  • 11. Data: 2010-04-14 22:06:02
    Temat: Re: Ozdobne kruszywo/żwir na podjazd - jakieś propozycje?
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 14 Kwi, 09:00, Rafał

    > Niestety sam żwir się nie nadaje. Będzie się to strasznie rozjeżdżać.
    > Praktycznie po każdym przejeździe będzie trzeba biegać z grabiami.
    > Rozwiązaniem (nawet stałym, nie tymczasowym) może być "kratka
    > trawnikowa" - wbrew nazwie wypełnić ją można również żwirem:
    > przykładowo:http://www.artbud.pl/kratka_trawnikowa__
    parkingowa_GEOSYSTEM_G5_500x5...
    > Gdzieś kiedyś widziałem taką kratkę podklejoną od spodu tkaniną
    > zabezpieczającą przed przerastaniem trawy.

    Ech... kratka się nie nadaje... bo się nie podoba za zbytnio, no i
    cena jest też nienajniższa.

    Szukam dalej, ale chyba skłonię się ku gresowi lub klińcowi
    granitowemu frakcji 2-6mm

    Pozdry,
    MW

  • 12. Data: 2010-04-14 22:07:32
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 13 Kwi, 22:53, mal <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > filtrów studziennych. Ten z rejonu Dln.Śląska jest najlepszy i
    > najładniejszy.
    > Tona kosztuje ok.35-40 zł.  Ciężar objętościowy tego żwiru to ok. 1,5
    > T/m3.
    > Policz powierzchnię, grubość warstwy i wyjdzie Ci koszt.
    > Aha, jeszcze granulacja: radzę tę 8-16 mm, a nawet większą. Musisz
    > sprawdzić co mają w żwirowniach.
    > Znalazłam takie linki:http://www.kruszywa-margo.pl/http://www.zwirow
    nia.crs.pl/
    > Zapytaj w dużych składach budowlanych we Wrocławiu - na pewno doradzą.

    a nie będzie się taki żwirek rozjeżdżał pod kołami? Czy sklinuje się
    lub ubije na w miarę twardy i spójny podjazd?

    Pzdry,
    MW

  • 13. Data: 2010-04-14 22:09:52
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 14 Kwi, 12:07, cienias <c...@g...com> wrote:
    > Fajnym rozwiązaniem jest
    >
    > http://www.hansegrand.pl/
    >
    > Podobnie sprawdza się granitowy piasek 0-4 mm nie płukany a jest
    > znacznie tańszy.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin
    >
    > --www.ekupiec.com.pl

    No to dla mnie jest super. Nie wiem jak z cenami - wyłałem maila, ale
    znając życie nikt na niego nie odpowie :)

    Swoją drogą zastanawiam się czym oferta tej firmy różni się od
    zwykłego klińca, czy innego kruszywa płukanego o drobnej granulacji?
    Po sposobie przedstawiania oferty można się spodziewać, że produkt
    jest dużo droższy od zwykłego kruszywa...

    Pzdry,
    MW

  • 14. Data: 2010-04-15 08:12:22
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Fajnym rozwiązaniem jest

> [...]
    > Po sposobie przedstawiania oferty można się spodziewać, że produkt
    > jest dużo droższy od zwykłego kruszywa...

    Tak jak napisałem wcześniej jest znacznie droższy - 4-5 razy niż
    zwykłe kruszywo
    Marcin

    Różnica jest taka że zrobili badania i mają doświadczenie jak ich
    produkt zachowuje się po jakimś czasie i wpływie warunków
    atmosferycznych. Dzięki temu jeśli zastosujesz ten produkt to wiesz
    jak będzie wyglądał po 2-5 latach. Tego niestety nie wiesz przy
    produktach innej firmy. Choć jak jesteś z Wrocławia to mogę pokazać ci
    jak wyglądają inne produkty po roku.

    --
    www.ekupiec.com.pl

  • 15. Data: 2010-04-15 10:53:29
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 00:07, wolim <w...@i...pl> wrote:

    > a nie będzie się taki żwirek rozjeżdżał pod kołami? Czy sklinuje się
    > lub ubije na w miarę twardy i spójny podjazd?

    O rozjeżdżaniu decyduje stopień zagęszczenia. Żwir filtracyjny posiada
    w miarę regularną granulację, jest dobrze obtoczony i można odważnie
    przyjąć, że po wysypaniu warstwy np.20 cm, rozplantowaniu i
    dociśnięciu ubijakiem otrzymamy stopień zagęszczenia 0,50. Rozsuwanie
    na boki ogranicza się poprzez krawędzie. W przypadku posesji mojej
    bratanicy krawędzie wykonane są z kostki kamiennej (takiej jaką
    stosuje się do budowli hydrotechnicznych). Konieczne było to, ponieważ
    podjazd i plac wymagały podniesienia i wyrównania.
    Jeśli u Ciebie jest w miarę płasko - będzie można to wykonać prościej,
    np. przy pomocy drewnianej palisady ogrodniczej lub krawężników
    zieleńcowych (drogie).
    Zapewniam Cię, że na pewno będziesz zadowolony.

    mal

  • 16. Data: 2010-04-15 12:02:43
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

> [...]
    > zieleńcowych (drogie).
    > Zapewniam Cię, że na pewno będziesz zadowolony.

    U siebie pod domem na niewykończonym podjeździe na 3 m2 miałem
    wysypany żwir 16-32 z Mietkowa (pozostałość z opaski). Grubość warstwy
    20 cm. Wszystko było ok do momentu kiedy zahamowałem mocniej. Samochód
    fajnie zapadł się po ośkę.
    Marcin
    --
    www.ekupiec.com.pl

  • 17. Data: 2010-04-15 13:13:50
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał
    > krawędzie wykonane są z kostki kamiennej
    Mozesz dokładniej napisac, co to jest za kostka. Jak to wygląda, ile
    kosztuje, ew jakis link
    Adam

  • 18. Data: 2010-04-15 14:36:45
    Od: mal <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 15:13, "adam" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał> krawędzie wykonane są z kostki
    kamiennej

    > Mozesz dokładniej napisac, co to jest za kostka. Jak to wygląda, ile
    > kosztuje, ew jakis link
    > Adam

    To jest (mniej więcej) coś takiego http://www.ppmd.com.pl/index.php?sid=galeria
    też z kamieniołomu Lipowica, ale bardziej regularne kostki i nie tak
    duże.

    mal