  • 11. Data: 2011-12-08 11:25:11
    Temat: Re: Plyta kg
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jbpvpu$5pv$1@inews.gazeta.pl...
    > http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/12/szo
    pa0001_1024_x_768.jpg
    > http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/12/szo
    pa0002_1024_x_768.jpg

    > budynek niemieszkalny, ogrzewany sporadycznie

    no to inne buty - jako własciciel dwóch kanadyjczyków mam swoje zdanie -
    otóż taki budynek ze swoimi tradycyjnymi warstwami nie nadaje sie do tego by
    był nieogrzewany. Punkty rosy sie pojawią i będą długookresowe. Zatem
    proponuję maksymalnie otworzyć dyfuzyjnie ściany aby po okresie letniego
    użytkowania zdążył wyschnąć przed chłodami. Po prostu nie daj ŻADNEJ folii.
    Czyli od środka:
    gk (moze byc bez rusztu)
    konstrukcja wypełniona wełną
    osb
    styro
    siatka/klej/tynk

    Jeszcze lepiej aby z dwóch stron wełny (wewnątrz sciany) pozostawic
    szczeliny wentylacyjne po 1,5cm i jakos je otworzyć na dole i górze, te
    dziury to nie muszą być duże otwory, wiatr skutecznie wysuszy wełne.

    Z pewnoscia usłyszysz że sie nie znam na budownictwie szkieletowym
    :-))))))))))

    b.

  • 12. Data: 2011-12-08 11:29:49
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > dziury to nie muszą być duże otwory, wiatr skutecznie wysuszy wełne.
    >
    > Z pewnoscia usłyszysz że sie nie znam na budownictwie szkieletowym

    Ale czy brak folii nie spowoduje zawilgocenia i degradacji płyt KG ?
    Może olać KG i dać z 2 stron OSB wypełnione wełną ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2011-12-08 11:49:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    >Ale czy brak folii nie spowoduje zawilgocenia i degradacji płyt KG ? Może
    >olać KG i dać z 2 stron OSB wypełnione wełną ?

    Ale przecież te GK i tak będą od środka który jest nieogrzewany. Więc folia
    pomiędzy nimi a wełną nic nie da a zaszkodzi wełnie.

  • 14. Data: 2011-12-08 12:59:49
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-08 12:25, Budy pisze:
    ami. Po prostu nie daj ?ADNEJ folii.
    > Czyli od ?rodka:
    > gk (moze byc bez rusztu)
    > konstrukcja wype?niona we?n?
    > osb
    > styro
    > siatka/klej/tynk

    To moze olac welne i wpakowac styro 8cm i odsadzic go po 1cm od OSB
    zewnetrznego i plyty KG od wewnatrz?

    To moze porusze jeszcze kwestie stropu...
    Jak to rozwiazac? Welne juz mam, i na czesci jest polozona z zolta folia
    z obu stron. Podloga na stryszku to OSB, sufit na dole to KG na
    drewnianym ruszcie 3m

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 15. Data: 2011-12-08 13:06:46
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > To moze olac welne i wpakowac styro 8cm i odsadzic go po 1cm od OSB
    > zewnetrznego i plyty KG od wewnatrz?

    styropian sie nie nadaje - w razie pożaru truje.

    > To moze porusze jeszcze kwestie stropu...

    zrób tak jak ściany, bez folii. Warstwe wentylacyjną chociaz jedną tuż pod
    osb.

    b.

  • 16. Data: 2011-12-10 06:32:29
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-08 14:06, Budy pisze:
    > U?ytkownik "MarcinJM"<m...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > styropian sie nie nadaje - w razie po?aru truje.

    > zrób tak jak ?ciany, bez folii. Warstwe wentylacyjn? chociaz jedn? tu? pod
    > osb.

    A jak sie to ma do tego:
    http://www.budujemydom.pl/mambots/editors/tinymce/js
    cripts/tiny_mce/plugins/ibrowser/scripts/popup.php?u
    rl=/images/stories/artykuly/528d.jpg

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 17. Data: 2011-12-10 11:18:01
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A jak sie to ma do tego:
    > http://www.budujemydom.pl/mambots/editors/tinymce/js
    cripts/tiny_mce/plugins/ibrowser/scripts/popup.php?u
    rl=/images/stories/artykuly/528d.jpg

    to jest budynek ogrzewany - zupełnie inna charakterystyka cieplno
    wilgotonosciowa. A i tak jak dla mnie brakuje tam zewnetrznej izolacji
    likwidującej mostki termiczne (od drewna konstrukcyjnego), ale to inny
    temat.

    b.

  • 18. Data: 2011-12-10 12:47:32
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-10 12:18, Budy pisze:
> [...]
    > wilgotonosciowa. A i tak jak dla mnie brakuje tam zewnetrznej izolacji
    > likwiduj?cej mostki termiczne (od drewna konstrukcyjnego), ale to inny

    Moj budynek bedzie grzany ale nie 24h.
    Mysle, ze bedzie grzany ok 8-10godzin na dobe, pozniej, poniewaz jego
    zdolnosci akumulacyjne sa zerowe, pewnie sie wychlodzi do temp. niewiele
    wyzszej niz temp. na zewnatrz. Czy to ma znaczenie?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 19. Data: 2011-12-10 13:29:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > zdolnosci akumulacyjne sa zerowe, pewnie sie wychlodzi do temp. niewiele
    > wyzszej niz temp. na zewnatrz. Czy to ma znaczenie?

    ma i dlatego traktujemy go jak nieogrzewany.

    b.

  • 20. Data: 2011-12-10 13:45:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-12-10 14:29, Budy pisze:
    > U?ytkownik "MarcinJM"<m...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > ma i dlatego traktujemy go jak nieogrzewany.

    A pylenie? Byc moze w przyszlosci ten budynek bedzie lakiernia
    samochodowa, i chcialbym odizolowac sie od pylenia welny.
    To moze dac membrane po obu stronach "wyjsciem" od welny?
    Kurde, jak kiedys ludzie budowali? Bez pozwolen, bez technologii, bez
    studiow, inzynierow, geodetow...
    Nie mieli prawa mieszkac...
    ;)

    MarcinJM