    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kran w ogrodzie
    Date: Mon, 22 Apr 2013 12:02:31 +0200

    Witam!

    Pierwszy ciepły weekend, ludzie sadzą drzewka i chcą je podlać, odkręcają w
    domu wodę "na ogród" i pojawiają problemy. Dwie instalacje nie przeżyły zimy
    i ciekną:

    1. Fachowiec wyprowadził na zewnątrz instalację z miedzi.
    2. Fachowiec wyprowadził na zewnątrz instalację z Pex-Al-Pex.

    W obu przypadkach puściło mocowanie rury do złączki GW do której wkręcony
    jest kran. Oczywiście w obu przypadkach w odcinku rury od zaworu w środku
    domu do kranu na zewnątrz byłą woda bo fachowiec nie przewidział możliwości
    jej spuszczenia.

    Mam w związku z tym dwa pytania, bo znowu sięzastanawiam czy to jaj jestem
    inny czy może fachowcy :-)

    1. Czy ktokolwiek z Was ma dodatkowy zaworek do spuszczenia wody z tego
    ostatniego odcinka instalacji?
    2. Czy ktokolwiek ma ten ostatni odcinek z PB który teoretycznie jest
    najodporniejszy na zamarzanie?

    Najczęściej spotykam wyprowadzoną na zewnątrz rurę PP i zgrzaną złączkę GW.
    Teoretycznie nie powinno to przeżyć pierwszej zimy, ale jeszcze nie
    spotkałem się z takim przypadkiem, a najstarsze instalacje mają już ok. 10
    lat. Czy to kwestia szczęścia czy może to, że PP jest nieodporne na
    zamarzanie to mit?

    Pozdrawiam
    Ergie