2012-10-24 14:52:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >No papier do odbioru :-)
    >Ale jeżeli przyjąć że mostków nie ma to da sie w przybliżeniu wyliczyć
    >teoretycznie.
    >jedynie może byc tylko gorzej.

    Każdy dom ma mostki i nie da się ich wyeliminować a co najwyżej ograniczyć
    Mostkami są drzwi , okna bo mają dużo gorsze U niż ocieplone ściany domu.
    Także konstrukcja dachu to jeden wielki mostek ...

  • 29. Data: 2012-10-24 14:56:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > A audyt ile kosztuje i na czym polega?

    no dalej pisze...

    ktoś przyjeżdża ogląda budynek, przeprowadza wywiad w zakresie poprawności
    wykonania budynku, robi badanie kamerą termowizyjną. Wtedy modeluje dom w
    jakimś OZC i przeprowadza obliczenia. To jest audyt i kosztuje kilkaset
    złotych.

    to co sprzedają za 60 zeta to papierek żeby sie durnie z PINBu odwalili.

  • 30. Data: 2012-10-24 14:58:57
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-10-24 14:19, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Trochę mała ta kubatura jak na dom o powierzchni 200m2.
    >
    > Marek

    Sporo pomieszczeń ma między 2,55 (poddasze) a 2,60 (parter) i kilka po
    2,75 oraz 3 m.
    Choć teraz jak patrzę na tą wartość 650 to wiem, że się pomyliłem i mam
    560 - a już wielokrotnie pisałem ma tej grupie, że mam kubaturę 650
    Aj błędnie podawałem - od razu przepraszam jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd.

    Ariusz