  • 11. Data: 2013-02-01 20:30:13
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrzna i tłumik
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 18:59:38 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:

    > Nie wiem czy halasuje na razie stoi. i czeka na moja decyzje co robimy z
    >
    > wyrzutniami.

    Zacznij od zmiany instalatora który Tobie doradzę ten tłumik w cenie klimatyzacji.
    Pisze poważnie.

  • 12. Data: 2013-02-01 21:33:02
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 18:59:38 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Nie wiem czy halasuje na razie stoi. i czeka na moja decyzje co robimy z
    >
    > wyrzutniami.
    >
    > I nie wiem czy jest sens to realizowac. A szkoda mi po prostu zimnego
    >
    > powietrza. Chce zrobic z wyrzutni powietrza 3 wyloty
    >
    > 2 regulowana (na pokoj dzienny i spizanie z mzliwoscia odcicecia)
    >
    > 1 nie regulowana (na zewnatrz) tak abyrezta tam wychodzilo.
    >
    > Srednica rur to 150 mm
    >
    > A pytma sie czy jest sens instalwoac te tlumiki bo jesli halasuje to sobie
    >
    > wstawie klimatyzacje jesli nie to wrzuce rury.

> [...]

    Chyba że tak. To posłuchajta Bary Łajta. Warto puścić schłodzone powietrze. Nawet jak
    go będzie mało. Temperatury nie obniży ale zmniejszy wilgotność powietrza. Da to
    odczuwalny spadek temperatury bo człowiek może więcej odparować z siebie jak
    powietrze jest bardziej suche. Czy będzie głośne u Ciebie nie wiem. U mnie trochę
    słychać delikatny szum jak chłodzi. Szum jest na poziomie nie powodującym żadnej
    uciążliwości. Mam rozprowadzone zimne powietrze tak jak Ty chcesz to zrobić. Z tym że
    ja nie mam takiego bojlera jak Twój. Mam przerobiony klimatyzator przenośny. Do
    obiegu ma dołożony wymiennik czynnik-woda. Ugrzana woda idzie bezpośrednio do
    kaloryferów. Jakoś nie mogłem się oprzeć żeby za 900W mieć równoważnik w cieple na
    poziomie 2,5kW. Żeby sprawdzić jakie to Twoje jest głośne możesz włączyć na chwilę
    nawet jak w zbiorniku nie ma wody. Nic się nie stanie.

  • 13. Data: 2013-02-03 19:01:58
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

[...]

    Dziekowac w sumie o cos takeigo mi chodzilo.
    Jak sie bedzie sprawowac Dam Wam znac po sezonie :)
    --
    .:Artur:.

  • 14. Data: 2013-02-03 20:18:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:
> [...]
    > wody. Nic się nie stanie.
    > Dziekowac w sumie o cos takeigo mi chodzilo.
    > Jak sie bedzie sprawowac Dam Wam znac po sezonie :)

    ale on bedzie miał 1.5kW :)

  • 15. Data: 2013-02-03 21:19:15
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 20:18:27 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ale on bedzie miał 1.5kW :)

    1,5 kW to mało ale i tak więcej niż nic.

  • 16. Data: 2013-02-03 21:32:29
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    >1,5 kW to mało ale i tak więcej niż nic.

    Dom ma 15 styro na scianach, 20 styro w podlodze i 25 wełny na dachu.
    Wiec mysle ze te 1,5 kW za darmo bedzie jak znalazl.
    --
    .:Artur:.

  • 17. Data: 2013-02-03 21:38:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:

    > Dom ma 15 styro na scianach, 20 styro w podlodze i 25 wełny na dachu.
    > Wiec mysle ze te 1,5 kW za darmo bedzie jak znalazl.

    a niech ci będzię tylko nie kupij jednak tego tłumika za 2000 :)

  • 18. Data: 2013-02-03 21:52:51
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    > a niech ci będzię tylko nie kupij jednak tego tłumika za 2000 :)
    taki mam wlasnie zamiar. Jak doczytalem instrukcje serwisowa to sie
    rozchodzi tylko i wylacznie o wibracje z wentylatora wiec bedzie na rurze
    guma ktora to wytlumi i po sprawie.
    --
    .:Artur:.

  • 19. Data: 2013-02-04 10:06:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:52:51 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:

    > taki mam wlasnie zamiar. Jak doczytalem instrukcje serwisowa to sie
    > rozchodzi tylko i wylacznie o wibracje z wentylatora wiec bedzie na rurze
    > guma ktora to wytlumi i po sprawie.

    Ty sie nie martw o drgania z wentylatora tylko o predkosci powietrza w tych kanalach
    bo to bedzie generowalo najwiekszy halas. Powyzej 3-4m/sek bedzie glosno. Policz
    sobie jakie kanaly potrzebujesz - taka pompa daje z 2 tys m3/h, do tego trzeba
    ogromnych kanalow i anemostatow. W przeciwnym razie bedzie przerazliwie huczec /
    swiszczec.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-02-04 10:31:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 21:32:29 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > Dom ma 15 styro na scianach, 20 styro w podlodze i 25 wełny na dachu.

    W podłodze wiecej styro jak na ścianach?
    Trochę bez sensu moim zdaniem.