  • 1. Data: 2011-02-12 08:21:53
    Temat: Nawiewniki -jak zlikwidować?
    Od: "Karol" <B...@T...pl>

    Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś
    podobnego, ale bez regulacji:
    http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulacj-higorste
    rowan/isola-hy-plus.html

    W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
    ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

  • 2. Data: 2011-02-12 10:06:06
    Temat: Re: Nawiewniki -jak zlikwidować?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś
    > podobnego, ale bez regulacji:http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulac
    j-higorsterowan/isola-hy-pl...

    bo ma wiać... od tego są nawiewniki... znaczy się wilgoć w
    pomieszczeniu i są otwarte,

    > W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
    > ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

    jak już musisz, to może nie usuwaj tylko po prostu zatkaj czymś,
    odkręć, w dziurę w ramie włóż kawałek gąbki i przykręć z powrotem...
    jak za miesiąc będziesz postował tu: woda się skrapla na szybach,
    grzyb mi na ścianach wyłazi... albo na pl.sci.medycyna: coś mnie głowa
    boli ostatnio... to po prostu odetkasz i będzie dobrze...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-12 11:56:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 09:21:53 +0100, Karol napisał(a):

    > Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki,

    Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

  • 4. Data: 2011-02-12 13:50:16
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <B...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak
    > to ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?
    Masz białe okna?
    Jak scesz żeby nie było widać, weź szeroką białą taśmę samoprzylepną z
    tworzywa (ostatnio widziałem takie w markecie budowlanym na dziale z
    wentylacją). Ja użyłem zwykłej przezroczystej. Otwórz okno i zaklej otwór w
    oknie (może być w samym oknie albo w ramie osadzonej w murze). Jak będzie
    potrzeba usunąć (część albo całość) po prosu odkleisz.
    --
    lukasz

  • 5. Data: 2011-02-13 08:26:57
    Od: "Karol" <B...@T...pl>

    > Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

    Wyrwane z konekstu!!! -imam ich aż 4 ! czy nie wystarczy 1 ? Jakie jest
    Wasze doświadczenie, bo może rzczywiście lepiej zachować 2 na minimalnie
    ograniczonej szczelinie? Czy na ok nie bez nawiewnika będzie skraplać się
    woda, gdy to inne ma nawiewnik?

  • 6. Data: 2011-02-13 15:39:43
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Karol" <B...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
    >ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

    Zanim cokowiek zlikwidujesz to zniwecz ich dzialanie np.
    poprzez zaklejenie i zobacz czy to sie nie odbije negatywnie
    na mikroklimacie.

  • 7. Data: 2011-02-14 08:45:32
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał

    To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał w
    podskokach.

    pozdrawiam

    dziobak

  • 8. Data: 2011-02-14 23:19:38
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Dziobak" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

    > To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał
    > w podskokach.

    A co ma do tego strażak?
    Podobnie jak u pytającego - w budynku nie ma gazu - a zdaje się takiego
    dotyczyło pytanie. W miszkaniuu z gazem sam bym się nie odważył, a co
    dopiero doradzać drugiemu.

    Mimo zalepionych na zimę nawiewników z wentylacją nie mam problemów, na
    anemostatach mam ciąg. I nie, że w kiblu ciągnie wstecznie, przelatuje przez
    mnieszkanie i kuchnią wypada na zewnątrz. Wszędzie jest ciąg jest
    prawidłowy. Jest sporo innych nieszczelności (drzwi wejściowe do mieszkania,
    nieszczelność na uszczelce w jednym czy w dwóch oknach itp).

    W moim bloku wentylacja wspomagana jest mechanicznie, czego skutkiem jest
    permanentne dmuchanie z nawiewników nawet gdy mają przełączniki w pozycji
    "zamknięty". Z resztą żadnego nawiewnika nie da się poprostu zamknąć -
    zawsze pozostaje szczelina minimalnego przepływu. Te u mnie mają minimalny
    przepływ 5 m3 przy różnicy ciśnień 10 Pa (wg danych producenta) i przy
    niezbyt otwartych anemostatach dmucha z nich za mocno.

    A co do obaw o mikroklimat i grzyba w mieszkaniu - zimą wilgotność na
    poziomie 40%, przy temperaturze ok 21 st.C.

    --
    lukasz

  • 9. Data: 2011-02-15 01:23:09
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Lukasz" napisał

    > A co ma do tego strażak?

    IMvHO to ,ze architekt nie był debilem i projektował zgodnie z normami
    dotyczącymi wentylacji pomieszczeń mieszkalnych; to nie moje zdrowie poza
    tym.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 10. Data: 2011-02-15 19:07:17
    Od: "t" <p...@w...pl>

    Zamiast nawiewników które dla niektórych sa zbyt
    wydajne można zastosować poniższe rozwiązanie.
    Niektórzy producenci okien stosują wycinanie górnego
    fragmentu uszczelki(szczelina infiltracyjna) .
    Udoskonalona wersja tej szczeliny jest wypełniona
    uszczelką szczotkową,zapewniająca powolny przepływ
    powietrza i zatrzymująca kurz z podwórka .