  • 31. Data: 2010-07-18 20:23:35
    Temat: Re: Odkurzacz domowy
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:1e50stzj6jf14.e8qmyajv7viq$.dlg@40tude.net...

    > Hmmm, tak sobie myślę, czy przypadkiem nie użyć odrobiny płynu do
    > zmywarek,
    > tego do nabłyszczania - on w końcu działa jako obniżacz napięcia
    > powierzchniowego, co skutkuje szybkim spływaniem wody z naczyń i brak jej
    > pozostałości na nich, więc brak zacieków.

    Każdy nawilżacz będzie tylko korzystny, a odkażanie to dobra rzecz. Zapach
    płynu wiywietrzysz błyskawicznie. Odkurzacz z czystą wodą, bez rury ssącej
    pochłonie zapachy kuchenne, ubikacyjne, nawilży powietrze w upały. Mój syn
    dodawał Olbas do wody - całe mieszkanie tym nasycał przy przeziębieniach w
    rodzinie... Takie anty-morowe powietrze. :-))

  • 32. Data: 2010-07-19 06:03:32
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    Pewnie czekasz, aż mąż przegryzie się przez te wszystkie instrukcje i
    dlatego tańczysz ze ścierą, Którą ten odkurzacz zastępuje z dużo lepszym
    skutkiem. Przeprowadź na początek odkurzanie na sucho tzn. bez spłukiwania
    powierzchn i odkurzanych - tak jak byś to robiła zwykłym odkurzaczem. Nalej
    wody do zbiornika w którym jest centryfuga czyli turbina (separator) po
    wskazany poziom, dodaj do wody parę kropel np. płynu do mycia naczyń,
    podłącz wąż i rurę z ssawką do gładkich powierzchni - może być taka
    uniwersalna z wysuwaną szczotką. Zamknij (schowaj) szczotkę i poodkurzaj
    część pomieszczenia, następnie wysuń w ssawce szczotkę i zrób drugą część
    pomieszczenia. Pooglądaj szczotkę ile nałapała syfu. oczyścić ją można
    oczywiście odkurzaczem - odłącz rury sztywne i końcówką węża zbierz ze
    szczotki wbite tam włosy i sierść i inne śmieci. Łatwo się zbiera włosy
    starym grzebieniem.
    Ścierkę do odkurzania warto zastąpić ssawką z miękkim włosiem, taką
    okrągłą - do kątów i zakamarków, można nią odkurzyć klawiaturę, telewizor,
    zwłaszcza otwory chłodzące z tyłu i boków, a przy wyłączonym kompie
    wentylator zasilacza - trzeba tylko mieć jeszcze pędzelek malarski z długim
    włosem, aby się mieścił na szerokość łopatek wentylatora - poruszając tym
    pędzlem oderwiesz naklejony kurz wysysając go jednocześnie odkurzaczem - nie
    uleci drugą stroną odkurzacza, zostanie w wodzie.

  • 33. Data: 2010-07-19 07:02:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 08:03:32 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Pewnie czekasz, aż mąż przegryzie się przez te wszystkie instrukcje i
    > dlatego tańczysz ze ścierą,

    Maż tańczy ze ścierą po remontach, nie ja - ja wkraczam kiedy on się
    przedrze przez najgorszy pył, no i od wszelkich instrukcji też jestem ja
    :-)

> [...]
    > wody do zbiornika w którym jest centryfuga czyli turbina (separator) po
    > wskazany poziom, dodaj do wody parę kropel np. płynu do mycia naczyń,

    Nie wolno! - ma być NIEPIENIĄCY płyn. Dołączyli coś takiego do odkurzacza.

> [...]
    > pędzlem oderwiesz naklejony kurz wysysając go jednocześnie odkurzaczem - nie
    > uleci drugą stroną odkurzacza, zostanie w wodzie.

    Tak robię od zawsze też zwykłym odkurzaczem - pędzelek mam artystyczny, z
    koziego włosia, taki do akwareli - kupiony specjalnie do czyszczenia
    komputerowych akcesoriów.

  • 34. Data: 2010-07-19 07:17:08
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Maż tańczy ze ścierą po remontach, nie ja - ja wkraczam kiedy on się
    > przedrze przez najgorszy pył, no i od wszelkich instrukcji też jestem ja
    > :-)

    Ja bym jeździł odkurzaczem. Maruda do dzisiaj nie naumiała się korzystać ze
    wszystkich funkcji. Np. szybkie wietrzenie, suszenie i dezodoryzacja
    przepoconej pościeli po gorącej nocy. A wystarczy włożyć kołdrę czy poduszkę
    do worka foliowego, wyssać powietrze, wyjąć, wstrząsnąć aby od nowa
    naciągnęła i tak kilka razy - wyschnie, przewietrzy się, znikną roztocza i
    ich alergizujące odchody....

    > Nie wolno! - ma być NIEPIENIĄCY płyn. Dołączyli coś takiego do odkurzacza.

    Teraz daję mydło odkażające Merida - mało się pieni a swoje robi, ale
    najczęściej płyn do mycia muszli - najlepszy. Doczytaj, co to za płyn -
    możliwe, że do mycia gładkich powierzchni z tworzyw sztucznych, terrakoty
    itp. Druga to płyn do prania tapicerki no i być może aromaty w małych
    buteleczkach.

  • 35. Data: 2010-07-19 07:43:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jul 2010 09:17:08 +0200, Panslavista napisał(a):

    > A wystarczy włożyć kołdrę czy poduszkę
    > do worka foliowego, wyssać powietrze, wyjąć, wstrząsnąć

    To mi się najbardziej podobało na pokazie - prezentator spłaszczył pufy od
    kanapy na grubość 10 cm za pom. podciśnienia w worku foliowym i po tym
    zabiegu staly się niemal dwa razy grubsze, niż zanim je tam włożył.

  • 36. Data: 2010-07-19 07:52:22
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > To mi się najbardziej podobało na pokazie - prezentator spłaszczył pufy od
    > kanapy na grubość 10 cm za pom. podciśnienia w worku foliowym i po tym
    > zabiegu staly się niemal dwa razy grubsze, niż zanim je tam włożył.

    Takie spłaszczenie zabija roztocza (podciśnienie je wysysa), usuwa smród
    kiepów i bąków... :-))

  • 37. Data: 2010-07-19 08:46:48
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Feahisim pisze:
    > Proszę o sugestie polecające odkurzacz do domu.
    > Dotychczas używałem Zelmera (Meteor allergo) 1200W, wymienne papierowe
    > worki, wymienne filtry. Taki sobie.
    > Teraz chciałbym coś około 1,6 kW i ciekaw jestem na jaką markę (wymiana
    > worków, filtrów, ew. serwis) i na jakie parametry (głośność, inne) mam
    > zwracać uwagę.
    >
    > Feah

    Ja sobie ostatnio kupiłem dokładnie coś takiego
    http://allegro.pl/item1101066999_cyklon_odkurzacz_be
    zworkowy_aeg_1600_w_gwarancja.html
    działa super. Za takie pieniądze na prawdę warto.

    Pozdrawiam,
    Kuba