  • 21. Data: 2015-06-20 23:01:47
    Temat: Re: Promocja - urwał nać
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    news:slrnmobhce.p08.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > A gdybyż tak zwiększyć gęstość podłoża jeszcze bardziej, minimalizując
    > jego porowatość do granic możliwości, a to przez zastąpienie ziemi z
    > marketu litą kostką z bazaltu, to jakże by wtedy w ujęciu gleboznawczym
    > wyglądała retencja glebowa, potocznie zwana zdolnością do zatrzymywania
    > wody? Jaki też wpływ to by to miało na właściwości sorbcyjne?

    Horendalny.

  • 22. Data: 2015-06-20 23:12:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Horendalny.

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Gdyby jednak prelegent nie czuł się
    nią wyczerpany do końca, to prosiłbym sprecyzowanie, czy wpływ ten miałby
    kierunek zgodny z intencjami siejącego żwir przez sito, czy też byłby
    wbrew zamysłom jego.

    Jarek

    --
    Siała baba mak,
    Nie wiedziała jak,

  • 23. Data: 2015-06-20 23:35:39
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

    Nie do końca. Zabrakło jednego "r".

    Ewa

  • 24. Data: 2015-06-20 23:53:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Nie do końca. Zabrakło jednego "r".

    Kładę to na karrb wyczerrrpania.

    Jarek

    --
    A społecenstwo: -- Zecywiscie,
    dobze, ze tę zabę złapaliście,

  • 25. Data: 2015-06-21 10:07:55
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > ... prosiłbym sprecyzowanie, czy wpływ ten miałby
    > kierunek zgodny z intencjami siejącego żwir przez sito, czy też byłby
    > wbrew zamysłom jego.

    Hejka. To zależy od litości tej kostki z bazaltu. Bowiem gdy kostka jest
    nielita całkiem a nawet częściowo to właściwie przestaje być kostką i jako
    taka nie nadaje się do naukowego określenia kierunku jej wpływu jako kostki
    .
    Pozdrawiam aberrrrracyjnie Ja...cki

  • 26. Data: 2015-06-21 12:14:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > taka nie nadaje się do naukowego określenia kierunku jej wpływu jako kostki

    Poprzednio się nadawała, więc litą była bezsprzecznie. Zjawisko zostało
    rozpoznane naukowo, a tylko wskazanie kierunku umknęło przy publikacji.

    --
    Jarek (litologicznie)

  • 27. Data: 2015-06-21 17:22:26
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Poprzednio się nadawała, więc litą była bezsprzecznie.

    Skoro bezprzecznie lita i do tego bazaltowa to może warto się nią
    walnąć w czoło żeby stwierdzić żeś nie w ciemię bity. :-)
    Pozdrawiam sprytnie Ja...cki

  • 28. Data: 2015-06-21 17:30:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Skoro bezprzecznie lita i do tego bazaltowa to może warto się nią
    > walnąć w czoło żeby stwierdzić żeś nie w ciemię bity. :-)
    > Pozdrawiam sprytnie Ja...cki

    Nie warto.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2015-06-29 15:52:27
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Zaleta takiej ziemi z worka duża to że nie ma chwastów bo ziemia
    > jest bez "biologicznej" zawartości. To pewnie jest również jej wadą,
    > choć nie wiem czy ktoś ma hodowlę dżdżownic w doniczkach :-)

    Hejka. Oprócz nasion chwastów i robaków w takiej ziemi z worka można
    spotkać chorobotwórcze bakterie i grzyby. Nas szczególnie powinny
    interesować sprawcy zgorzeli siewek czyli wiele gatunków grzybów
    (Rhizoctonia spp., Phytium spp., Fusarium spp. i inne), które występują
    pojedynczo lub powodują infekcje mieszane. W większości są to mikroorganizmy
    polifagiczne, powszechnie bytujące w środowisku glebowym.
    Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki
    PS Wątek ze stycznia 2004 roku:
    http://www.grupy.senior.pl/czarna-nozka-v-s-zgorzel-
    siewek-1,t,319732,8.html

  • 30. Data: 2015-06-29 16:09:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. U nas potocznie na pospółkę mówi się żwir. Ja oczywiście używam
    pospółki do uzdatniania "ziemi z worka". Pospółka to wielofrakcyjny materiał
    niesortowany złożony z mieszaniny piasku i żwiru, o uziarnieniu granicznym
    od 0,075 mm do 63 mm. W przypadku występowania frakcji iłowej w ilości ponad
    2% (fi > 2 %), określa się taki materiał jako pospółkę gliniastą.
    Po przesianiu pospółki przez otwory 1mm x 1mm w rzeszocie otrzymujemy
    piasek, pył oraz ił a taka mieszanina doskonale poprawia właściwości "ziemi
    z worka"czyli słabo rozłozonej materii organicznej.
    Pozdrawiam uściślająco Ja...cki