  • 1. Data: 2011-06-26 20:17:02
    Temat: Prośba o identyfikację (owad)
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    Dobry wieczór,

    dzisiaj wieczorem zaobserwowałem całe roje owadów, które są wszędzie
    na roślinach w ogrodzie. Są również na dachu domu - słychać cały czas
    uderzenia o blachę. Co dziwne - zniknęły komary! Nie wiem, czy to ma
    bezpośredni związek z pojawieniem się tych okazów. Między nimi latają
    również 2-3 ptaszki średniej wielkości. Całość tworzy niezły klimat
    (owady wydają niskie dzwięki plus furczenie skrzydełkami). Jak ktoś
    rozpozna osobnika, proszę o info. Nagroda za prawidłową odpowiedź nie
    jest na razie przewidziana :)

    Pozdrawiam,

    Szymon

    link do zdjęć: https://picasaweb.google.com/szymon.michalowski/Owad
    #

  • 2. Data: 2011-06-26 20:47:49
    Temat: Re: Prośba o identyfikację (owad)
    Od: Jan <t...@o...pl>

    W dniu 2011-06-26 22:17, Szymonias pisze:
    > dzisiaj wieczorem zaobserwowałem całe roje owadów

    Guniak czerwczyk
    http://www.google.pl/search?q=guniak+czerwczyk&hl=pl
    &lr=&client=firefox-a&hs=moH&sa=G&rls=org.mozilla:pl
    :official&channel=s&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=
    univ&ei=oZoHTo_5LcT2sga8oISzDA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280
    &bih=934
    pozdrowienia
    Jan

  • 3. Data: 2011-06-27 08:26:36
    Od: medea <x...@p...fm>

> [...]
    > (owady wydają niskie dzwięki plus furczenie skrzydełkami). Jak ktoś
    > rozpozna osobnika, proszę o info. Nagroda za prawidłową odpowiedź nie

    Chrabąszcz majowy.
    Wczoraj "ratowałam" przed nim spanikowaną córkę. ;)))

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chrab%C4%85szcz_majowy

    Ewa

  • 4. Data: 2011-06-27 17:08:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 10:26:36 +0200, medea napisał(a):

    > Chrabąszcz majowy.

    Jak sama nazwa wskazuje, u mnie one już sie roiły pod koniec maja.
    Widocznie one u innych czerwcowe :-)

    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 5. Data: 2011-06-27 18:37:02
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-26 22:47, Jan pisze:

> [...]
    :official&channel=s&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=
    univ&ei=oZoHTo_5LcT2sga8oISzDA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280

    Zdjęcia pytającego o nieprzekonującej jakości ;-), ale Jan ma rację
    Witek

  • 6. Data: 2011-06-27 20:36:44
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-06-27 19:08, Ikselka pisze:

    > Jak sama nazwa wskazuje, u mnie one już sie roiły pod koniec maja.
    > Widocznie one u innych czerwcowe :-)

    Jak podaje wikipedia - żyją od maja nawet do końca lipca. Ja zauważyłam
    je u nas dopiero w czerwcu, być może pod koniec maja już były.

    Ewa

  • 7. Data: 2011-06-27 20:53:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 22:36:44 +0200, medea napisał(a):

    > Jak podaje wikipedia - żyją od maja nawet do końca lipca. Ja zauważyłam
    > je u nas dopiero w czerwcu, być może pod koniec maja już były.

    U mnie były - obżarły mi młode liście na czubkach wszystkich klonów wzdłuż
    działki. Były ich (chrabąszczy) TONY :-(((

  • 8. Data: 2011-06-27 21:23:12
    Od: medea <x...@p...fm>

    W dniu 2011-06-27 22:53, Ikselka pisze:

    > U mnie były - obżarły mi młode liście na czubkach wszystkich klonów wzdłuż
    > działki. Były ich (chrabąszczy) TONY :-(((

    A mnie zeżarły prawie wszystkie liście na różach.

    Ewa

  • 9. Data: 2011-06-27 21:28:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 23:23:12 +0200, medea napisał(a):

    > A mnie zeżarły prawie wszystkie liście na różach.

    Oj, to ból...

    Na moich klonach były ich tysiące - na każdym setki, a klonów kilkanaście.
    Kiedy MŚK potrząsał drzewami, spadały cale dywany chrabąszczy.
    Kurczę, ale będzie wiosną pędraków w ziemi! Zeżrą wszystko od spodu :-(
    http://www.wymarzonyogrod.pl/1255_3728.htm