  • 41. Data: 2017-05-09 15:31:57
    Temat: Re: Maszynka do przerobu odpadów drewnianych - jaka?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 13:15:37 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

    > No o to chodzi: klej klejowi nierówny. A ten już się bulwersuje. Czy
    > gdziekolwiek jest napisane, że jest to klej a la butapren? Jakiegoś
    > lepiszcza używają, by się brykiety nie rozpadały, ale chgw co to jest.
    > Jakaś żywica pewnie.

    Masz racje, ludzie czepiają sie słówek.
    A lepiszczem moze byc prawie cokolwiek co ten szitex spoi i da sie spalic tak aby
    klient był zadowolony a ochrona środowiska sie nie czepiala...

  • 42. Data: 2017-05-09 20:48:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 maja 2017 08:50:43 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

    > No i o to chodzi.
    > Albo wynajmiesz profesjonalną firmę, która przyjedzie i rozmieni
    > to na drobne, albo sam wolnym czasem do zimy porąbiesz.
    > Dużo zależy od tego, jak to będziesz"utylizować.
    > Bo gwożdzie i beton mogą podnieść koszty rozdrabnianie.
    > Ale i koszty spalania mogą wzrosnąć..
    Żarty Sobie robisz
    Z takiej budowy to jedna przyczepa odpadów, z budowy autora wątku to maks 4 przyczepy
    bo jeśli się nie mylę to właśnie Liściasty pokazywał jaki ma labirynt z drewna na
    poddaszu.
    Ale mniejsza o to: nawet jak to są 4 przyczepy to biorę krajzegę, tarczę nie widiową
    i dwa dni pocięte na kawałki po ok 30cm
    Spalenie tego w śmieciuchu to żaden problem a jeden sezon w domu ciepło z tego
    będzie. A jak chata w miare oszczędna w ogrzewanie to i całą zimę ogarnie.
    Mama ogrzewa dom z 1969 roku i 3-2 przyczep drewna jej styka.
    Takiego na wiosne wyciętego z lasu(bo innego na opał nie dostaniesz), takie odpady
    które suche sa to pewnie dużo dłużej by jej starczyły

  • 43. Data: 2017-05-09 22:21:32
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Masz bana na googlach ze nie mozesz sprawdzic dlaczego brykiety kupy sie trzymaja i
    musisz wymyslac swoje glupie teorie?

    Nie, poza internetem też jest życie.
    Dziękuję, że koledzy pomogli.Sam Zenek sam by nie znalazł...
    Ale przynajmniej wie, że brykiety same z siebie się kupy nie trzymają.

    Mówiłem jeszcze o paku.Ale tylko w wiki była wzmianka , że służy do produkcji
    brykietów.O produkcji tychże nic o tym nie piszą. Ale gdy spalisz brykiet z węgla,
    będziesz czuł..

  • 44. Data: 2017-05-10 00:58:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic koledzy nie pomogli bo zaczelo sie od wdmuchiwania trocin do form i zalewaniu
    klejem. Jesli dodaja 0,5-2% czegos to nie po to zeby skleic. Zwlaczsza jak to jest
    skrobia. Skrobia zeby skleila to musiala by byc woda a w surowcu na brykiet jej nie
    ma bo surowiec ma kilka procent wilgotnosci. Skrobia powoduje polepszenie spalania i
    mniej sadzy, to taki naturalny sadpal. Poza tym w jednym z linkow bylo ze jakis
    polepszacz oparty na skrobi powoduje spore zmniejszenie zapotrzebowania na energie w
    czasie prasowania. W drewnie tez jest skrobia tylko w innej postaci i tej co dosypuja
    nie mozna traktowac jako substancji szkodliwej w czasie spalania. I na 110% nie jest
    klejem. Brykiety kupy sie trzymaja bez dodawania kleju. Dlaczego sie trzymaja kazdemu
    ciekawemu google podpowie. Mechanizm jest prosty. Podstawowe czynniki to sila z jaka
    sa prasowane i temperatura jaka sie robi wskutek tarcia spowodowanego prasowaniem.
    Moje caly czas na wierzchu. W produkcji brykietow nie uzywa sie kleju.