  • 21. Data: 2010-03-15 21:17:46
    Temat: Re: Poduszki
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    news:hnlqqh$n1s$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To jest trop. Tylko, jak poznać _dobry_ Inlet?
    >
    > Moje poduszki sa polskiej produkcji i pióra nie wylaza szwami, tylko całą
    > powierzchnią. Tak, jakby wsypa była za rzadka, albo coś.

    Inlet jest utkany z cienkiej przędzy, ale bardzo, bardzo gęsto, tkanina jest
    błyszcząca, śliska, sprawia wrażenie sztywno nakrochmalonej. Nie masz
    przypadkiem jakiejś poduszki, nawet ozdobnej, odziedziczonej np. po babci,
    żeby zajrzeć pod poszewkę wierzchnią ? Przed laty stosowanie inletu było
    dosyć powszechne.
    W codziennym użytkowaniu inlet z czasem traci swoje właściwości, przędza
    przeciera się, co powoduje zmniejszenie gęstości i pióra mogą wydostawać
    się. Ale ten proces trwa wiele lat. IMO minimum 20, choć mam też poduchy z
    około 1950 roku (kolejne pokolenie) i nic nie wyłazi.
    Jeśli to wszystko u Ciebie nie działa, to pozostaje sprawdzenie jakie pióra
    masz w środku kwestionowanych poduszek.

    JBP