  • 71. Data: 2009-01-07 17:13:06
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    news:gk1u9g$ps6$1@news.interia.pl...

    > A mi tu cos nie pasuje, gdzies kiedys pisales o spaleniu 1000L gazu przez
    > tydzen, a podobno go nie masz??

    W kuchni. Kotłownia jest z natury zamykana. A w kuchni jest od gazu syf i
    zniszczone garnki. Będziesz miał naloty i osady na wszyskim jak mają ludzie
    w blokach.
    Ja odradzam.

  • 72. Data: 2009-01-07 17:43:42
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
    On 7 Sty, 11:45, a...@g...com wrote:
    >Zreszta odzysk ciepla z wody "szarej" i wykorzystywanie jej
    > pozniej w spluczkach to juz nie fikcja - za pare lat to bedzie
    > standard :)

    Za chwilę zaczniecie omawiać czy da się odzyskać ciepło z pojedyńczego
    wysikania się :-) Może by tak ogniwo termoelektryczne w muszli ? :-)

  • 73. Data: 2009-01-07 20:42:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > wody az woda odda cale cieplo powietrzu - reszta zajmie sie
    > rekuperator :) Policz sobie ile ciepla marnujesz wylewajac wode
    > ~30-35st do kanalizacji, zakladajac, ze kapia sie np. 4 osoby
    > dziennie! Zreszta odzysk ciepla z wody "szarej" i wykorzystywanie jej
    > pozniej w spluczkach to juz nie fikcja - za pare lat to bedzie
    > standard :) Teraz policz, ze np. oszczedzasz przez to te ~150l wody
    > dziennie. To daje prawie 5m3 wody, czyli 20 pln miesiecznie + jezeli
    > uzywasz szamba jakies 50-100 pln mniej za rzadsze wywozenie. 1,4k

    a wiesz ze zaluje teraz ze nie zrobilem oddzielnej instalacji szarej wody...

  • 74. Data: 2009-01-07 20:53:20
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > a wiesz ze zaluje teraz ze nie zrobilem oddzielnej instalacji szarej
    > wody...

    Mogl bys sobie ja na przyklad miec, te wode. :-))

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2009-01-07 21:07:15
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 18:12, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    [...]
    > Dzieki, bardziej sobie cenie komfort plukania wanny po kapieli, niz
    > szorowanie kozucha :-))

    Eno Ty sie kurde kapiesz raz na tydzien ze Ci korzuch
    zostaje ?? :))))) U mnie korzuch to tylko w mleku sie robi ;-)

    > Ja sobie nie wyobrazam czekac po kazdej osobie iles tam, zeby woda wystygla,

    Nie no, to jedynie jezeli nie kapiesz sie jeden za drugim :) Podobnie
    jest zreszta z np. gotowaniem. Jak gotujesz kluski na parze albo
    makaron, to nie wylewasz goracej wody odrazu do zlewu tylko odstawiasz
    na kuchenke i wywalasz za godzine :-)

    > zreszta co to za odzysk ciepla przez rekuperator z wanny w lazience, gdzie
    > temperatura i tak zwykle jest najwyzsza

    W lazience zawsze jest wywiew, ktory wciaga sobie to ciepelko i oddaje
    powietrzu nawiewanemu do innych pomieszczen. Wlasnie w kuchni /
    lazience jest tego ciepla najwiecej, a tam zawsze sa wywiewy prosto do
    rekuperatorka :) Zreszta - majac rekuperator tak naprawde nie ma
    znaczenia gdzie to cieplo w domku ucieknie - i tak zostanie
    wciagniete, przerobione przez reku i oddane swiezemu powietrzu
    nawiewanemu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2009-01-07 21:13:39
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 21:42, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a wiesz ze zaluje teraz ze nie zrobilem oddzielnej instalacji szarej wody...

    Ja sie zastanawiam, czy nie zrobic sobie dodatkowego pionu wody
    szarej.. Mam tak pomyslane lazienki na parterze i pietrze, ze
    "kiblowe" sprawy zalatwiam jednym pionem - ot 2 x 3m rury + kolanko i
    mam te scieki na zewnatrz, wiec zrobienie drugiego pionu to tak
    naprawde koszt dodatkowych dwoch rurek 3m, z 50 pln :-) Poki co
    polacze to sobie w piwnicy w jedno wyjscie do szamba ale w przyszlosci
    bede mial latwa mozliwosc rozdzielenia wody szarej od kiblowej,
    szczegolnie ze ten podzial bedzie w pomieszczeniu technicznym /
    kotlowni i bedzie ew. miejsce na przyszla instalacje odzysku tej
    wody :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 77. Data: 2009-01-07 21:45:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > On 7 Sty, 18:12, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > [...]
    >
    > Eno Ty sie kurde kapiesz raz na tydzien ze Ci korzuch
    > zostaje ?? :))))) U mnie korzuch to tylko w mleku sie robi ;-)

    Osad na sciankach wanny, nie trzeba sie kapac, wystarczy rozpuscic mydlo, a
    mi sie na mleku nie robi, bo go nie pije.:-))

> [...]
    > jest zreszta z np. gotowaniem. Jak gotujesz kluski na parze albo
    > makaron, to nie wylewasz goracej wody odrazu do zlewu tylko odstawiasz

    Mi tam nic do tego, ale wole swoje zwyczaje. Byc niewolnikiem ekonomicznego
    nieporzadku nie bardzo mi sie podoba, mi oczywiscie. :-)

> [...]
    > znaczenia gdzie to cieplo w domku ucieknie - i tak zostanie
    > wciagniete, przerobione przez reku i oddane swiezemu powietrzu

    Troche z drugiej strony, kiedy ta wanna wystygnie w pomieszczeniu o w sumie
    nie wielkiej roznicy temperatur miedzy woda a powietrzem?
    Szczerze to dziwny rysuje mi sie schemat zyciowy ludzi zyjacych pod dyktando
    rekuperatora. Wychodzisz z wanny zostawiasz reszte, zeby odzyskac cieplo.
    Wracasz do kuchni wylewasz wode po kartoflach, przeciez stoi tam juz od 2
    godzin. Skarpetek nie wrzucisz do pralki, bo moze jeszcze troche wystygna.
    Wode po warzywach na salatke warto przechowac w garnku az wystygnie, po
    flakach pewnie tez, po kurczaku, a co tam niech stoi, co ona gorsza? Rano
    zamiast sie kapac wylewasz wode z wanny, wystygla wreszcie. Myjesz ja ciepla
    woda, o zgrozo coz za strata, moze lepiej zatkac korkiem niech nie splynie
    od razu? Moze jeszcze jakims proszkiem, ktory tez kosztuje. Kompiesz sie,
    ale nie pod prysznicem, bo woda pojdzie zbyt ciepla do kanalu, wiec
    zostawiasz ja do czasu az wrocisz z pracy. Go..na tez nie warto spuszczac od
    razu, w koncu to cieplo. :-)) Koszmar normalnie. Dla mnie nie trzeba wiecej
    argumentow zeby reku nigdy nie montowac. :-))

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2009-01-07 21:47:59
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > szczegolnie ze ten podzial bedzie w pomieszczeniu technicznym /
    > kotlowni i bedzie ew. miejsce na przyszla instalacje odzysku tej

    Nie lepiej zrobic sobie dodatkowa studnie?? Koszt 800 - 1500zl i czysta woda
    do prania, podlewania, kibli i co tam jeszcze.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2009-01-07 21:50:16
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 22:45, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Mi tam nic do tego, ale wole swoje zwyczaje. Byc niewolnikiem ekonomicznego
    > nieporzadku nie bardzo mi sie podoba, mi oczywiscie. :-)

    To wcale nie niewolnictwo ekonomicznego nieporzadku, tylko zwyczajnego
    lenistwa, ktore siedzi w kazdym z nas.. ;D Lenistwo gora! Tyle energii
    pozwala oszczedzic ;-)

    [...]
    > Troche z drugiej strony, kiedy ta wanna wystygnie w pomieszczeniu o w sumie
    > nie wielkiej roznicy temperatur miedzy woda a powietrzem?

    Ja tam lubie w wannie wode taka, ze skora robi sie czerwona - musze
    kiedys zmierzyc ale na bank to ma ok 40-45st., czasem mam problemy z
    wejsciem bo parzy :-)

    [...]
    > razu, w koncu to cieplo. :-)) Koszmar normalnie. Dla mnie nie trzeba wiecej
    > argumentow zeby reku nigdy nie montowac. :-))

    Ale to tylko dodatek. Rekuperator przede wszystkim odbiera cieplo z
    wentylacji i dba o to, zeby we wszystkich pomieszczeniach bylo swieze
    powietrze.. Ile ja to sie ostatnio naczytalem watkow o parowaniu szyb
    na parterze, a juz na oknach polaciowych na poddaszu to ho ho :) A to
    wszystkiemu zla wentylacja winna.. Ja nei chce takich problemow ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2009-01-07 21:53:12
    Od: a...@g...com

    On 7 Sty, 22:47, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Nie lepiej zrobic sobie dodatkowa studnie?? Koszt 800 - 1500zl i czysta woda
    > do prania, podlewania, kibli i co tam jeszcze.

    Jak mi zalatwisz studnie z woda na mojej dzialce za nawet 2k pln to
    stawiam Ci skrzynke wodki ;-) Zwiedzilem okoliczne studnie i wszystkie
    sa suchutkie :( Jedynie glebinowka pewnie wchodzi w gre - a juz 30-40m
    to z materialami, pompa, hydroforem spokojnie blisko 5k ;) Swego czasu
    jak walczylem z wodociagami to myslalem zeby wiercic gleboko i wogole
    olac wodociagi i miec wode za darmo.. Ale kopacze / wiertacze z
    okolicy rzucali kwotami rzedu 12-15k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.