  • 31. Data: 2012-05-21 20:44:44
    Temat: Re: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    news:jpdtv6$j7$1@news.task.gda.pl...

    > ci co skupowali te świadectwa udziałowe naprawdę zrobili dobry interes...
    >
    > tak BTW to palikot ten swój Polmos chyba przejął za skupowane świadectwa
    > udziałowe.

    Ale świadectwa były pamiętam. Był skup chyba nawet w kantorach ale akcje też
    rozdawali, a później sie okazywało na 1 sesji że tylko 10% w obrocie.
    Doprowadzili kraj do ruiny tak czy siak.

  • 32. Data: 2012-05-21 21:00:17
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-05-2012 o 12:25:54 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Jak w 2014 uwolnia rynek energii dla indywidualnych to w koncu popularne
    > stanie sie zawieranie umow z najtanszymi dostawcami energii, a nie z
    > dostawca ktory opanowal dany teren naszego zamieszkania. W tej chwili to
    > nie jest zbyt popularne bo roznice w cenie energii u roznych dostawcow
    > nie sa tak duze, a zawsze jest jakimstam klopotem podpisywanie nowych
    > umow etc. Wtedy tak naprawde firmy beda ze soba konkurowac i watpie ze
    > wszystkie sie dogadaja, ze podnosza o 40% ceny.. :) Gdyby byl monopol to
    > owszem.. Ale monopolu przeciez na tym rynku nie ma :)
    Ech Adam Adam, akurat dzisiaj w 3 była audycja na ten temat,
    fakty są nieciekawe 70% energi pochłania przemysł reszta my,
    w 2007 roku uwolnili ceny dla przemysłu, skokowo wzrosły ponad 40% co było
    szokiem,
    i nadal nie spadły, sądzisz że dla 30% ktoś będzie walczył o niższe ceny?
    A jeszcze jedno, w 2009 r mieliśmy 2 miejsce zaraz za Węgrami pod względem
    realnych cen energii w Europie. W latach 2007-2008 w Europie średnio ceny
    spadły
    o 1,5% a u nas wzrosły o 18% mowa o odbiorcach prywatnych.
    To tyle co zapamiętałem z audycji.
    Wnioski są nieciekawe, konkurencji w zasadzie nie ma, ceny będą rosły.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 33. Data: 2012-05-21 22:41:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >wszystkie sie dogadaja, ze podnosza o 40% ceny.. :) Gdyby byl monopol >to
    >owszem.. Ale monopolu przeciez na tym rynku nie ma :)

    Jest monopol, w dodatku naturalny. Za dostawe i tak bedziesz placil temu co
    do tej pory. A niektorzy sprzedawcy juz od dawna nie pytaja urzednikow czy
    moga podniesc indywidualnym.

  • 34. Data: 2012-05-21 22:51:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2012 21:00:17 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Dnia 21-05-2012 o 12:25:54 Adam <a...@g...com> napisał(a):
    > Wnioski są nieciekawe, konkurencji w zasadzie nie ma, ceny będą rosły.

    Ja tylko pisze zeby nie panikowac, bo ceny rosna od zawsze i tak juz bedzie - to
    jakby naturalna kolej rzeczy :) W ciagu 10-ciu lat cena pradu wzrosla o praktycznie
    100%. Przypuszczam, ze cena gazu podobnie. O oleju to juz nawet nie ma co wspominac!
    Dlatego pomysl z montazem paneli fotowoltaicznych w reakcji na niusy prawie rodem z
    jakiegos brukowca to IMHO przesadna i paniczna reakcja. Tak bylo, jest i bedzie. Prad
    drozeje. Maslo drozeje. Kielbasa drozeje. to NORMALNE :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-05-22 10:01:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-05-2012 o 22:51:07 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Ja tylko pisze zeby nie panikowac, bo ceny rosna od zawsze i tak juz
    > bedzie - to jakby naturalna kolej rzeczy :) W ciagu 10-ciu lat cena
    > pradu wzrosla o praktycznie 100%. Przypuszczam, ze cena gazu podobnie. O
    To że rosną to wiemy, ale ja się odniosłem do fragmentu który wyciąłeś że
    lekarstwem
    na podwyższki jest konkurencja. Niestety już podwyższka dla firm
    udowodniła że konkurencji nie ma, wszyscy mają ceny zbliżone i zmiana
    operatora prawie nic nie daje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2012-05-22 10:15:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.05.2012 10:01, janusz_kk1 pisze:

    > To że rosną to wiemy, ale ja się odniosłem do fragmentu który wyciąłeś
    > że lekarstwem
    > na podwyższki jest konkurencja. Niestety już podwyższka dla firm
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^

    Chłopie! Zlituj się!!!

  • 37. Data: 2012-05-22 13:24:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-05-2012 o 10:15:28 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Chłopie! Zlituj się!!!
    Daj sobie na wstrzymanie, nigdy ci się nie omsnęło?
    'podwyżka' - lepiej?

    --
    Pozdr
    JanuszK