  • 1. Data: 2009-06-09 21:51:02
    Temat: Modernizacja strychu
    Od: "Wojciech Rymer" <wrymer[wytnij]@o2.pl>

    Witam!

    Mam pytanie do osób lepiej obeznanych z tematem. Otóż jest sobie dom, który
    ma jużponad 80tkę na karku, został częściowo wyremontowany dół, a teraz
    przyszła kolej na poddasze, tak by zrobić z niego użytkowe. I teraz
    zaczynają się schody, już wiadomo, że nie starczy funduszy na zdjęcie
    poszycia dachu (dachówka cementowa) i zrobienie ocieplenia zgodnie ze
    sztuką (dachówka, łaty, folia paroizolacyjna, ocieplenie, folia, płyta GK).
    W związku z powyższym mam pytanie, czy jest sens wykonywania "modernizacji"
    kiedy nie ma możliwości położenia warstwy izolacji pod dachówkami?
    Czy też są jakieś metody, które umożliwiają w/w modernizację bez
    zdejmowania dachówki? (cóś w stylu paroizolacji ciętej, założonej między
    krokwiami, lub owinięcia paroizolacją krokwi)

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-06-09 22:13:24
    Temat: Re: Modernizacja strychu
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Wojciech Rymer" <wrymer[wytnij]@o2.pl> wrote in message
> [...]
    > zdejmowania dachówki? (cóś w stylu paroizolacji ciętej, założonej między
    > krokwiami, lub owinięcia paroizolacją krokwi)

    Coś ci się myli. Mo pod dachówkami to nie paroizolacja a paroprzepuszczacz.
    Możesz zrobić z drutu ograniczenie, pociąć pasy membrany, przymocować tam i
    wepchnąć wełnę. Poczytaj posty wstecz. Co kilka dni o tym mówimy.

  • 3. Data: 2009-06-09 22:37:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Jun 2009 23:51:02 +0200, Wojciech Rymer napisał(a):

    > sztuką (dachówka, łaty, folia paroizolacyjna, ocieplenie, folia, płyta GK).
    > W związku z powyższym mam pytanie, czy jest sens wykonywania "modernizacji"
    > kiedy nie ma możliwości położenia warstwy izolacji pod dachówkami?

    A niby dlaczego nie ma? Toż od spodu jest taka możliwość.

    > Czy też są jakieś metody, które umożliwiają w/w modernizację bez
    > zdejmowania dachówki? (cóś w stylu paroizolacji ciętej, założonej między
    > krokwiami, lub owinięcia paroizolacją krokwi)

    No sam widzisz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-06-10 22:07:01
    Od: "Wojciech Rymer" <wrymer[wytnij]@o2.pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

> [...]
    > Możesz zrobić z drutu ograniczenie, pociąć pasy membrany, przymocować tam
    > i wepchnąć wełnę. Poczytaj posty wstecz. Co kilka dni o tym mówimy.

    Możliwe, nie przeczę :) nie moja dziedzina, stąd pytanie :)
    Posty czytam regularnie, i zwał tą warstwę jak zwał, dokładnie chodzi mi o
    to:
    "Wielu klientów chcących zminimalizować koszty adaptacji poddasza próbuje
    czynić oszczędności w miejscach najmniej do tego odpowiednich. Próbują
    wymóc akceptację pomysłów o: nie zdejmowaniu dachówki i obrabianiu folią
    paroprzepuszczalną krokwi (tworząc kanały spływu wody w bezpośrednim
    kontakcie z drewnianą konstrukcja dachu) lub mocowaniu pasów folii dachowej
    do boków krokwi za pomocą listew (tworząc brak ciągłości izolacji
    przeciwwilgociowej na dachu)." - cytat z artykułu:
    http://www.abc-dachy.pl/index2.php?site=art&id=400

    Który wariant jest poprawny? Cięcie tzw. membrany na pasy czy jednak
    rozbiórka dachu i zrobienie tego zgodnie ze sztuką?

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-06-16 10:18:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 00:07:01 +0200, Wojciech Rymer napisał(a):

    > Który wariant jest poprawny? Cięcie tzw. membrany na pasy czy jednak
    > rozbiórka dachu i zrobienie tego zgodnie ze sztuką?

    Poprawny pod jakim względem?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356