  • 21. Data: 2009-12-27 19:23:16
    Temat: Re: Okap - jak często włączacie?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 19:52:27 +0100, medea napisał(a):

    > Bardzo ciekawe propozycje można znaleźć w necie, kilka przykładów tutaj:
    >
    > http://www.vitrosilicon.com.pl/gallery/show/112

    Wszędzie te spoiny, niestety...
    --

    Ikselka.

  • 22. Data: 2009-12-27 19:23:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 19:53:21 +0100, Prawusek napisał(a):

    > "medea" <e...@p...fm> wrote in message

    > podłogi w

    > Na posadzkę mozna wziąć klapki... Do zimnej wanny też...

    Podłoga pod prysznicem szybko się ogrzewa od ciepłej wody.
    --

    Ikselka.

  • 23. Data: 2009-12-27 19:26:29
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2009 20:11:14 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Nikt nie mówi o tym, że dla niektórych kabina jest zbędna? Ja jakoś mam
    > już teraz drugą łazienkę bez żadnej kabiny, luksferów, zasłonek, firanek
    > i innych cudów. Nie wyobrażam sobie inaczej.

    No ok, ale co z rozpryskiwaniem się wody z mydłem? Od powierzchni ciała
    woda odbija się pod wszystkimi możliwymi kątami, a potem ślady w całej
    łazience?
    --

    Ikselka.

  • 24. Data: 2009-12-27 19:32:55
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 27-12-2009 20:26, XL wrote:

    > No ok, ale co z rozpryskiwaniem się wody z mydłem? Od powierzchni ciała
    > woda odbija się pod wszystkimi możliwymi kątami, a potem ślady w całej
    > łazience?

    Nie wiem, jakoś daję radę. Parę kropel gdzieś spadnie, ale nie jest to
    jakaś tragedia. A odpada "pieprzenie się" z zasłonkami czy zagracanie
    łazienki ściankami.

    Może gdy z tej łazienki będzie korzystać piątka lub więcej osób, to
    zmienię zdanię, ale na razie sprawdza się to doskonale.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 25. Data: 2009-12-27 20:07:17
    Od: medea <e...@p...fm>

    XL pisze:

    > Nie ma potrzeby - łazienka jest na piętrze, podłoga jest dostatecznie
    > ciepła, w każdym razie niczym sie jej temperatura nie różni od temp.
    > zimnego żeliwnego brodzika, który mamy teraz. A można przeciez puscić
    > ciepłą wodę na chwilę przed wejściem pod prysznic i podłoga ogrzeje się od
    > tej wody. Tak dzieje się w przypadku brodzika do tej pory.

    Moja łazienka też jest na piętrze, ale i tak dla bosej stopy podłoga
    jest zimna. O wiele przyjemniejszy jest akrylowy brodzik. No i druga,
    chyba nawet ważniejsza sprawa, to bezpieczeństwo - na gołych mokrych
    płytkach, i to w dodatku z mydlinami, można się nieźle przejechać, tak
    że jakiś gumowy dywanik jest IMO nieodzowny. Albo kąpiel w klapkach, jak
    na basenie.

    > No więc właśnie chcę uniknąć narażonych na bezpośrednie działanie wilgoci
    > spoin (spoiny też "cudnie" pleśnieją) - a luksfery niczym się w tym nie
    > różnią od płytek. Jeśli przestrzeń pod prysznicem będzie dosyć duża, to
    > przyklejanie się zasłony nie będzie miało miejsca, a po odsunieciu jej
    > przestrzeń łązienki pozostaje niezmniejszona optycznie ani fizycznie i to
    > mnie bardzo kusi. Pozostaje do rozwiązania kwestia estetyki karnisza i
    > zasłonki. Nie bedzie to problemem.

    Rozumiem, o co Ci chodzi, bo sama "czuję" ten problem. Trzeba się po
    prostu postarać zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia wszelkich
    potencjalnych kłopotów. Np. my mamy kabinę o jak najmniejszej ilości
    zakamarków, taką:

    http://www.kolo.com.pl/produkt/25452a

    I tak wprawdzie się nieźle narobię, kiedy chcę ją rzeczywiście solidnie
    sprzątnąć, ale w porównaniu z kabiną z przesuwanymi drzwiami jest o
    niebo lepiej. Dobrą sprawą też jest zastosowanie zamiast silikonu przy
    montażu sikaflexu, on tak nie pleśnieje szybko.

    > Co prawda ktoś mi napisał w mailu, ze wilgoć i pleśń w kabinie nie jest dla
    > niego problemem, bo po kazdej kąpieli wyciera do sucha płytki i kabinę - i
    > to ma byc niby bezproblemowość kabiny. Ja w każdym razie dziękuję - trzy
    > lub cztery osoby dwa razy dziennie osuszające kabinę to chyba jakiś absurd,
    > a może kąpiel seryjna na komendę?
    > ;-PPP

    To nie dla mnie rozwiązanie, ani nie dla mojej rodziny. ;)

    Ewa

  • 26. Data: 2010-01-05 21:21:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XL wrote:

    > Jeszcze nie widziałam okapu, któryby mi się podobał. Nowoczesny design
    > odpada, wszystko w sumie produkują na jedno kopyto. No i - widziałam u
    > kogoś, co tam się gromadzi po czasie. Gdyby mi to wisiało nad
    > garnkami, tobym się bała pokrywki podnieść, ze mi coś do garnka
    > wpadnie...

    bo okap ma pochłaniacze tłuszczu ktoe sie myje :) ale ty pewnie tego nie
    wiesz.

  • 27. Data: 2010-01-06 11:40:18
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Gru 2009, 23:18, XL <i...@g...pl> wrote:

    > Kabinę prysznicową też likwiduję - ilebym nie myła, nie pryskała środkami
    > chemicznymi, to zarasta. Pryskam i czyszczę co kilka dni, a toto nawet w
    > silikon włazi. Bleeeee. Będzie zasłonka przy prysznicu, która można
    > wymieniać, a w kuchni żadnych okapów. I bezsensownej roboty w koło Macieju
    > przy jednym i drugim..
    > --
    >
    > Ikselka.

    tez mam zaslonke w kabinie prysznicowej. Z dwoch stron sciana z plytek
    zaslaniana zaslonka. Podloga pod prysznicem wylozona kaflami. Na rowno
    z reszta podlogi w lazience. Aby woda nie wyplywala na reszte lazienki
    jest odgrodzenie na wysokosc kafelki.
    Sprawdza sie wysmienicie. Zaslonke nadaje sie do prania. A sama
    lzienka bez kabiny zwieksza sie optycznie

  • 28. Data: 2010-01-07 16:06:31
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2010 03:40:18 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

> [...]
    > zaslaniana zaslonka. Podloga pod prysznicem wylozona kaflami. Na rowno
    > z reszta podlogi w lazience. Aby woda nie wyplywala na reszte lazienki

    My to rozwiążemy poprzez łagodne, stopniowe obniżenie poziomu podłogi w
    kierunku odpływu.

    > Sprawdza sie wysmienicie. Zaslonke nadaje sie do prania. A sama
    > lzienka bez kabiny zwieksza sie optycznie

    O to to :-)
    --

    Ikselka.