  • 11. Data: 2009-01-06 14:14:07
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nieporównywalne. Gaz tańszy.

    No i co z tego ? Maluch i Porsche jeżdżą na benzynę a ta kosztuje tyle
    samo. To znaczy że oba są tak samo kosztowne w eksploatacji, tak ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2009-01-06 14:15:43
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    marekjan pisze:

    > zanieczyszczeń w poblizu kuchni. Z tego względu kuchnie
    > elektryczne są "czystsze". Jednak droższe w użytkowaniu. To pewne.

    Pewne ? A ja powiem że kuchnia indukcyjna w użytkowaniu kosztuje
    podobnie co gazowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2009-01-06 14:16:05
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Kosztowo przyzwoita alternatywa. Moi rodzice mają, moja siostra z rodziną
    > również korzysta z butlowego LPG
    > Przy normalnym gotowania butla wystarcza na 1,5 do 2 miesięcy. Butla gazu
    > kosztuje teraz 45pln więc koszt niewielki. Przy gazie "sieciowym" wyszło
    > by drożej bo do każdej faktury doliczają pierdoły typu opłata przesyłowa,
    > abonament itp.

    Tak, tylko ze te pierdoly abonamentowe i tak zaplace, bo ogrzewal bede
    gazem.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-01-06 14:17:49
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > A to zalezy gdzie mieszkasz. Ja nie pamietam kiedy ostatni raz była u nas
    > przerwa w dostawie prądu. A u moich rodziców w miejscowości 10km dalej w
    > ciągu ostatniego roku dwa razy po pół dnia prądu nie było.

    To tez jest jakis argument. Poki co czesciej nie ma pradu jak gazu, choc po
    ostatnich komunikatach z Ukrainy i Rosji nie wiadomo czego mozna sie
    spodziewac.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-01-06 14:37:38
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Pewne ? A ja powiem że kuchnia indukcyjna w użytkowaniu kosztuje podobnie
    > co gazowa.

    No wlasnie takie sie pojawiaja, ciekawe czy ktos to kiedys mierzyl. Gdyby
    tak bylo to dal bym sobie spokoj z rurami w kuchni, a i w czyszczeniu taka
    plyta jest o wiele przyjemniejsza. Wada tego taka, ze nie wszystkie garnki
    do tego pasuja.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-01-06 14:39:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Tak, tylko ze te pierdoly abonamentowe i tak zaplace, bo ogrzewal bede
    > gazem.

    Dokładnie, dlatego wyzej napisałem abyś wybrał gazowa. Jej wada to ew
    kopcenie garnków(ale odpowiednia regulacja likwiduje tą uciązliwość)

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-01-06 14:47:28
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte
    > indukcyjna. Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od
    > gazu, sa to koszty porownywalne??

    W przeliczeniu na jednostkę ciepła grzanie prądem jest ok dwa razy droższe
    niż gazem. Sprawność kuchenki elektrycznej jest bliska 100%, gazowej
    znacznie mniejsza. Dodatkowo dla kuchenki gazowej musisz doprowadzić
    powietrze do spalania z zewnątrz w zimie to dodatkowe wychładzanie
    pomieszczenia. W praktyce jeśli nie masz zakładu gastronomicznego to różnica
    w kosztach jeśli jakakolwiek wyjdzie to będzie wynosiła nie więcej niż kilka
    zł/miesiąc.

    Komfort używania bez porównania. Czystość w kuchni bez porównania, a na
    wypadek braku prądu mam turystyczną butlę i kuchenkę które używam na
    wyjazdach w wakacje.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 18. Data: 2009-01-06 14:57:36
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > To tez jest jakis argument. Poki co czesciej nie ma pradu jak gazu, choc po
    > ostatnich komunikatach z Ukrainy i Rosji nie wiadomo czego mozna sie
    > spodziewac.

    Wiesz, generalnie nie ma sytuacji że wyłączają gaz. Tu nie da się go po
    prostu wyłączyć :) Tak więc przynajmniej teoretycznie pod względem
    niezawodności to kuchnia gazowa górą.

    Z drugiej jednak strony mam doświadczenia z kuchniami gazowymi, później
    z płytą oporową a teraz mam płytę indukcyjną. Zdecydowanie najgorsze
    doświadczenia mam z płytą oporową. Dużo lepiej wspominam kuchnię gazową
    a najbardziej zadowolony jestem z indukcji. Po prostu bajka.

    Jakiś czas temu zrobiłem eksperyment i porównałem koszt zagotowania 20l
    wody na kuchni gazowej i na indukcyjnej. Wyszło niecałe 5% drożej na
    indukcyjnej, tyle że na indukcyjnej poszło ponad dwa razy szybciej (z
    opcją "power boost"). Garnek ten sam - stara "Emalia" :)

    Jeszcze jedna uwaga - te 5% drożej wyszło dla najczęściej spotykanej
    taryfy G11. W taryfie G12 jeśli zaplanować popołudniowe gotowanie na
    przedział godzin 13:00-15:00 można sporo zaoszczędzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2009-01-06 14:57:39
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Winetoo napisał:

    > <...> Dodatkowo dla kuchenki gazowej musisz doprowadzić
    > powietrze do spalania z zewnątrz w zimie to dodatkowe wychładzanie
> [...]
    Witam
    ty tak serio ? A może kuchenka z dolotem z zewnątrz ? Nie dajmy się
    zwariować :)

    pzdr.
    rafał

  • 20. Data: 2009-01-06 15:03:03
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Maniek4 pisze:

    > No wlasnie takie sie pojawiaja, ciekawe czy ktos to kiedys mierzyl. Gdyby

    Mierzyłem, opisałem to w moim poprzednim poście w wątku.

    > tak bylo to dal bym sobie spokoj z rurami w kuchni, a i w czyszczeniu taka
    > plyta jest o wiele przyjemniejsza. Wada tego taka, ze nie wszystkie garnki
    > do tego pasuja.

    Co do garnków to już nieaktualne. Też się tym martwiłem i już nawet
    myślałem kupić płytę indukcyjno-oporową ale stwierdziłem że lepiej
    będzie dokupić niezbędne garnki. No i okazało się że bez problemu
    kupiłem zestaw garnków za jakieś śmieszne pieniądze. To nie te czasy co
    kiedyś, gdy wszędzie słyszało się o "specjalnych garnkach do indukcji za
    wielkie pieniądze". Teraz prawie każdy garnek jest "kompatybilny",
    głównie dlatego że płyty indukcyjne ostro wypierają inne, dzięki
    funkcjonalności i niskiej cenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio