    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ogrzewanie małego domku
    Date: Mon, 09 Mar 2015 14:46:44 +0100

    Na razie jeszcze to wszystko w planach, ale chcę się powoli przygotować
    od strony teoretyczno-merytorycznej.

    Mały domek stojący obok mojego normalnego. Powierzchnia użytkowa ok. 32 m2.
    Docelowo ma być mała łazienka, aneks kuchenny i pokój. Takie małe
    mieszkanko pod nosem, ale jednak osobne dla teścia na emeryturę.

    Robiąc dopiero co przyłącze gazowe, mam też w projekcie i pozwoleniu na
    budowę zrobioną odnogę na gaz również do tego domku z założeniem
    ogrzewania + cwu z kotła gazowego.
    Domek ma nawet jakieś tam ocieplenie ścian i dachu. Nie wiem jak z
    podłogą. Teoretycznie są tam jakieś pozostałości elektrycznego
    ogrzewania podłogowego, ale patrząc, jak wszystko robili poprzedni
    właściciele, to może być tam grzeboróba maksymalna.

    I teraz pytania jakie mi się nasuwają.
    1) Co będzie lepiej zrobić - podłogówka czy kaloryfery?
    2) Jaki kocioł na tak małą powierzchnię?
    3) Czy jest jakaś opcja zamknięcia w wyciszonej szafie czy czymś
    podobnym kotła? Chodzi o maksymalne wyciszenie, bo jakby nie patrzeć
    kocioł będzie w tym samym niemalże pomieszczeniu, co salon/sypialnia, a
    teść dość czuły na hałasy.
    4) CWU przepływowo, jako piec dwufunkcyjny, czy jednak jakiś mały
    zasobnik? I ile musiałby mieć litrów, żeby starczyło z zapasem na
    spokojną, niekoniecznie najkrótszą kąpiel pod prysznicem jednej osoby?

    U siebie mam kondensacyjnego Junkersa Smarta 14 kW, jest dość cichy, ale
    jednak go konkretnie słychać. Są jakieś cichsze? Poza tym ten, będzie
    raczej zdecydowanie za duży mocowo (choć z tej serii jest
    najsłabszym...). Także odpada.

    Pzdr
    --
    /__/_* /