  • 1. Data: 2013-06-11 22:32:09
    Temat: Mszyce w odwrocie?
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    U Was w tym roku też taka posucha na te szkodniki? U mnie zwykle o tym
    czasie na śliwie "Białej" aż się od nich roiło, koper opryskiwany
    parokrotnie, a w tym roku ani śladu po mszycach.

  • 2. Data: 2013-06-11 23:15:19
    Temat: Re: Mszyce w odwrocie?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Jun 2013 22:32:09 +0200, Trybun napisał(a):

    > U Was w tym roku też taka posucha na te szkodniki? U mnie zwykle o tym
    > czasie na śliwie "Białej" aż się od nich roiło, koper opryskiwany
    > parokrotnie, a w tym roku ani śladu po mszycach.

    Deszcze.
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 3. Data: 2013-06-12 08:56:10
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 11.06.2013 22:32, Trybun wrote:
    > U Was w tym roku teĹź taka posucha na te szkodniki? U mnie zwykle o tym
    > czasie na śliwie "Białej" aż się od nich roiło, koper opryskiwany
    > parokrotnie, a w tym roku ani śladu po mszycach.
    U mnie bardzo ich duzo. Osatnio pryskalem morele, czeresnie, hortensje ...

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2013-06-16 13:58:54
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-11 23:15, Ikselka pisze:

    > Deszcze.

    Pewnie tak, no i ta długa zima może ma na to wpływ. W Twoim rejonie też
    ich nie ma?

  • 5. Data: 2013-06-16 14:25:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2013 13:58:54 +0200, Trybun napisał(a):

    > Pewnie tak,

    Na pewno tak. Jednym ze sposobów na inwazję mszyc jest spryskiwanie roślin
    strumieniem wody z weża - oczywiście nie jest to sposób w 100 procentach
    skuteczny, ale połączony z niską temperaturą otoczenia (ograniczenie
    liczbowe plus ograniczenie rozmnażania), no to dosyć dobry. A to właśnie
    zapewniły deszcze.

    > no i ta długa zima może ma na to wpływ.

    Jak atm długa, bywało gorzej.

    > W Twoim rejonie też
    > ich nie ma?

    Ani na lekarstwo. Pewnie jednak zaraz się zaczną namnażać, kiedy zrobi się
    naprawdę ciepło i sucho.

  • 6. Data: 2013-06-18 09:33:14
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-16 14:25, Ikselka pisze:

> [...]
    > skuteczny, ale połączony z niską temperaturą otoczenia (ograniczenie
    > liczbowe plus ograniczenie rozmnażania), no to dosyć dobry. A to właśnie

    Dobrze wiedzieć, bo tak właściwie to nie miałem żadnych argumentów na
    amatorki młodych listków na śliwach i jabłoni. Chemia to jednak nie jest
    rozwiązanie - za dużo przy tym ginie biedronek, skorków itd. Dzięki za
    info.

    > Jak atm długa, bywało gorzej.

    Ale to było wtedy gdy ja owoce i warzywa widziałem tylko na talerzu, a o
    mszycach to nawet nie wiedziałem że istnieją;-)

    > Ani na lekarstwo. Pewnie jednak zaraz się zaczną namnażać, kiedy zrobi się
    > naprawdę ciepło i sucho.

    A fuj, odpukać w niemalowane...,