  • 11. Data: 2009-03-10 23:51:30
    Temat: Re: Krążki do kominka a ciąg
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Moim węc zdaniem murowane kominy sa niezniszczalne;))).

    To spróbuj do takiego murowanego komina podłączyć bezpośrednio
    piec gazowy i po sezonie grzewczym pogadamy ;-)

    J.

  • 12. Data: 2009-03-11 08:03:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > To spróbuj do takiego murowanego komina podłączyć bezpośrednio piec gazowy
    > i po sezonie grzewczym pogadamy ;-)

    Nie przesadzaj taki komin wytrzyma sporo
    Jak będe chciał podłączyć piec gazowy to albo w komin wstawie rure-
    kilkadziesiąt minut roboty albo kupię kocioł z bezpośrednim wylotem spalin
    na zewnatrz.
    Poniewaz na razie pale drewnem więc komin murowany to najlepsze rozwiązanie-
    wytrzyma nawet ew. pozar sadzy- czego nie można powiedziec o kominach
    systemowych

    Krzysiek.

  • 13. Data: 2009-03-11 08:18:43
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 10, 9:23 pm, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > Dlatego komin się robi z rury kamionkowej dodatkowo zaizolowany wełną,
    > nic go nie ruszy i nagrzewa się szybko, taki mam do kominka i spisuje
    > się znakomicie.

    Do kominka to byle drewniany by nie był będzie OK.
    Kominek daje szybko uciekający (bo gorący) i mało kwaśny dym.
    Z węglem jest już gorzej bo dym jest bardziej żrący, ale przy otwartym
    ogniu dalej szybko ucieka.
    Prawdziwym wyzwaniem dla komina jest gaz i inne systemy o sprawności
    ponad 100%.
    Dym jest prawie zimny więc komin musi go wyciągać siła a na dokładkę
    zawiera kwaśne skropliny które bardzo skutczenie przegryzają się przez
    cegłę i inne kamionki.

    --
    ZZ@private

  • 14. Data: 2009-03-11 11:59:02
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik ZbyszekZ napisał:

    > Prawdziwym wyzwaniem dla komina jest gaz i inne systemy o sprawności
    > ponad 100%.

    > --
    > ZZ@private
    Kurteczka, muszę iść nastukać mojemu nauczycielowi od fizyki. Albo może
    jednak nie ?

    pzdr.
    rafał

  • 15. Data: 2009-03-11 12:37:45
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 11 Mar, 12:59, "rrr." <d...@w...or> wrote:

    > Kurteczka, muszę iść nastukać mojemu nauczycielowi od fizyki. Albo może
    > jednak nie ?

    Jeśli koniczyłeś w ostanim czasie to tak, jeśli kilka lat temu (10+)
    to sprawność była poniżej 100%
    Tak więc spokojnie.

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2009-03-11 13:00:19
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie przesadzaj taki komin wytrzyma sporo

    Nie przesadzam, widziałem murowany komin (a raczczej ściany przylegające do
    niego) w dwa sezony od zainstalowania pieca gazowego i podłączeniu go wprost
    d tego komina. Grzyb, obsypujący się tynk - to było widać. Pytanie, czego
    nie było widać...

    > Jak będe chciał podłączyć piec gazowy to albo w komin wstawie rure-
    > kilkadziesiąt minut roboty

    Wtedy będziesz miał komin stalowy czy jakiśtam, ten murowany będzie tylko
    konstrukcją wsporczą.

    > albo kupię kocioł z bezpośrednim wylotem spalin na zewnatrz.

    Wtedy o murowanym kominie nie będzie mowy wcale.

    > Poniewaz na razie pale drewnem więc komin murowany to najlepsze
    > rozwiązanie- wytrzyma nawet ew. pozar sadzy- czego nie można powiedziec o
    > kominach systemowych

    Tu zgoda. Ale nie generalizuj - do gazu komin murowany (używany jako komin,
    nie jako obudowa dla rury) się po prostu nie nadaje.

    J.

  • 17. Data: 2009-03-11 13:12:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > nie jako obudowa dla rury) się po prostu nie nadaje.

    Nigdzie nie napisałem ze się nadaje;))

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-03-11 17:04:16
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nigdzie nie napisałem ze się nadaje;))

    Napisałeś, że jest niezniszczalny, bez uściślania do czego, a
    zwróć uwagę, że w reszcie wątku jest mowa o obniżonej
    temperaturze spalin i jej wpływie na trwałośc komina.

    J.

  • 19. Data: 2009-03-11 21:40:59
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    ZbyszekZ wrote:

> [...]
    > Dym jest prawie zimny więc komin musi go wyciągać siła a na dokładkę
    > zawiera kwaśne skropliny które bardzo skutczenie przegryzają się przez
    Akurat kamionka na kwasy jest odporna, z niej sie robiło np kanalizację
    w stacjach ładowania aku w zajezdniach autobusowych.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2009-03-12 09:04:41
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 11 Mar, 22:40, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > Akurat kamionka na kwasy jest odporna, z niej sie robiło np kanalizację
    > w stacjach ładowania aku w zajezdniach autobusowych.

    Co do kamionki pewnie masz rację, ale ja miałem podłączony komin z
    kamionkowym wkładem do pieca i musiałem wstawiać rurę z kwasówki.
    Pewnie był zwyczajnie nieszczelny

    --
    ZZ@private