  • 1. Data: 2012-02-29 09:32:29
    Temat: Przełącznik żaluzjowy - jak to działa?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć, może mnie ktoś wyjaśnić jak budowane są przełączniki żaluzjowe
    - a dokładniej czy mają jakieś mechaniczne zabezpieczenie przed
    włączeniem obydwu kierunków jednocześnie? Mam na myśli takie
    przełączniki z 2 klawiszami. Próbowałem ostatnio w markecie naciskać
    drugi przycisk po naciśnięciu pierwszego. Wprawdzie czuć opór ale
    można spokojnie uzyskać "pstryk". Nie wiem tylko czy jest to "pstryk"
    jest jednoznaczny z załączeniem stycznika.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2012-02-29 10:03:28
    Temat: Re: Przełącznik żaluzjowy - jak to działa?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Nie wiem tylko czy jest to "pstryk"
    > jest jednoznaczny z załączeniem stycznika.

    Nie wiem jak to jest w przypadku tych z dwoma przyciskami ale jeśli masz
    wątpliwości to polecam taki
    http://www.dobregniazdka.pl/uploads/assortment_image
    s/a-3560-8162.jpg
    Ma 3 pozycje, gora, dol i stop.
    W ogole polecam tę serię, zrobilem sobie na tym cala chate :-)

    Pozdr.

  • 3. Data: 2012-02-29 13:51:57
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    quent wrote:

> [...]
    s/a-3560-8162.jpg
    > Ma 3 pozycje, gora, dol i stop.
    > W ogole polecam tę serię, zrobilem sobie na tym cala chate :-)

    to napisz co to za seria i czy aby nie kosztuje jedno 70zl...

  • 4. Data: 2012-02-29 14:00:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > to napisz co to za seria i czy aby nie kosztuje jedno 70zl...

    Legrand Niloe.
    Na cały dom wydalem na mechnizmy 1100zł.
    Baaardzo fajny system.
    Przedewszystkim z kazdym mechanizmem dostaje sie taką czerwoną
    przezroczysta przyslone ktora zabezpiecza go na czas remontu, mozna malowac
    sciany nie przejmujac sie ze zniszczy sie mechanizm a jednoczesnie mozna go
    używać normalnie bo ta przyslona jest miekka i przelaczniki daje sie
    przelaczac.

    Ramki sa tanie i sa takie, że mozna je montowac w pionie i poziomie.

    Mechanizmy są wszystkie na zaciski coś a'la złączki wago, wiec montaż jest
    bardzo szybki.

    Ramki mechanizmow mają fajne wysputki co ulatwia ich laczenie w rzędach.

    Tu wszystko jest http://www.e-legrand.pl/ebooks/niloe/index.html

    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-02-29 16:26:37
    Od: Yorg <y...@p...onet.pl>

    Am Wed, 29 Feb 2012 01:32:29 -0800 (PST) schrieb shaman:

    > Cześć, może mnie ktoś wyjaśnić jak budowane są przełączniki żaluzjowe

    znam różne. W zasadzie zawsze jest blokada żeby nie włączać jednocześnie
    góra i dół ( to tak, jakby ktoś Ci pchał do przodu i jednocześnie do tyłu
    :-)) ). Są w zasadzie dwa rodzaje - jedne musisz trzymać żeby żaluzja
    jechała w dół albo górę, inne po prostu włączasz i dopiero wyłącznik
    krańcowy żaluzji wyłącza motor. Ale blokada musi być...

  • 6. Data: 2012-02-29 19:29:14
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:
> [...]
    > można spokojnie uzyskać "pstryk". Nie wiem tylko czy jest to "pstryk"
    > jest jednoznaczny z załączeniem stycznika.

    Ja mam legranda z 2 przyciskami, 2 różne serie, takie że trzeba trzymać. Mają
    chyba elektryczne zabezpieczenie - jeden kierunek jest po prostu "ważniejszy".
    Próbowałem wielokrotnie uruchamiać roletę w obu kierunkach i zawsze porusza się
    w tym samym kierunku, niezależnie od tego który przycisk wcisnę wcześniej.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2012-02-29 19:36:28
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-02-29 11:03, quent pisze:

> [...]
    s/a-3560-8162.jpg
    > Ma 3 pozycje, gora, dol i stop.
    > W ogole polecam tę serię, zrobilem sobie na tym cala chate :-)

    No i nie trzeba trzymać co jest IMO bardzo istotne.

    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-03-01 14:15:42
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 29 Lut, 20:29, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > w tym samym kierunku, niezależnie od tego który przycisk wcisnę wcześniej.

    dzięki Bartek i Yorg, niby to oczywiste, że powinna być blokada, ale
    wolałem się upewnić. To mi znacznie upraszcza i "potania"
    sterowanie :) Z moich przemyśleń wynika, że wystarczy w takim razie po
    2 przekaźniki z cewką 230V na każdą roletę, żeby móc zrobić dowolną
    kombinację sterowania lokalnego i grupowego.

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2012-03-01 19:29:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:

> [...]
    > 2 przekaźniki z cewką 230V na każdą roletę, żeby móc zrobić dowolną
    > kombinację sterowania lokalnego i grupowego.

    2 przekaźniki z dwoma stykami przełączanymi oczywiście? :)

    --
    Bartek