  • 41. Data: 2010-11-06 19:14:29
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: Cezary <c...@n...poczta.fm>

    > Montujesz drabinkę taką, jaką chcesz i zasilasz wodą z podłogówki lub
    > dajesz trzecią pompę i zasilasz gorącą wodą z kotła.
    > Temperaturę drabinki ustawiasz zaworem termostatycznym RTL.
    Kocioł ma już swoja pompę wewnątrz, więc zasilenie drabinki to nie
    problem bez dodatkowych wydatków.
    Cezary

  • 42. Data: 2010-11-06 19:44:34
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Dzięki za wsparcie ;)

    O podlogowce niczego nie wiem wiec ci nie pomoge, sam jestem samoukiem
    na grupie. Tylko ze ja zaczalem ten temat ponad 2 lata temu na
    poczatku reagowalem dokladnie tak samo. Pamietaj na poczatku jest
    chaos pozniej dopiero porzadek.

    KADAR

  • 43. Data: 2010-11-06 20:17:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2010 o 12:38:42 RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
    <r...@p...com.pl> napisał(a):

    > Wlasnie mojej zonie mowilem, ze podobnie jak Kaszpir, wpadlem na ta
    > grupe nie majac wiedzy o ogrzewaniu, a co gorsza ze swoja wizja np
    > sterowania ;) A przeciez Janusz, Plumpi i inni swietnie to wyjasniaja
    Dziękuję, staram się ale nie zawsze mam czas na pisanie.

    > ... Mysle, ze problem w niedouczonych instalatorach, jakich ma na zywo
    > Kaszpir i ich wizji swiata.

    No niestety, juz pisałem na grupie, jak widze niektóre realizacje to się
    włos jeży.

    > Co raz bardziej jestem zadowolony, ze postanowilismy budowac
    > wlasnorecznie.
    Bo tak jest najlepiej, jeszcze jak znajdziesz kogoś kto się zna żeby
    oceniał
    wykonaną robotę na bieżąco to jest super.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2010-11-06 20:17:43
    Temat: Re: Podlogówka , kosztorys i co zmienic ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2010 o 15:57:57 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > problem lezy w tym ze do wykonywania nawet stosunkowo prostych zadan
    > potrzeba inteligencji a osoby inteligentne nie maja zbytniej ochoty
    > zajmowac sie takimi pracami. Drugim rozwiazaniem jest zatrudnienie
    > posrednika który nei bedzie sam robil tych prostych prac ale bedzie
    > pilnowal i nadzorowal. Za granica czesto jest to projektant wnetrz,
    > który poza projektem pelni tez funkcje generalnego wykonawcy.
    A u nas inspektor nadzoru.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2010-11-06 20:26:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
    > A u nas inspektor nadzoru.

    inspektor nadzoru...

    ile osób zatrudniło kogoś takiego?

  • 46. Data: 2010-11-06 20:27:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

    > Podepnę się z pytaniem - co w wypadku, kiedy w całym domu jest
    > podłogówka, a w łazienkach chciałoby się mieć grzejnik drabinkowy -
    > praktykuje się dawanie "przewymiarowanego" grzejnika i zasilanie
    > całego układu wodą o tej samej temperaturze?

    to zalezy jakie masz źródło ciepła, jeśli pompę ciepła, czyli podlogówka
    idzie prosto ze żródła to albo przewymiarowany grzejnik, albo grzejnik z
    grzałką elektryczną albi grzjenik tylko z grzałką :)

  • 47. Data: 2010-11-06 20:30:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > dajesz trzecią pompę i zasilasz gorącą wodą z kotła.
    > Temperaturę drabinki ustawiasz zaworem termostatycznym RTL.

    wybacz ale coś pitolisz...

    jaka trzecia pompa?

    w 90% kotłów wiszących (kóre obecnie sie najczęściej instaluje w domach)
    pompa jest wbudowana w kocioł i w układzie z podłogówką są dwie pompy, pompa
    kotłowa i pompa za mieszaczem do podłogówki.

  • 48. Data: 2010-11-06 20:41:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2010 o 10:25:43 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > dlatego mówie ze mam w nosie :-)

    > niby racja -ale piasek to chyba izolatorem bedzie, za dużo powietrza w
    > nim. Moze to nie bedzie przeszkadzac bardzo.
    Nie będzie, na pewno bedzie lepiej przewodził ciepło o panela, poza tym
    jak go dasz
    3cm to max 1,5cm będzie piasku nad rurką, ale on sie ubije i będzie go
    mniej,
    on służy głównie jako wypełniacz pomiędzy rurkami. A twojego stropu
    nie przeciąży bo 3cm daje niecałe 50kg/m2.

    > a gdyby mu dać jakis włóknisty wypełniacz, do betonów sie czasem stosuje
    > takie. Szczegółów nie znam :)
    Możesz nic nie dawać :) tak jak Marek ci radził wybrać system suchej płyty
    ale to będzie drożej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 49. Data: 2010-11-06 22:50:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > pompa jest wbudowana w kocioł i w układzie z podłogówką są dwie pompy,
    > pompa kotłowa i pompa za mieszaczem do podłogówki.

    Już od razu pitolisz. Cały czas dyskutujemu o kotle wglowym. Kolega ŁC
    podpiął sioę do tematu nic nie pisząc, ze w jego przypadku chodzi o kocił
    gazowy. Dlatego defaultowo przyjąłem, ze chodzi mu także o kocioł na
    ekogroszek.

  • 50. Data: 2010-11-07 10:09:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-11-2010 o 21:26:10 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > inspektor nadzoru...
    >
    > ile osób zatrudniło kogoś takiego?
    0 no może 5% kumatych wie że jest coś takiego :)
    Są owszem ale na dużych budowach, ale tam to wynika z czego innego.

    --
    Pozdr
    JanuszK