  • 11. Data: 2009-12-27 14:33:31
    Temat: Re: Ogrzewanie
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hh3ldl$6h3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Wszystkie inne propozycje mile widziane, ale najlepiej z wykorzystaniem II
    > taryfy. Gaz nie wchodzi w grę, bo nie mamy dostępu.

    A może ogrzewanie wodne z normalnym kotłem elektrycznym CO, np kospel ?
    Jeżeli chcesz grzać w II taryfie to oprócz kotła będzie potrzeby dodatkowo
    zasobnik - bufor ciepła. Kocioł będzie grzał wodę w buforze w nocy
    korzystając z II taryfy a w dzień kaloryfery będą sobie pobierać ciepło z
    bufora zgromadzone nocą. Regulację masz wtedy w każdym pomieszczeniu na
    grzejniku i w razie potrzeby równomierne ciepło w całym domu.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2009-12-27 21:43:25
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Jackare pisze:

> [...]
    > ciepło z bufora zgromadzone nocą. Regulację masz wtedy w każdym
    > pomieszczeniu na grzejniku i w razie potrzeby równomierne ciepło w całym

    Czyli zamontowanie grzejników-kaloryferów w całym mieszkaniu? Ma swój
    plus, tak jak napisałeś równomierne ciepło w całym domu.
    Natomiast minus na tę chwilę- koszty tejże inwestycji, więc na jakiś
    czas należałoby ją odłożyć, ale może faktycznie lepiej odłożyć,
    przemyśleć i zrobić tak żeby było dobrze.
    --
    w_e

  • 13. Data: 2009-12-30 13:14:51
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > Jak sam napisałeś- trzymały do rana, czyli najcieplej w nocy. Tego właśnie
    > chcę uniknąć. W nocy wystarczy mi góra 18 stopni, natomiast piec grzeje
    > się na II taryfie, więc całą noc i równocześnie oddaje ciepło. Z tego co
    > czytałam o akumulacyjnych wynika, że trzymają ciepło w zapasie i oddają
    > wtedy gdy ja tego oczekuję, kaflowy tylko trzyma zapas.

    Ubieraj na noc piec w styropianowy płaszczyk, rano go odsuwaj nieco od pieca
    i będzie git.
    Pomyśl, jak estetycznie by można to wykonać.
    Zresztą, piec mógłby być obudowany na stałe, ze szparą między styropianem a
    piecem.
    Na dzień wystarczy otwierać otwory do tej szpary albo zastosować jakiś mały
    wentylatorek.

  • 14. Data: 2009-12-30 13:27:48
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message

    Jezeli nie chce się utrzymać funkcji pieca kaflowego - możliwości
    palenia różnymi opałami, to można zrobić jego przeróbkę - wypełnienie
    kanałów dymowych i paleniska cegłą szamotową i będzie miał pojemność cieplną
    (i bezwładność) większą niż jakikolwiek inny piec akumulacyjny.

  • 15. Data: 2009-12-30 13:49:32
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieplną
    > (i bezwładność) większą niż jakikolwiek inny piec akumulacyjny.

    Ale to wymagałoby rozbiórki części pieca i jego ponowne złożenie, tzw.
    "przestawienie" pieca.
    Dużo z tym zabawy, brudu (sadze + fruwająca glina) i koszt.

  • 16. Data: 2009-12-30 14:59:11
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > "przestawienie" pieca.
    > Dużo z tym zabawy, brudu (sadze + fruwająca glina) i koszt.
    Niedawno powiesiłem link do przystawki do odkurzacza (filtr). bierze się
    stare ubrania, ubiera i piec rozbiera...... :-)))

  • 17. Data: 2009-12-30 16:14:16
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Prawusek pisze:
> [...]
    > kanałów dymowych i paleniska cegłą szamotową i będzie miał pojemność cieplną
    > (i bezwładność) większą niż jakikolwiek inny piec akumulacyjny.

    Te piece są tak właśnie przerobione. Nie mam im nic do zarzucenia poza
    tym jednym, że wolałabym chłodniej w nocy, a tego się nie da uzyskać,
    dlatego myślałam o tych akumulacyjnych. Po prostu nowoczesność mnie
    zbajerowała- ten wydmuch powietrza w chwili zapotrzebowania.
    --
    w_e