  • 11. Data: 2010-01-05 08:28:37
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza piankąpoliuretanową
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Sty, 22:56, "Miki" <m...@g...com> wrote:

    > Pianka zainteresowała mnie dlatego, że jest mocno spojona z konstrukcją i
    > jednocześnie elastyczna. Dzięki temu z czasem nie powstają dziury, jak to
    > się podobno dzieje po kilku latach z wełną.
    >
    > BTW: może ktoś z obecnych robił zdjęcia w podczerwieni zaraz po założeniu
    > oceplenia z wełny i kilka lat później?
    > A może remontując dach/poddasze zauważyliście, czy wełna faktycznie się
    > obsuwa?

    Niechce martwic ludzi majacych welne ale to fakt. Pod wplywem ciezaru
    wlasnego welna sie kruszy i ulega degradacji. Nie wiem jak jest ze
    szklana moze bardziej odporna.
    Mysle ze im bardziej pyli sie welna w czasie ukladania tym szybciej
    zdegraduje.

    Co do palnosci. To najwiekszym zagrozeniem dla czlowieka jest dym z
    palacych sie wykladzin, mebli sprzetow i okien.
    Po zapaleniu sie PCV /rury, okna, wykldzina/ wydziela sie kwas solny w
    postaci gazowej. Spadajace krople polistryenu lub poliuretanu to male
    piwo.
    Nie radze wdychac dymu palonego PCV. Nadmieniam ze transpalntacji pluc
    jeszcze nie robia.
    Tak wiec przeciwnicy styropianu powinni wyrzucic wszystkie sprzety z
    tworzyw a w szczegolnosci wykladziny PCV i rury kanalizacyjne z PCV.

  • 12. Data: 2010-01-05 08:29:29
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    cinews:hhtoqp$19t$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A spojona ma byc z jaka konstrukcja? Bo przy deskowaniu trzeba od spodu
    > zapewnic szczeline wentylacyjna.
    >
    > Pozdro.. TK

    Szczeline mozna zapewnic poprzez ulozenie ryflowanych plyt styro. A na
    to pianka PUR.

  • 13. Data: 2010-01-05 09:09:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >szklana moze bardziej odporna.
    >Mysle ze im bardziej pyli sie welna w czasie ukladania tym szybciej

    Ale ponoc dzisiejsze welny tej wady nie maja. Kurczyly sie jak podaja
    opracowania te stare z grubych wlokien.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-01-05 09:58:45
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza piankapoliuretanowa
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > Szczeline mozna zapewnic poprzez ulozenie ryflowanych plyt styro. A na
    > to pianka PUR.

    Szczelina jest potrzebna przy welnie, zeby wilgoc miala gdzie uciekac, bo
    wilgotna welna traci swoje wlasciwosci.
    Ale ani PUR, ani styropian nie sa nasiakliwe, wiec im szczelina nie jest
    potrzebna.

    Uprzedzajac uwagi co do usuwania wilgoci z pomieszczenia: przeciez miedzy
    plytami k-g a welna i tak daje sie folie paroszczelna. A przy piance ten
    koszt odpada.

    Pozdrówka
    Miki

  • 15. Data: 2010-01-05 10:04:35
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > Ale ponoc dzisiejsze welny tej wady nie maja. Kurczyly sie jak podaja
    > opracowania te stare z grubych wlokien.
    >
    > Pozdro.. TK

    A może macie jakieś bliższe informacje?
    Jestem na etapie ocieplania i chciałbym w miarę możliwości zabezpieczyć się
    przed takimi niespodziankami.
    W szczególności interesuje mnie, jak zachowuje się wełna ISOVER Uni-Mata (bo
    taką kupiłem)

    BTW: jak długo wełna typu ISOVER jest na rynku? (lub podobne, nie mam
    pojęcia jakie kiedyś były wełny, więc nie mogę porównać)
    Chodzi o to, czy będą jakieś miarodajne badania.

    Pozdrówka
    Miki

  • 16. Data: 2010-01-05 10:06:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szczelina jest potrzebna przy welnie, zeby wilgoc miala gdzie uciekac, bo
    > wilgotna welna traci swoje wlasciwosci.

    To teraz zastanow sie skad wilgoc w welnie jak nizej piszesz o folii
    paroszczelnej??

    > Ale ani PUR, ani styropian nie sa nasiakliwe, wiec im szczelina nie jest
    > potrzebna.

    Szczelina jest potrzebna deskom i wiezbie, zeby nie zgnila a pianka
    nasiakliwa jednak jest.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-01-05 10:26:21
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    > To teraz zastanow sie skad wilgoc w welnie jak nizej piszesz o folii
    > paroszczelnej??

    Z powietrza z zewnątrz.
    Znasz zjawisko "oddychania" zbiorników?

    > Szczelina jest potrzebna deskom i wiezbie, zeby nie zgnila a pianka
    > nasiakliwa jednak jest.

    Tak, ale zamkniętoporowa PUR czy styropian mają nasiąkliwość rzędu 1%, i
    niewiele wpływa to na ich izolacyjność (coś jak mokra pianka do nurkowania)
    ;-)
    A wełna? Nie dość, że pod wpływem wilgoci traci na izolacyjności, to jeszcze
    zbija się i rozrywa.

    Jeśli chodzi o więźbę, to pianka na drzewo raczej też nie ma wpływu, bo
    wilgotnośc drzewa powietrznosuchego jest znacznie wyższa. Co innego, gdyby
    przez nieszczelne pokrycie po deskach i krokwiach lała się woda, ale w takim
    przypadku to ani wełna, ani PUR, ani styropian nie pomogą.

    Ale żeby być sprawiedliwym : nic, tak jak mokra wełna, nie chroni przed
    ogniem ;-)))

    Pozdrówka
    Miki

  • 18. Data: 2010-01-05 13:13:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kudlaty napisal:
    > Nie radze wdychac dymu palonego PCV. Nadmieniam ze transpalntacji pluc
    > jeszcze nie robia.

    Jak nie robia, skoro robia? ;)

    http://www.termedia.pl/magazine.php?magazine_id=49&a
    rticle_id=7799&magazine_subpage=ABSTRACT

    Malo tego, dosc czesto en bloc z sercem :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2010-01-05 13:38:45
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Sty, 11:06, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > paroszczelnej??

    > Szczelina jest potrzebna deskom i wiezbie, zeby nie zgnila a pianka

    nasiakliwosc na poziomie 0,01% czyli zero.
    Wilgoc bierze sie z wnetrza. A to raczej nie grozi przy dobrym
    uszczelnieniu.

  • 20. Data: 2010-01-05 13:40:26
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Sty, 14:13, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    > http://www.termedia.pl/magazine.php?magazine_id=49&a
    rticle_id=7799&ma...

    > Malo tego, dosc czesto en bloc z sercem :D

    Dzieki nie wiedzialem. Zawsze jakas nadzieja :-)