  • 1. Data: 2010-04-24 07:53:05
    Temat: Problem z multiswitchem
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Uruchomiłem instalację TV w domu na multiswitch'u Terra 5/16. Wycelowałem go
    w Hotbride. Przeskanowałem cały zakes i niestety bardzo wybiórczy mam dostęp
    do stacji, a wręcz znikomy. Nie działaja np.VIVA Polska, 4FunTV in polskie
    stacje FTA, dostępne polskie radia też wogóle nie działają i wiele innych. W
    sumie z dostępnych wyświtlanych programów FTA działa może 5% stacji. Wiem,
    że antena jest dobrze wycelowana, bo odbierane progamy mają siłę i jakość
    ok. 95-98%!

    W czym może być problem?

    Informacyjnie: działa MTV (Niemieckie). Gdy odłączyłem 1 kabel spośród 4
    wchodzących do multiswitch'a z konwerterta MTV działało nada.Podłączyłem go
    z powrotem i odłączyłem inny: MTV przestało działać. Podłączony dekoder z
    n-ki wskazanuje również bardzo dobre parametry sygnału, ale nie chce wyjść z
    planszy startowej gdzie właśnie wskazuje parametry sygnału.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2010-04-24 16:50:19
    Temat: Re: Problem z multiswitchem
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Apr 2010 09:53:05 +0200, Marcin napisał(a):

    > W czym mo?e byae problem?
    Sprobuj puscic sygnal bypasem z danego pasma/polaryzacji prosto do tunera
    i przeskanuj. Bedziesz wiedzial, czy to multiswitch robi problem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2010-04-26 07:03:40
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Sprobuj puscic sygnal bypasem z danego pasma/polaryzacji prosto do tunera
    > i przeskanuj. Bedziesz wiedzial, czy to multiswitch robi problem.

    Dzięki za podpowiedź. Okazało się, że wszystkie kable są dobre, a po
    sprawdzeniu wg Twojej odpowiedzi okazało się, że tylko 1 pasmo działa, a
    reszta 3 wyjść z konwertera nie działa ... taki pech: pewnie zepsuty
    konwerter.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 4. Data: 2010-04-26 07:51:12
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    tak profilaktycznie - na multiswitchu masz wolne wyjscia wszystkie zamkniete
    rezystorami koncowymi?

  • 5. Data: 2010-04-26 08:47:00
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > tak profilaktycznie - na multiswitchu masz wolne wyjscia wszystkie
    > zamkniete rezystorami koncowymi?

    Nie mam. Wiem, że powinny i zostały mi 2 wyjścia wolne. Podepnę do nich na
    krótko gniazdo na 2 kable. Ale jednak stawiam na konwerte, gdyż tak jak
    wcześniej pisałem podałaczałem kolejno bezpośrednio kable z konwetera do
    tunera i nadal działało mi pare programów.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 6. Data: 2010-04-26 12:15:54
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > z n-ki wskazanuje również bardzo dobre parametry sygnału, ale nie chce
    > wyjść z planszy startowej gdzie właśnie wskazuje parametry sygnału.

    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_z_zastosowaniem_multiswitchy_11m.htm

    moze cos zle masz podlaczone... a moze faktycznie konwerter walniety...

  • 7. Data: 2010-04-26 13:06:20
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_z_zastosowaniem_multiswitchy_11m.htm

    > moze cos zle masz podlaczone... a moze faktycznie konwerter walniety...

    Tą strone juz przeglądałem. nawet u nich zakupiłem konwerter i multiswitcha
    :)

    Pozdrawiam! Marcin

  • 8. Data: 2010-04-26 20:43:44
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 09:03:40 +0200, Marcin napisał(a):

    > sprawdzeniu wg Twojej odpowiedzi okaza?o sie, ?e tylko 1 pasmo dzia?a, a
    > reszta 3 wyj?ae z konwertera nie dzia?a ... taki pech: pewnie zepsuty
    > konwerter.
    Sprawdz, czy nie ma przypadkiem na sztywno zasilania z pierwszego kabla,
    moze dlatego na reszcie jest martwy.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2010-04-28 17:11:42
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Marcin pisze:

> [...]
    > sprawdzeniu wg Twojej odpowiedzi okazało się, że tylko 1 pasmo działa, a
    > reszta 3 wyjść z konwertera nie działa ... taki pech: pewnie zepsuty

    Sprawdź czy na pewno masz konwerter QUATTRO a nie QUAD.
    Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na to, że konwerter musisz podłączyć pod
    określone wejścia multiswitcha - nie można ich dowolnie zamieniać

  • 10. Data: 2010-04-30 00:01:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marcin" <m...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > dostęp do stacji, a wręcz znikomy. Nie działaja np.VIVA Polska, 4FunTV in

    A konwertery masz 2 i każdy ma po 4 przewody na wyjściu razem 8 do
    multiswitcha ?
    Switch musi mieć 8 wejść na konwertery, inaczej nie będzie działało