  • 1. Data: 2009-09-28 07:29:42
    Temat: Montaż nawiewników.
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Witam.
    Mam pytanko do praktyków odnośnie montażu nawiewników w oknach PVC (ściśle w
    oknach z Drutexu).
    Montując na framudze nad skrzydłem albo w skrzydle należy wyciąć szczeliny.
    Ich wymiary podane są w instrukcji.

    W profilach okiennych wmontowane są stalowe wzmocnienia. Czy to oznacza, że
    te otwory mają być wycięte w PVC oraz w tych profilach stalowych wewnątrz?
    Jeśli tak, to czy taki zabieg nie osłabi okna? Czy po wycięciu szczelin i
    ciągłym przepływie powietrza po latach ten profil nie skoroduje? Jakoś się
    go zabezpiecza?
    Za odpowiedź będę NIEZMIERNIE wdzięczny. :-)
    Bo sam chciałbym dokonać tego aktu (montażu).
    Pozdr.
    jagr

  • 2. Data: 2009-09-28 07:35:15
    Temat: Re: Montaż nawiewników.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go zabezpiecza?
    > Za odpowiedź będę NIEZMIERNIE wdzięczny. :-)
    > Bo sam chciałbym dokonać tego aktu (montażu).

    Zadzwoń do Drutexu. Oni Tobie wszystko wyjaśnią.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-09-29 18:32:36
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    Nie wycinasz dziur do nawiewników przez cały profil tylko przez te
    części skrzydła i ramy, które składają się z pojedynczej plastikowej
    ścianki. Na samej górze skrzydła i na dolnej części górnej krawędzi
    ramy masz takie ścianki. Najprościej jest je wyfrezować jak jest
    niezamontowane. Jak masz już zamontowaną ramę, to po prostu
    ponawiercaj dziury, ew wiertarką na boki możesz poszerzyć otwory. Tak
    czy inaczej nie powinieneś wiercić przez wzmocnienie.

  • 4. Data: 2009-09-30 06:13:09
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    / Użytkownik "Bibi" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    OK, rozumiem. A czym to się różni od wycięcia uszczelek?
    Mam w domu kocioł gazowy i muszę mieć stały nawiew.
    Nawiewniki automaty (higro i ciśnieniowe) odpadają.
    Sam nawiewnik ręczny ma jeszcze regulację, OK. Mogę go sobie czasem ciut
    przymknąć.
    Ale zamknąć nie mogę bo muszę mieć dużo powietrza do spalania gazu.
    Już wczoraj wyciąłem uszczelki w jednym skrzydle. Jak się nie sprawdzi,
    to założę je z powrotem i kupię nawiewnik ręcznie sterowany.
    Dzięki.
    I jeszcze jedno. Po zamontowaniu nawiewnika zimne powietrze będzie opływać
    całą krawędź skrzydła pomiędzy uszczelkami. Czy tak ma być? Co z izolacją
    cieplną?