  • 81. Data: 2017-06-22 14:21:56
    Temat: Re: Nowy licznik elektroniczny jednokierunkowy - jak zadziała przy wpuszczaniu energii z drugiej strony?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-22 o 14:06, Adam Sz. pisze:
> [...]
    jest możliwy, ale dopiero po potrąceniu 20 lub 30 proc. z tytułu ,,opustu"."

    > Owszem - już się poprawiłem. Jednak ta nadwyżka to jest zdecydowana
    > większość wytwarzanej energii. Chyba, że jak pisałem - ktoś ma klimatyzację,
    > wtedy większość wytworzonej energii może w ten sposób skonsumować :)

    Nie chcesz oddawać - kup sobie akumulatory :)
    No i tej energii w lecie jest duuuuużo za dużo, dlatego większość się
    konsumuje zimą.

    > Pozatym to trudno by było - kto zużywa 5-10kW w środku lata? Może jeszcze
    > do grzania basenu to jest fajne :)

    Można po prostu uznać, że koszt przechowania energii w Tauron to 20%

> [...]
    > odebranie całych 5000kWh z "taniej". No bo kWh to kWh ;) Czy może bilansują
    > to: zużycie taniej - produkcja taniej, zużycie drogiej - produkcja drogiej
    > i ew. nadwyżkę produkcji w drogiej odejmujemy od zużycia taniej? ;)
    >
    > Czyli w moim przykładzie wyszłoby, że zostaje mi do zapłacenia 0kWh
    > drogiej i 5000kWh taniej?
    >
    > Jeżeli tak naprawdę jest - to zmieniam zdanie - obecnie płacę ok 4,5k pln
    > rocznie za prąd, a płaciłbym ~5000*0,25 = ~1250, powiedzmy 1500 z
    > abonamentem etc. 3k rocznie w kieszeni, 24k inwestycja - zwrot po 8-ym

    AFAIR działa to jak klasyczna kolejka FIFO (z tym, że wyprodukowany a
    niewykorzystany prąd kasowany jest po 12 miesiącach). Czyli najpierw
    musisz mieć nadwyżkę produkcji, żeby móc odebrać swój prąd.

    --
    Pete

  • 82. Data: 2017-06-22 14:35:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 14:21:58 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > AFAIR działa to jak klasyczna kolejka FIFO (z tym, że wyprodukowany a
    > niewykorzystany prąd kasowany jest po 12 miesiącach). Czyli najpierw
    > musisz mieć nadwyżkę produkcji, żeby móc odebrać swój prąd.

    No własnie nie podoba mi się to "kasowany". Skoro mamy umowę na 12 m-cy
    to liczyłbym na to, że po 12 miesiącach robimy podsumowanie i się
    rozliczamy. Bo jeżeli jest tak jak piszesz (FIFO), to jest to BARDZO
    słabe dla użytkownika - większość energii ja potrzebuję w pierwszym
    półroczu (a nawet w pierwszych 3-4 miesiącach), kiedy energii ze słońca
    nie będzie prawie wcale. W lato sobie naprodukuję 3-4 tys. kWh i zużyje
    tylko pareset kWh do końca grudnia. A reszta przepada?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2017-06-22 14:40:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-22 o 14:35, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > nie będzie prawie wcale. W lato sobie naprodukuję 3-4 tys. kWh i zużyje
    > tylko pareset kWh do końca grudnia. A reszta przepada?

    12 miesięcy a nie rok, więc ja to rozumiem tak, że prąd wyprodukowany w
    czerwcu 2017 a niewykorzystany do końca czerwca 2018 jest 'kasowany'
    30.06.2018. Analogicznie kolejne miesiące - wyprodukowany w licpu 2017
    jest kasowany 31.7.2018 itd.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2017-06-22 14:40:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 14:35:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > nie będzie prawie wcale. W lato sobie naprodukuję 3-4 tys. kWh i zużyje
    > tylko pareset kWh do końca grudnia. A reszta przepada?
    A jeśli 12 miesięczna umowę podpiszesz w maju?
    Czyli cykl rozliczeniowy od maja do końca kwietnia.
    Wtedy sens jest

  • 85. Data: 2017-06-22 14:54:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 14:41:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A jeśli 12 miesięczna umowę podpiszesz w maju?
    > Czyli cykl rozliczeniowy od maja do końca kwietnia.
    > Wtedy sens jest

    Owszem ale to i tak jest trochę bezsensu :-) Skoro wyprodukowałem, to
    powinienem każdego kWh móc pobrać.

    Zbyt wiele niejasności w tym wszystkim jest póki co :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2017-06-22 15:09:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 13:23:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > "Niestety, obecnie część energii jest oddawana do sieci, a jej późniejszy
    > odbiór jest możliwy, ale dopiero po potrąceniu 20 lub 30 proc. z tytułu
    > ,,opustu"."

    To tylko jak masz 3 fazy w chałupie a produkujesz na jedną fazę.
    Wtedy jedną fazą leci dużo a dwiema nic. Sprawę rozwiązuje falownik
    trójfazowy, przeca pisałem wcześniej że można zjeść w chałupie to co
    się wyprodukuje i nic nie wysłać.

    > Sytuacja analogiczna jak z łapaniem deszczówki. Tj. najwięcej wody jest
    > w okresie, kiedy zupełnie jej nie potrzebujemy ;)

    To jest Tauron, u mnie jest Enea. Cholera wie jak oni to robią,
    muszę zadzwonić po urlopie.

    L.

  • 87. Data: 2017-06-22 15:10:09
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-22 o 13:45, Pete pisze:

    > Już Tauron robi aneksy, by bilansowanie było co 12 miesięcy.
    > Nowe umowy są co 12 miesięcy.

    Jak zwrócę X energii do sieci, dajmy na to 1 czerwca, to mam prawo wykorzystać X
    energii do 31 maja
    kolejnego roku ze współczynnikiem 0,8 niezależnie od daty podpisania umowy?
    Czy jak mam podpisaną umowę w dniu 1 lipca, to mam "reset" pierwszego lipca?

  • 88. Data: 2017-06-22 15:48:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 13:15:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W drogiej taryfie po 0,6 pln daje to 18 pln. Kurde to są dwa dobre piwa i
    > nie ma takich rzeczy nawet co brać pod kalkulację :)

    Dzień za dniem i się pewnie naskubie coś. Pomiary zacząłem wczoraj,
    zobaczymy co z tego wyjdzie.

    > To bardzo źle, trzeba sobie sprawiać przyjemności bo się wypalisz zawodowo;)

    Sprawiam sobie, montując różny złom w domu i ciągnąc druty :P

    > No teraz to już możesz się tylko pocieszać, że dokonałeś dobrego wyboru;)

    Ja się cieszę, nie muszę się pocieszać. Jeszcze sobie kilowat zamontuję
    na trackerze od Budynia, a co :P

    L.

  • 89. Data: 2017-06-22 17:13:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 21:10, Lisciasty pisze:

    > Niebieski to dzienne sumowane kWh, a żółty to dzienne zużycie, czyli obie
    > krechy rosną przez cały dzień, o ile chwilowe moce zużycia/produkcji się
    > pojawiają.
    Oki, jak suma to jasne.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 90. Data: 2017-06-23 14:19:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.06.2017 13:23, Adam Sz. wrote:

    > Na moje oko to te zyski które policzyłem wcześniej trzeba jeszcze podzielić
    > przez dwa przy takim prawie i traktowaniu konsumenta przez Taurona.
    > A 600 pln zysku z inwestycji 24k pln.. Więcej da lokata :-)
    > pozdr.

    Mnie też się tak wydaje ale znam kogoś kto kupił ogniwa po 100PLN za
    250W panele na aukcji u komornika. Kupił 12kWp i odsprzedał połowe z
    mich za wyższą cenę i ma w zapasie kilka paneli.