  • 1. Data: 2009-03-28 18:28:58
    Temat: Ocieplenie OSB
    Od: t...@o...pl

    Witam Panowie.Mam kilka pytań do Panów .
    Na działce letniskowej chciałbym postawić domek 5na 6 jak najtańszym
    kosztem i tam wymyśliłem ,żeby zrobić to z OSB 12mm na to dać 5 cm
    styro i w środek tez styro i teraz mam pytanie czy potrzebna jest
    wiatroizolacja czy nie bo czytając tu na grupie gdzieś było że trzeba
    dać wiatroizolacje i jeszcze nawiercać OSB czytałem że jak wełna to
    trzeba a jak styro to mi się wydaje że nie jak sądzicie ?
    1.5 cm styropian
    2.OSB 12 mm
    3.5 cm styropian
    4.Karton gips
    Jak myślcie czy to może być..

  • 2. Data: 2009-03-28 19:54:37
    Temat: Re: Ocieplenie OSB
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Trochę dziwnie. Czemu dwa razy stryropian ? W naszym klimacie ociepla się
    tylko od zewnątrz. Daj od zewnątrz - tynk, siatka, styropian, OSB, g-k

  • 3. Data: 2009-03-28 20:01:01
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

[...]

    A konstrukcja gdzie sie podziala?
    no chyba ze na slupkach 5 cm...
    wiatroizolacja to max 6 pln za m2 i to juz wypasiona

    zrob konstrukcje 4x10 cm co 50 cm (tak zeby akurat wlazl ci styropian)
    i od zewnatrz:
    tynk cenkowarstwowy na siatce
    OSB-3
    styro 10 cm miedzy slupkami (idelanie bedzie jak go wkleisz na pianke
    akrylowa po brzegach)
    listwy systemowe typu C na wieszakach
    3 cm styro miedzy listwami
    folia paroizolacyjna
    plyta GK

    pamietaj zeby krawedzie osb byly porzadnie zabezpieczone przed wilgocia
    i drzewo tez odpowiednio zabezpieczone szczegolnie podwalina
    i dobra wentylacja
    i poczytaj u mnie na stronie

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-03-28 20:04:54
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Trochę dziwnie. Czemu dwa razy stryropian ? W naszym klimacie ociepla się
    > tylko od zewnątrz. Daj od zewnątrz - tynk, siatka, styropian, OSB, g-k

    i na czym to ma sie trzymac?
    na OSB czy na styropianie? ;-)
    i co rozumiesz przez nasz klimat?
    halny czy bryze znad morza?