  • 71. Data: 2015-12-03 15:00:20
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 13:33:54 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Baaaaa...... Powiem więcej, jestem przekonany, że istnieje jakaś siła
    > która stworzyła ten wszechświat, którą Ty nazywasz Bogiem.
    > Różnica między nami polega na tym, że Ty dajesz się manipulować i
    > pozwalasz sobie wmawiać, że droga poprzez KK jest jedynie słuszną.

    nie jedyną, ale najlepszą

    > Co
    > gorsza wpojono Ci, że jeżeli nie będziesz stał w szeregach KK to
    > będziesz nikim, zwyrodnialcem i człowiekiem pozbawionym człowieczeństwa,
    > gorszym od bydlęcia.

    tu wyłazi ci antykatolicka fobia. Ani ja tak nie sądze, ani kosciół tak nie sadzi.

    > Ty nie zabijasz i nie kradniesz, bo tak Ci nakazuje Kościół. Ja nie
    > zabijam i nie kradnę, bo taka jest moja natura i wiem, że jest to złe

    ty mi nie wmawiaj co i jak ja robie. Wyobraz sobie ze nie krade i nie zabijam
    dokładnie z tego samego powodu co ty -bo to jest prawo naturalne. No i KK potwierdza
    ze to jak postepujemy ty i ja jest słuszne.

    > oraz dlatego, że sam nie chciałbym być ani zabity, ani okradziony. Ty
    > uważasz, że siła która stworzyła wszechświat to osoba myśląca i
    > wszechmogąca, podobna do nas.

    owszem, w jakis sposób. Ale nie pytaj o szczegóły :)

    > Nie interesuje mnie w co Ty wierzysz do czasu, kiedy nie dotyczy to
    > mojej osoby lub nie wyrządza krzywdy innym. Twoim celem natomiast jest
    > szerzenie swojej wiary i nawracanie takich jak ja lub Kogutek.

    Owszem, ale zauwaz ze je nie zaczynam dysput religijnych - wtracam sie gdy trzeba
    prostowac głupoty np twoje o tamtym traktowaniu jak bydło.

    > Dałem jeden z przykładów.

    a to jakos nie zauwazyłem.

    > Wolną wolę to byś miał, gdyby istniała możliwość ukraść i nie być
    > pociągniętym do odpowiedzialności.
    > Wtedy masz pełną wolę, że kradniesz albo nie. Jeżeli wiesz, że za
    > kradzież istnieją określone konsekwencje to już nie masz własnej woli
    > lecz zakaz dokonywania rabunków.

    wolna wola myli ci sie z odpowiedzialnoscią. Masz wolna wole -mozesz krasc co zresztą
    ludzie robią. Gdybys nie miał -to nikt by nie kradł.

    b.

  • 72. Data: 2015-12-03 15:15:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 12:17:23 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jak tu z Tobą dyskutować, skoro podważasz tak oczywiste informacje i
    > wiedzę potwierdzoną naukowo?
    > A może powiesz, że wszystko zaczęło się od Adama i Ewy? :)
    > Toż to nawet sam Kościół w to nie wierzy i traktuje symbolicznie.

    piszesz ze postep jest od kilkuset lat, ja prostuje ze od co najmniej kilku tysiecy -
    teraz mnie znow jedziesz "podwazeniem oczywistosci" jednoczesnie podjąc przykłady
    starozytnych zdobyczy techniki.
    Powiedzmy ze sie w tym zgubiłem :-)

    zgoda ze historia ma wiele tajemnic z tym ze czepiam sie slowa "nadludzki".

    b.

  • 73. Data: 2015-12-03 15:25:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 08:09:46 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pewnie i tak ale raczej nikt nie da takiemu sztucznemu filozofowi dostępu
    >do systemów militarnych ani tychże systemów nie podepnie do AI które się do
    >tego nie nadają.

    A te systemy militarne to z czyjego tyłka właśnie wyjąłeś?

  • 74. Data: 2015-12-03 15:27:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    W dniu 2015-12-03 o 09:39, Ghost pisze:

    >Jedynie zwyrodniali rodzice, którzy porzucili dziecko dają mu wolną wolę.

    Starzy cię do dzisiaj na sznurku trzymają czy są z tych zwyrodniałych?

  • 75. Data: 2015-12-03 16:02:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:00:23 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > nie jedyną, ale najlepszą
    Dla mnie też najlepsza?

  • 76. Data: 2015-12-03 16:23:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 16:02:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Dla mnie też najlepsza?

    tez :)

    b.

  • 77. Data: 2015-12-03 17:27:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 15:00, Budyń pisze:

    > zgadzamy: teoretycznie moze istniec Bóg - tylko brak nam o tym wiedzy.
    > nie jedyną, ale najlepszą

    I znów popełniasz błąd, nie dodając: "ja uważam, że ....."
    Muzułmanie uważają, że ich droga jest tą jedynie słuszną, podobnie
    buddyści, a i ja także uważam, że moja droga jest tą najbardziej słuszną.
    Twierdzenie autorytatywne takie, jakiego Ty użyłeś jest oznaką braku
    tolerancji do innych poglądów. Ja nie walczę z Tobą jako Katolikiem,
    lecz walczę z Twoją nietolerancyjną postawą.

    > tu wyłazi ci antykatolicka fobia. Ani ja tak nie sądze, ani kosciół tak nie sadzi.

    Gdybym był nacechowany antykatolicką fobią to nie byłbym od 20 lat w
    udanym związku małżeńskim z osobą mocno zaangażowaną, po KUL-u.
    Widzisz tylko rzecz polega na tym, że umówiliśmy się przed ślubem, że
    nie będziemy się wzajemnie przekonywać czy nawracać i wzajemnie
    szanujemy swoje przekonania.

    > ty mi nie wmawiaj co i jak ja robie. Wyobraz sobie ze nie krade i nie zabijam
    dokładnie z tego samego powodu co ty -bo to jest prawo naturalne. No i KK potwierdza
    ze to jak postepujemy ty i ja jest słuszne.

    No popatrz, a wielokrotnie tutaj było podkreślane, że to tylko dzięki
    KK ludzie są dobrzy i uczciwi, a tu okazuje się, że do tego, żeby być
    uczciwym wcale nie jest niezbędny kościół czy wiara w Boga.

    > owszem, w jakis sposób. Ale nie pytaj o szczegóły :)

    > Owszem, ale zauwaz ze je nie zaczynam dysput religijnych - wtracam sie gdy trzeba
    prostowac głupoty np twoje o tamtym traktowaniu jak bydło.

    Ale ja tu nie piszę beletrystyki, lecz powtarzam określenia, które
    słyszę od wyznawców, a co gorsza nawet od księży.
    Niestety wiele razy w trakcie mszy słyszałem teksty, że człowiek bez
    Chrystusa jest nikim, że jest jak zwierzę, a nawet gorszy od zwierzęcia,
    bo zwierze nie potrafi myśleć, a człowiek umyślnie zdradza Chrystusa.
    Obecnie pracuję z takimi nawiedzonymi Katolikami, którzy próbują na mnie
    wpłynąć i mnie nawrócić, właśnie powtarzając mi podobne teksty, że
    jestem nikim, bo nie wierzę. Że jestem komuchem (choć nigdy nie byłem
    czerwony) i takie tam. Słyszę to przynajmniej raz na dwa tygodnie.
    Oczywiście nie ma w tych rozmowach "bo ja tak myślę" tylko stwierdzenia
    autorytatywne i podkreślanie, że ich racja jest jedyną słuszną i
    niepodważalną, a jakakolwiek dyskusja czy sprzeciw z mojej strony kończy
    się zajadłą agresją i niedopuszczaniem do zdania. Co gorsza ja staram
    się nie dyskutować na tematy religijne czy też polityczne, ale mechanizm
    jest jeden: rozmowa niby to pomiędzy nimi, ale tak, żeby mi doje...ć.
    Najśmieszniejsze jest to, że ci "święci" na osobności za swoimi plecami
    jeden obrabia dupę drugiemu osobowo :)
    Oczywiście tego KK nie uczy, ale nieświadomie ryje umysły takich ludzi,
    którzy w imię Chrystusa uzurpują sobie prawo do takich zachowań, a
    jakąkolwiek odmienność traktują jako agresywny atak na wszystkich
    Katolików. Wiem, że nie wszyscy są tacy sami, ale prawda jest taka, że
    wpajanie jedynie słusznych ideologii wypacza ludzi.

    > wolna wola myli ci sie z odpowiedzialnoscią. Masz wolna wole -mozesz krasc co
    zresztą ludzie robią. Gdybys nie miał -to nikt by nie kradł.

    A potrafił byś odebrać komuś "wolną wolę" tak żeby nie kradł,
    zakładając, że go nie zabijesz, ani go nie obezwładnisz?
    Aby móc mówić o "daniu wolnej woli" musi istnieć przeciwstawność, czyli
    "odebranie wolnej woli, czy też ubezwłasnowolnienie".
    Spróbuj więc określić tą przeciwstawność.

  • 78. Data: 2015-12-03 17:28:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 15:27, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Starzy cię do dzisiaj na sznurku trzymają czy są z tych zwyrodniałych?

    Wybacz, ale nie dam się sprowokować.

  • 79. Data: 2015-12-03 17:47:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:25:36 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A te systemy militarne to z czyjego tyłka właśnie wyjąłeś?

    Kultury to ty masz że hoho.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sentry_gun
    http://www.bbc.com/future/story/20150715-killer-robo
    ts-the-soldiers-that-never-sleep

  • 80. Data: 2015-12-03 18:00:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 17:27:08 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > I znów popełniasz błąd, nie dodając: "ja uważam, że ....."

    mozesz przyjąć domyślenie ze przed kazdym moim zadaniem niezaleznie czy dotyczy
    religii czy fizyki jest "ja uważam że". Jesli cos piszę to tak uwazam - i poglądów
    swych jestem w stanie bronić.

    > Muzułmanie uważają, że ich droga jest tą jedynie słuszną, podobnie
    > buddyści, a i ja także uważam, że moja droga jest tą najbardziej słuszną.

    Tak, ale to zalezy od celu. Jaki jest twój sens życia. Jeden powie - mieć najwiecej,
    drugi -podrózowac i zobaczyć jak najwiecej, trzeci chce cos odkryć by zostac
    zapamietanym - i tak dalej, sposobów na zycie moze być milion. I religia im moze nie
    byc potrzebna.
    A moim jest być zbawionym, bo pobyt na tym swiecie jest to nie koniec - i dlatego
    droga jaką proponuje KK jest najlepsza - jesli taki bedzie cel zycia.

    > Twierdzenie autorytatywne takie, jakiego Ty użyłeś jest oznaką braku
    > tolerancji do innych poglądów. Ja nie walczę z Tobą jako Katolikiem,
    > lecz walczę z Twoją nietolerancyjną postawą.

    ja jestem maksymalnie tolerancyjny - co nie oznacza oczywiscie akceptacji zła i
    głupoty.

    > No popatrz, a wielokrotnie tutaj było podkreślane, że to tylko dzięki
    > KK ludzie są dobrzy i uczciwi, a tu okazuje się, że do tego, żeby być
    > uczciwym wcale nie jest niezbędny kościół czy wiara w Boga.

    jesli wielokrotnie to zapewne znajdziesz łatwo stosowny cytat. Bo ja takiego tekstu
    nie pamietam, raczej nikt tak nie pisał, tym bardziej wielokrotnie.

> [...]
    > Chrystusa jest nikim, że jest jak zwierzę, a nawet gorszy od zwierzęcia,
    > bo zwierze nie potrafi myśleć, a człowiek umyślnie zdradza Chrystusa.

    Po pierwsze -zmien miejsce chodzenia do koscioła - całkiem powaznie to pisze. Mozna
    zagłosowac nogami na bardziej wymownego ksiedza.
    Po drugie -wez pod uwage ze w kosciele ksiądz mówi do katolików, a nie do ateistów.
    Zatem katolik który odrzuca Chrystusa to rzeczywiscie mozna go tam różnie okreslac -
    ale ty przeciez Go nie odrzucasz bo go nigdy nie przyjąłes. Zatem te okreslenie w
    ogóle ciebie nie tyczą.
    Do ateisty opowiada sie całkiem inne rzeczy, nazwijmy to wstępne - najpierw trzeba mu
    powiedziec ze jest Bóg - szczegóły to mocno później.

    > Obecnie pracuję z takimi nawiedzonymi Katolikami, którzy próbują na mnie
    > wpłynąć i mnie nawrócić, właśnie powtarzając mi podobne teksty, że
    > jestem nikim, bo nie wierzę.

    No to są kretynami i mozesz im przekazac mojego emaila to sam im to napiszę :)
    Nie taka jest nauka koscioła, kosciół nigdy nie okreslał niewierzących jako "nikt" ,
    bydło itd.

> [...]
    > się nie dyskutować na tematy religijne czy też polityczne, ale mechanizm
    > jest jeden: rozmowa niby to pomiędzy nimi, ale tak, żeby mi doje...ć.

    tesciowa i spółka, po paznokciach! :-) Masz pecha :)

> [...]
    > "odebranie wolnej woli, czy też ubezwłasnowolnienie".
    > Spróbuj więc określić tą przeciwstawność.

    brak wolnej woli to koniecznosc wypełniania woli nadzorcy, właścicela. Czyli jakas
    forma niewolnictwa.

    b.