  • 21. Data: 2024-05-21 08:43:05
    Temat: Re: Pompa ciepla Kaisai
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.05.2024 19:19, Myjk wrote:
    > Moja dochodzi do szczytu, formalnie maks. ma 42,
    > więc żeby ją oszukać to wtykam termometr na dolną gilzę.

    42C woda na wyjściu? Jaki masz czynnik? Ja mam R410A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2024-05-21 08:45:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 May 2024 08:43:05 +0200, Mateusz Bogusz

    > 42C woda na wyjściu? Jaki masz czynnik? Ja mam R410A.

    Taki sam. To wina starego sterownika COMPIT,
    w nowszych już można ustawić dowolną po zmianie
    domyśnej wartości w ustawieniach serwisowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2024-05-21 12:01:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.05.2024 08:45, Myjk wrote:
    > Taki sam. To wina starego sterownika COMPIT,
    > w nowszych już można ustawić dowolną po zmianie
    > domyśnej wartości w ustawieniach serwisowych.

    Właśnie m.in. to miałem na myśli pisząc kilka postów wcześniej

    > Ja mam wrażenie, że w tej grze "o zielone" to Azja gra już od dawna a to Europa się
    dołącza do stolika. Piszecie że chiński szajs, a oni AC w domach mieli kiedy u nas z
    wungla na gaz ludzie zaczynali się przesiadać.

    Bierzesz urządzenie z chiń i tam na sterowniku można ustawić:

    - jeden obieg CO,
    - drugi obieg CO (zapotrzebowanie na wysoką temperaturę np. grzejniki),
    - trzeci obieg (CWU)
    - każdy z tych obiegów można skonfigurować z dowolną konstelacją trzech
    wyjść na zasilanie pomp obiegowych
    - trzy przekaźniki na załączenie trzech różnych grzałek np. wewnętrzna
    grzałka, dodatkowa dla CO, dla CWU i konfiguracja w jakich warunkach
    mają się załączać
    - każdy z obiegów sterowany oddzielnym terminarzem w sterowniku
    - ale do tego wyprowadzone trzy wejścia przekaźników "bezpotencjałowych"
    żeby podłączyć własną automatykę: czy grzać CO, czy chłodzić CO, czy
    zapotrzebowanie na wysoką temperaturę
    - kolejny przekaźnik do konfiguracji PRACA STOP (np. sterowanie przy
    połączeniu z PV lub UPS)
    - każdy z nich można skonfigurować na sterowniku czy domyślny stan
    otwarty/zamknięty
    - sterownik przy zadanych parametrach np. poniżej temperatury może
    kolejnym przekaźnikiem załączyć urządzenie zewnętrzne np. kocioł -
    konfigurujesz czy jako wspomaganie (pracują razem) czy PC ma się wtedy
    wyłączyć
    - oddzielnym harmonogram do ustawienia pracy z obniżoną temperaturą
    - praca na krzywej grzewczej, stałej temperaturze, czujniku pokojowym
    lub zewnętrznym termostacie
    - opcjonalny moduł WiFi (jeżeli podłączony pod płytę główną)
    - czasowe wygrzewanie "przeciw legionelli"
    - jakieś opcje "wygrzewania jastrychu" z konfigurowalnym harmonogramem i
    krzywą grzania
    - możliwość skonfigurowania zaworu przełączającego obiegi: ile czasu w
    minutach na przełączenie, czy stan domyślny podaj napięcie/nie podawaj
    napięcia
    - możliwość ustawienia czy w przypadku "awarii sprężarki" ma grzać
    podłączonymi grzałkami czy nie
    - w trybie serwisowym: możliwość zmiany prędkości wentylatora
    (predefiniowane wartości), logiki odszraniania, obsługa drugiego
    wentylatora (choć ja mam jeden)

    I jeszcze coś tam jest, ale wszystkiego nie pamiętam.

    Generalnie ma się wrażenie, że sterownik generyczny - żeby złożyć PC z
    dostępnych komponentów, a potem to skonfigurować wedle potrzeb.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz