  • 21. Data: 2010-12-30 09:04:00
    Temat: Re: Modyfikacja projektu o dodatkowe okna w trakcie budowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-30 09:54, Kris wrote:
    > Pewnie developera. Ale takiego knota jak pokój bez okna to jeszcze nie
    > spotkałem. Jak taki nr wywineli to az strach sie bac co tam głebiej jest
    > schowane

    Dlatego jestem niezwykle ciekawy czy istnieje jakiekolwiek, nawet mętne,
    uzasadnienie prawne takiego projketu. Bo okno tam bez wątpienia wstawie.

  • 22. Data: 2010-12-30 09:13:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No i co kraj to obyczaj...
    > U mnie nikt o dodatkowe drzwi na elewacji się nie czepia. Kierbud wpisał w
    > db, a projektanci zapewniali chórem, że to nieistotna zmiana.

    Bo znaja lokalne zwyczaje i wiedzą ze nikt sie nie przyczepi, bo też i nikt
    na odbiór nie przyjdzie. A zadzwoń do swojego wydziału architektury i sie
    zapytaj :-)

    b.

  • 23. Data: 2010-12-30 10:35:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:
    > Przeciez to jest poprostu CHORE :) Jezeli to okno nie zmienia *nic* w
    > zakresie konstrukcji budynku, jest zgodne z warunkami zabudowy (w
    > moich warunkach nie ma slowa o ilosci / wielkosci okien i sadze ze to
    > norma), to po cholere nowy projekt? Ja w swoim projekcie nie mialem
    > rozpisanej ani jednej belki nad normalnymi oknami wyliczonej i
    > dostalem pozwolenie. Wiec po co robic nowy projekt - zeby tylko
    > zmienic jedna kartke z rzutem tej elewacji ? To jest TOTALNY
    > nonsens :D

    No to wyobraź sobie, że budujesz dom 3m od granicy działki i dostałeś
    pozwolenie bez problemu, bo nie masz na tej elewacji okien. Jednak w trakcie
    budowy przychodzi Ci do głowy, żeby jednak zrobić tam okno. Wtedy też
    wystarczy wpis do dziennika budowy?

    --
    Bartek

  • 24. Data: 2010-12-30 10:44:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    . A zadzwoń do swojego wydziału architektury
    > i sie zapytaj :-)

    Eee... jeszcze się okaże, że o kolejne kilka/kilkanaście miesięcy się
    odwlecze ten odbiór budynku i zonk...

    Niewiedza szkodzi, ale wiedza czasem też :-)))

    pozdr
    robercik-us

  • 25. Data: 2010-12-30 14:09:37
    Od: "'Krzysztof'" <k...@a...pl>

> [...]
    > pozwolenie bez problemu, bo nie masz na tej elewacji okien. Jednak w
    > trakcie budowy przychodzi Ci do głowy, żeby jednak zrobić tam okno. Wtedy

    Przecież to zupełnie inna kwestia i nie o stricte wstawienie okna tu
    chodzi, tylko o odległość ściany z oknem od granicy działki. Nikt się więc
    nie przyczepi o samo wstawienie okna, tylko o złamanie przepisu mówiącego o
    ww. odległości.

    A co do meritum - w swoim domu już po otrzymaniu pozwolenia na budowę
    pozamieniałem kilka okien na parterze (położenie i wielkość), dołożyłem
    przynajmniej trzy połaciowe. Zanim to jednak zrobiłem - zasięgnąłem opinii
    zarówno w biurze projektowym, gdzie kupiłem projekt, jak i w starostwie.
    Nigdzie nie kazano mi ani dostosowywać projektu ani uzyskiwać nowego
    pozwolenia na budowę argumentując, że zmiany w tym zakresie (tak samo
    zmiana położenia drzwi) nie podlegają takim procedurom.

    K.

  • 26. Data: 2010-12-30 17:28:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "'Krzysztof'" <k...@a...pl> wrote:

> [...]
    > nie przyczepi o samo wstawienie okna, tylko o złamanie przepisu mówiącego

    Jeśli przepis jest złamany, a takie okno jest uwzględnione w pozwoleniu na
    budowę, to nikt się do tego przyczepić nie może. Tak jest np. z moim
    garażem, który stoi 3m od granicy działki, mimo że miejscowy plan
    zagospodarowania przestrzennego zabrania budowania bliżej niż 4m od granicy.
    Identyczna sytuacja jest u moich rodziców - taras położony jest 2m od
    granicy działki. Sąsiad się pieklił, bo ojciec niedość że zrobił taras, to
    jeszcze w granicy działki zrobił skarpę (zgodnie z projektem). Przyjechali
    smutni panowie z nadzoru budowlanego z metrówkami, pomierzyli, spisali
    protokół i pokazali sąsiadowi międzynarodowy znak pokoju. Wszystko jest
    zgodnie z pozwoleniem na budowę i zatwierdzonym projektem.

    --
    Bartek

  • 27. Data: 2010-12-30 19:44:33
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2010-12-30 09:53, Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    > zakresie konstrukcji budynku, jest zgodne z warunkami zabudowy (w
    > moich warunkach nie ma slowa o ilosci / wielkosci okien i sadze ze to
    Zgadza się. Jest kierownik budowy, projektant, po cholerę jeszcze
    dodatkowe projekty, inspekcje itd. Nieprecyzyjne przepisy stwarzają
    problemy i sprzyjają korupcji. W ustawie przecież nie jest wymienione co
    wolno, czego nie wolno, jest napisane że od projektu nie wolno odstąpić
    w sposób istotny. Konia z rzędem temu, kto to wyjaśni. Znowu zależy to
    od humoru i widzimisię jakiegoś urzędasa. Z dyskusji dokładnie widać, że
    to co w jednym powiecie jest dozwolone, w drugim jest zabronione.
    Jakieś dwa lata głośno było o zniesieniu pozwoleń na budowę, i co?
    Sprawa umarła. Biurokraci trzymają się dobrze, trzeba jeszcze wielu lat
    zanim pozbędziemy się komunistycznej mentalności.

    Adam

  • 28. Data: 2010-12-30 20:10:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 10:04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego jestem niezwykle ciekawy czy istnieje jakiekolwiek, nawet mętne,
    > uzasadnienie prawne takiego projketu. Bo okno tam bez wątpienia wstawie.

    Jezeli to jest pokoj mieszkalny to prawo WYMAGA aby bylo tam okno - sa
    nawet przeliczniki powierzchni szyby do powierzchni podlogi - okien
    musi byc odpowiednia ilosc.. Nie pamietam ile - 1:6 albo 1:8. Cos w
    tym guscie chyba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2010-12-30 20:13:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 11:35, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > budowy przychodzi Ci do głowy, żeby jednak zrobić tam okno. Wtedy też

    Kierbud przeciez musi znac prawo, tak ? Wiec jezeli je zna to nie
    pozwoli w tym miejscu wstawic okna i koniec. Jezeli pozwoli to nadzor
    to powinien wylapac i go ukarac, a wlascicielowi nakazac jego
    zamurowanie. Nie widze potrzeby rozkrecania calej tej ciezkiej maszyny
    do uzyskania od nowa pozwolenia na budowe. No przeciez po cos sie ten
    odbior robi ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2010-12-30 21:15:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adam napisał:

> [...]
    > Sprawa umarła. Biurokraci trzymają się dobrze, trzeba jeszcze wielu lat
    > zanim pozbędziemy się komunistycznej mentalności.

    Z jednej strony na pewno masz rację - ta urzędowa biurokratyczna machina
    wyczerpuje chyba wszystkich.

    Z drugiej natomiast... Jakiś nadzór nad tym wszystkim musi być, bo jak
    nie, to każdy robiłby sobie coby chciał, a na innych i ich prawa by
    wcale nie zważał.

    Pewnie, że są sytuacje w których duży inwestor podpłaci i wtedy
    przechodzą różne dziwne rzeczy, ale ogólnie musi być jakiś tam ład w tym
    zbiurokratyzowanym świecie...

    Wyobrażasz sobie, że każdy ciągnie sobie media jak mu się podoba, buduje
    co chce, bo to przecież jego własność, robi co chce...,

    Kompletna wolnoamerykanka... no to też nie byłoby dobre, bo nagle
    okazałoby się, że ktoś sobie buduje zakład przemysłowy pod Twoimi oknami
    i mówi Tobie:

    'Wolnoć Tomku w swoim domku'...

    pozdr
    robercik-us