  • 1. Data: 2016-05-16 00:57:15
    Temat: Odzysk deszczowki
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Jestem na etapie projektowania instalacji - budowa domu rusza w
    sierpniu. Pytalem Was juz o pompe ciepla i wycene domu w stanie surowym
    zamknietym.
    Na razie wyleczylem sie z rolet zewnetrznych - za duze mostki cieplne, a
    i zalet malo. Antywlamaniowe nie sa - wole alarm.
    Odpuscilem okna dachowe z czujnikiem deszczu - nie dam za okienko 6tys -
    a na tyle wycenia sie Fakro (w projekcie mam ich 6)
    A co do deszczowki - nie mam kanalizacji i bede mial oczyszczalnie
    przydomowa. W drodze jest deszczowka, ale ze wzgledu na pomysly PISu
    zwiazane z wysokimi oplatami za te instalacje postanowilem deszczowke
    gromadzic i wykorzystywac.
    Chce dla 3-osobowej rodziny wkopac zbiornik ok. 4m3. Do tego w kotlowni
    bedzie pompa zasysajaca wode ze zbiornika i z ktorej beda zasilane w
    wode 2*WC, zmywarka w kuchni, pralka w pralni i ogrod. W przypadkach
    braku wody zbiornik ma sie automatycznie dopelniac "kranowka". Oczywscie
    nie do pelna, bo w miedzyczasie moze spasc deszcz.
    Chce, by zbiornik na deszczowke byl caloroczny, a nie sezonowy. W
    rejonie Zgorzelca rzadko jest zimno, a opadow jest sporo. Jak snieg
    spadnie, to zaraz go nie ma. Mysle o zakopaniu zbiornika okolo 1-1.2m
    pod ziemia. Strefa przemarzania to u mnie 0.8m. Boje sie tylko o
    zasilanie na odcinku rynna-zbiornik. Czy zimno dostajace sie do
    zbiornika przy minusowych temperaturach przez rynne nie zamrozi mi
    baniaka na wode? To w sumie jedyne, bezposrednie polaczenie zbiornika ze
    swiatem zewnetrznym i zastanawiam sie na ile jest to w stanie wychlodzic
    wode.
    Czy macie jakies doswiadczenia w tym temacie?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-05-16 06:57:43
    Temat: Re: Odzysk deszczowki
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 00:57:17 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > A co do deszczowki - nie mam kanalizacji i bede mial oczyszczalnie
    > przydomowa. W drodze jest deszczowka, ale ze wzgledu na pomysly PISu

    buahahahaha, powinienes raczej rozważyć emigracje z tenkraju :)

> [...]
    > braku wody zbiornik ma sie automatycznie dopelniac "kranowka". Oczywscie
    > nie do pelna, bo w miedzyczasie moze spasc deszcz.

    deszczówka to woda raczej brudna bo spłukuje cały kurz i gołębie gówno z dachu,
    najlepiej sie ją wykorzystuje do podlewania ogrodu. Nie wiadomo jakie parametry tej
    wody będą po kilku latach wiec czy do zmywarki ja pchac to nie jestem przekonany.

> [...]
    > wode.
    > Czy macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

    rynna płytko zakopana zamarzła i pękła, jakos zdziwiony nie bylem. Jak zakopiesz
    głęboko to bedzie żyć.

    b.

  • 3. Data: 2016-05-16 08:52:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 15 May 2016 21:57:43 -0700 (PDT), Budyń

    > buahahahaha, powinienes raczej rozważyć emigracje z tenkraju :)

    Śmiej się śmiej. Ja cały czas się zastanawiam, czy zamiast budowy domu, nie
    wyjechać. Raptem wczoraj dyskutowałem o emigracji z koleżanką osiedloną od
    paru lat w Norwegii. :P I nie chodzi o wodę, po prostu ciemnogród
    polityczny i społeczny mnie coraz bardziej przeraża i męczy.

    Nie, nie jestem z "szarej sieci", nie kradnę, nie kręcę "lodów", nie robię
    wałków na podatkach, nie zostałem "oderwany od koryta", takoż nikt z mojej
    bliższej i dalszej rodziny, oraz ze znajomych się w to nie wpisuje. Z
    polityków znajomych to mam tylko sąsiadów z... pisu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-05-16 08:59:28
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 08:52:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > paru lat w Norwegii. :P I nie chodzi o wodę, po prostu ciemnogród
    > polityczny i społeczny mnie coraz bardziej przeraża i męczy.
    Przyzwyczaisz się, wszędzie jest dobrze gdzie nas nie ma.
    Przezyłem na własnej skórze, a koleżankom nie wierz.

  • 5. Data: 2016-05-16 09:09:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Odpuscilem okna dachowe z czujnikiem deszczu - nie dam za okienko 6tys -
    > a na tyle wycenia sie Fakro (w projekcie mam ich 6)
    Okna dachowe = sauna w lecie

> [...]
    > przydomowa. W drodze jest deszczowka, ale ze wzgledu na pomysly PISu
    > zwiazane z wysokimi oplatami za te instalacje postanowilem deszczowke
    Jakiś czas temu mniej niż 2 lata.
    Chłopak z małopolski chwalił się całym systemem tutaj na grupie.
    Fajna sprawa ale popatrz na dachy nastoletnich domów jak wyglądają.
    Ogród OK ale do domu???
    Bez sensu

  • 6. Data: 2016-05-16 09:27:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > paru lat w Norwegii. :P I nie chodzi o wodę, po prostu ciemnogród
    > polityczny i społeczny mnie coraz bardziej przeraża i męczy.

    co jest ciemnogrodem politycznym? co społecznym?

    bo zwykle łatke ciemnogrodu doczepiają konserwatystom w rozumieniu ze głupi,
    nienaukowi itd. Ale jak przychodzi do dyskusji to raczej ten jasnogród ma włączone
    ideolo kompletnie oderwane od naukowych faktów.

    az mnie zaciekawiles - co w tej polszcze jest takiego ze az wiać trzeba?

    Bo ewidentne pokrzywienie norwegów to widac z daleka i w miare normalny czlowiek
    musialby sie tam czuc mocno zniesmaczony:

    "Norwegia: rząd proponuje, aby 7-letnie dzieci mogły decydować o swojej płci i
    zmienić ją prawnie"

    Dla dzieci takie tresci: http://telewizjarepublika.pl/imgcache/860x400/c/uplo
    ads/news/1_88.jpg

    "Norweg zgwałcony przez imigranta: czuję się winny, że sprawcę czeka ponowna kara"

    Umówmy się, to nie jest normalny kraj :)

    a potem jeszcze to:
    Od Polaka w Norwegii oczekuje się, że będzie wyrabiał nadgodziny, w większości
    wypadków bez wynagrodzenia. Później musi swoich praw dochodzić przed sądem -
    przekonuje mojanorwegia.pl.Portal rozmawia z Sebastianem Garsteckim, adwokatem
    pomagającym imigrantom w Norwegii. Im słabiej znają język, tym bardziej niewolnicza
    jest ich praca. Zamiast pieniędzy za nadgodziny dostają darmowe, tygodniowe urlopy na
    wyjazd do Polski.

    b.

  • 7. Data: 2016-05-16 09:40:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 09:09:42 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Okna dachowe = sauna w lecie
    Rolety wywnętrzę trochę pomagają zewnętrzne bardzo pomagają

    > Ogród OK ale do domu???
    Też bym nie zaryzykował tego co z dachu deszcz spłucze ozywać nawet do spłukiwania
    kibla. W takim zbiorniku z deszczówką prędzej czy później(raczej prędzej) pojawi się
    życie

  • 8. Data: 2016-05-16 09:48:07
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > wode 2*WC, zmywarka w kuchni, pralka w pralni i ogrod. W przypadkach
    > braku wody zbiornik ma sie automatycznie dopelniac "kranowka".
    Czyli zamieniac użytkową kranówkę na mniej użytkowe ścieki?
    Wg mnie woda po spłukaniu dachu nada się tylko do podlewania ogródka.
    Dolewać tam jeszcze czystej kranówki i uzywac do pralki, zmywarki czy kibla to wg
    mnie już jakieś większe nieporozumienie.
    Nie dalej jak wczoraj przez okno dachowe podziwiałem mój dach po kilkutygodniowym
    okresie bez opadów. Spora warstwa kurzu, ptasie odchody itp Wieczorem zaczęło padać
    więc to co tam było gdyby mi spłukało do jakiegoś zbiornika to ew nadawało by się
    tylko do podlewania ogródka. Po kilku dniach w tym zbiorniku pojawiło by się życie i
    po kilku następnych dniach może i ogródek strach by tym było podlewać

  • 9. Data: 2016-05-16 09:51:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 09:27:51 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > az mnie zaciekawiles - co w tej polszcze jest takiego ze az wiać trzeba?
    I kolejny watek z budowlanego zmieni się na polityczny;)
    Dawid Was tu zaraz wyprostuje;)

  • 10. Data: 2016-05-16 10:03:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 maja 2016 09:51:19 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > I kolejny watek z budowlanego zmieni się na polityczny;)
    > Dawid Was tu zaraz wyprostuje;)

    najpierw musi o sciekach/deszczówce/oknach, inaczej z nim nie gadamy :)

    a tak w ogóle to na upalne dni na zewnątrz okna dachodego mozna by naciągnąć kawałek
    płótna z jakąś gumką. Będzie dosc jasno i zatrzyma 95% ciepła. No i bedzie prawie za
    darmo.

    b.