    From: "Johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Odp: lavender
    Date: Sun, 9 Dec 2012 20:46:19 +0100

    > Hejka. Jak roślinka w zimie jest otulona to oddaje ciepło a jak nie
    > jest otulona i wieje to wiatr odrywa ciepło. ;-) Takie odrywanie ciepła
    > zazwyczaj żle się kończy. :-(
    > Pozdrawiam paranaukowo Ja...cki

    Z tym okrywaniem roślin to jakoś mam wątpliwości. Zauważ, że sadownicy nie
    okrywają nowych nasadzeń, a koszt drzewek idzie w grube tysiące. Jak
    przyjdzie minus trzydzieści to żaden chochoł nie pomoże ;-( A z tym
    oddawaniem ciepła to tez końca nie jestem przekonany. Ilość ciepła jaką
    wydziela roślinka, która jest przecież w stanie zimowej hibernacji to pikuś
    wobec trzaskających mrozów. Bardziej skłaniałbym sie ku temu, że chochoły
    skuteczniej chronią przed mroźnymi, wysuszającymi wiatrami.

    zdroofka Johnny