  • 11. Data: 2010-08-30 07:42:01
    Temat: Re: Paragon budowniczym autostrady :-)
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:ae6f5e03-4350-41f2-8219-7530cdca6773@y11g2000yq
    m.googlegroups.com...

    >Sprawa troche rozdmuchana. Dolomit 300 pln / tone ? Chyba ze zlota :)

    W przetargach gdy chodzi o państwowe pieniądze obowiązuja inne ceny. Wcale
    bym się nie zdziwił że 300zł.
    Pewnen urząd który dostaje co roku xxx kasy. Gdy na koniec roku nie wyda się
    wszystkiego to na sonduje się wśród pracowników czego im trzeba i wymyśla
    cuda a następnie szuka dostawców / wykonawców aby te pieniadze upchać bo
    inaczej w przyszłym roku o tyle mniej ten urząd dostanie. Efekt jest taki że
    zakupiono sprzęty i oprogramowanie których cena na fakturze wyniosła na
    niektórych pozycjach 2-3x więcej niże obowiązująca cena na półce sklepowej.

    >Ja jezdze regularnie co tydzien odcinkiem Katowice -> Bełk (prawie
    >Rybnik), wiec tym odcinkiem z ktorego niby od dwoch lat kradli
    >kruszywo. I mam zupelnie inne odczucia niz Ty -> nawierzchnia jest
    >poprostu swietna! Nie ma zadnych dziur, wybojow i nie jest w zaden
    >sposob "dziwna". Znam tez mnostwo osob ktore biora udzial przy budowie
    >A1 w naszym rejonie i kazdy jeden mowi, ze co jak co ale nawierzchnia
    >bedzie porzadna (za to cala reszte robia na odwal :)

    Miałem okazję rozmawiać z kilkoma osobami pracującymui przy tego typu
    inwestycjach.
    Kradzieże materiałów są na porządku dziennym. W okolicy takiej budowy
    znajdziesz mnóstwo podjazdów a nawet odcinków dróg prywatnych z nawierzchnią
    asfaltową
    wykonanych z tych lewych materiałów. Bywały tez przypadki "niechcący" gdy z
    ciepłym asfaltem przyjechał na budowę a tu się okazuje że lać się jeszcze
    nie da i biegusiem po wsi jeździ i zachęca do zakupu w dobrej cenuie.

    Marek

  • 12. Data: 2010-08-30 14:37:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > W przetargach gdy chodzi o państwowe pieniądze obowiązuja inne ceny.

    tja oczywiście...

    napewno dużo wiesz o przetargach.

    Raczej jest tak ze cena zsotała zniżona i wykonawca kombinuje jak sie
    wyrobić w stawkach z przetargu.

> [...]
    > których cena na fakturze wyniosła na niektórych pozycjach 2-3x więcej
    > niże obowiązująca cena na półce sklepowej.

    Dawno dawno temu było tak jak piszesz od czasu gdy nawet na przetkanie rury
    trzeba zebrac kilka ofert...

    pracownicy okradają wlaściciela firmy.

  • 13. Data: 2010-09-01 11:46:23
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-28 09:55, Adam Szendzielorz pisze:

    > Sprawa troche rozdmuchana. Dolomit 300 pln / tone ? Chyba ze zlota :)

    > --
    > Adam Sz.

    Nie za tonę ale za m3
    przeliczcie sobie
    łupek ~45zł/t x 2,2 mamy 99zł/m3
    kruszywo dolomitowe ~140zł/t x 2,2 mamy 308zł/m3
    na tzw "łódkę wchodzi 22 tony czyli maja +- 2000zł na jednym zestawie

    poprawcie mnie jeśli się mylę