  • 11. Data: 2009-06-24 15:33:06
    Temat: Re: "Liczniki wody" wodomierze 1,0 1,5 2,5
    Od: "Slawek T." <t...@g...net>

    Qwerty pisze:

    > Metron do swoich wodomierzy JS 1,0÷2,5 ma przystawki z kontaktronem
    > gdzie 1imp.=1litr
    > http://www.metron.torun.pl/prod_woda.html

    Wodociągi w niektórych miejscowościach zakładają liczniki z przystawką
    zdalnego odczytu. (Pierwszy licznik za darmo - u mnie taki założyli).
    Spytaj się u nich po prostu, czy mają. (Jestem z Grudziądza - kuj.-pom.)

    Pozdrawiam
    Sławek Th.

  • 12. Data: 2009-06-24 22:25:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Misiek pisze:
    > Powiem tak - jestem akurat z "branzy" i zadam Ci proste pytanie - z jaka
    > kwota chcialbys sie rozstac instalujac wodomierz?
    Jak najniższą oczywiście ;) Nie walczę o każde 10gr, ale różnica 30zł i
    50zł jest już znacząca.

    > Jesli pieniadze nie graja wielkiej roli polecil bym przeplywomierz
    > elektomagnetyczny :-)
    > jaka srednica Cie interesuje? Niestety maja jedna wade... Cene.
    DN 15, DN20 maks. Raczej zależy mi na ograniczeniu wpływu tego co
    zamontuje (spadku ciśnienia).

    > DN 32 z wykladzina do wody spozywczej (tarflen z dopuszczeniem do
    > kontaktu ze spozywka) kosztuje 4.950 netto
    > DN 50 - 5.350
    > DN 65 - 5.600
    A to ceny w EUR, zł, kropka to oddzielenie tysięcy czy przecinek dziesiętny?

    > Tyle ze nie masz zadnych "wirujacych" czesci w srodku... czujnik
    > montujesz na rurociagu (np. pionowej czesci z kierunkiem przeplywu
    > cieczy "w gore), a przetwirnik (czyli czesc na ktorej odczytujesz
    > przeplyw) np. na scianie w odleglosci nawet do 1000 m od rurociagu.
    Ok, ale ja takie coś własnie robię. Tyle że "polegalizacyjny
    regenerowany" wodomierz kosztuje mnie ~25zł, plus śrubunki do jego
    montażu, plus halotron ~3zł.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2009-06-25 06:43:37
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > ty jesteś fachowiec hydraulik czy wykładowca na uniwersytecie?
    >
    > bo dla 99% fachowców powiedzenie osprzęt na rurę 3/4'' jest jednoznaczne i
    > nei budzi wątpliwości.
    >
    > Możliwe że sprzęt dla celów jakiś tam wyrafinowanych technologii ma
    > nietypowe gwinty (np metryczne a nie calowe).

    Zadne doktoryzowanie sie ani wyklady na uczelni a dane z katalogu firmy
    Asko-Tech zajmujacej sie sprzedaza armatury z nierdzewki
    Niestety, nie masz racji i rura 3/4" rurze 3'4 " nierowna heh.. chocby o
    grubosc scianki :-)
    Podobnie jak rura np. DN 100 to :
    1. rura fi 108x4
    2. rura fi 106x3
    3. rura fi 104x2
    ale i rura 114,3x4
    rura 110x3,4
    itd itp.....
    Jak widac okreslenia te nie sa jednoznaczne... i zeby byc dokladnym trzeba
    podawac srednice zewnetrzna rurki i scianke rurki :-)

    > no i teraz widzisz że twoje doktoryzowanie sie ze średnic było nie
    > potrzebne bo wystarczy dobrać do nich kołneiże z odpowiednim gwintem

    j/w
    Zapomnialem dodac ze sprzedajemy rowniez przeplywomierze zakonczone zlaczami
    skrecanymi lub zlaczkami zaciskowymi...

  • 14. Data: 2009-06-25 06:47:54
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > Jak najniższą oczywiście ;) Nie walczę o każde 10gr, ale różnica 30zł i
    > 50zł jest już znacząca.

    No to nie ten przedzial cenowy :-)

    > DN 15, DN20 maks. Raczej zależy mi na ograniczeniu wpływu tego co
    > zamontuje (spadku ciśnienia).

    DN 15 i DN 20.. oczywiscie mamy heh, ale jak wyzej wspomnialem.. nie ten
    przedzial cenowy

    > A to ceny w EUR, zł, kropka to oddzielenie tysięcy czy przecinek dziesiętny?

    Ceny podane w zlotych polskich (netto), kropka oznacza oddzielenie
    tysiecy...
    czyli DN 50 ma cene 5 tys 350 zl +22% VAT

    > Ok, ale ja takie coś własnie robię. Tyle że "polegalizacyjny regenerowany"
    > wodomierz kosztuje mnie ~25zł, plus śrubunki do jego montażu, plus
    > halotron ~3zł.

    Np coz.. jesli Cie zadowala taka dokladnosc.. itd... Przeplywomierze robione
    na halotronach maja dokladnosc +/- 5%...
    Tyle ze cena takowego zrobionego metoda "domowa"... jest jaka widac heh

  • 15. Data: 2009-06-25 07:15:09
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Oczywiście, sporo tego na rynku.
    Tak przykładowo poszukaj przez słowo "Techem".
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-06-25 08:31:12
    Od: Olo500 <j...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > Tak przykładowo poszukaj przez słowo "Techem".
    > JaC

    Dzięki, o to mi chodziło. Przynajmniej wiem czego szukać.

    Grześ

  • 17. Data: 2009-06-25 08:31:24
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na logikę biorąc to nie.
    > Średnica w miejscu pomiaru jest zależna od wydajności wodomierza.
    > A ten wirnik mierzy raczej prędkość przepływu niż objętość.

    Dodatkowo wszystkie popularne wodomierze z założenia są obarczone błędem -
    mierzą w miarę dokładnie jakiś tam nominalny przepływ wody określony dla
    danego typu. Przepływy większe, a zwłaszcza mniejsze są już mniej dokładne.
    M.in dla tego ZAWSZE jest różnica pomiędzy wskazaniami wodomierza
    budynkowego a sumą wskazań wodomierzy mieszkaniowych i zaawsze wodomierz na
    budynku wskazuje większe zyżucie niż zsumowane mieszkaniowe. W celach
    rozliczeniowych ta różnica jest potem dzielona na wszystkich mieszkańców.
    Kiedyś na większych średnicach rur (przeważnie w przypadku wodomierzy
    budynkowych) zakładało się wodomierze dwudrożne, przy małym poborze wody (np
    1-3 punkty w całym budynku) przepływ szedł "małą odnogą" wodomierza. Przy
    dużym - dużą. Zapewniało to większą dokładność pomiaru.
    --
    Jackare

  • 18. Data: 2009-06-25 11:05:04
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wodomierza. Przy dużym - dużą. Zapewniało to większą dokładność pomiaru.

    na dodatek (a znam takie przypadki hehehe oj znam) kazdy wodomierz ma swoja
    "bezwladnosc"..
    Ludzie potrafia puscic wode "malym ciurkiem", ktorego to wodomierz domowy
    nie zmierzy, wodomierz zbiorczy polaczy X tychg ciurkow w danym momencie i
    policzy to juz hehehe

  • 19. Data: 2009-06-25 21:16:29
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > elektgromagnetyczny DN 25
    > W takiej samej cenie sa rowniez przeplywomierze DN 20 i DN 32 - cena

    A nie wiem czy nie taniej by wyszło np jeszcze mniejszy i odpowiednią zwężkę
    do niego. Tylko trzeba by znać wymagany przepływ.

    A tak z ciekawości jakiej firmy proponujesz ? E+H (nie są droższe no chyba
    że seria 10)

    Dla fanów tego rozwiązania. Te urządzenia wymagają zasilania żeby działały.
    Stosowanie ich domu to strzelanie z armaty do muchy. Ale jak ktoś takie coś
    chce to ja chetnie pomogę w zbudowaniu systemu żeby odczytywać na panelu
    operatorskim w przedpokoju albo na domowym PC, lub nawet przez WWW. Tylko po
    co w domu.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 20. Data: 2009-06-25 21:20:05
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >Oczywiście, sporo tego na rynku.
    >Tak przykładowo poszukaj przez słowo "Techem".

    Jak się bawić to się bawić.
    Ja polecam
    Endress
    Siemens
    Emerson

    A moze jak nie potrzeba 0,5% (lub dokładniej) dokładnosci to moze przylgowy
    ultradźwiękowy :)

    Pozdrawiam
    Bartek
    .