  • 31. Data: 2012-01-10 18:07:49
    Temat: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 4f05a0ab$0$1208$6...@n...neostrada.pl

    > Po prostu jesteś o wiele mniej kreatywny
    > niż urzednik skarbówki. :-)

    ZTCW ,,każdy urzędnik skarbówki'' zwalnia z podatków małe zyski.
    (tak jest z podatkami dochodowymi, z odsetkami itp.)

    Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
    sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
    właściciela elektrowienki, bo miał kontraktowany zbyt na swoją
    produkcję) a małymi nikt nie przejmował się poza właścicielami
    tychże itp. osobami -- na przykład elektrowienka była budowlą
    i musiała sprostać wszelkim wymogom okołobudowlanym.

    Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
    za elektryczność produkowaną na własny użytek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2012-01-11 08:06:37
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie wiem, jak jest dziś, ale chyba nikt nie każe płacić akcyzy
    > za elektryczność produkowaną na własny użytek

    to poczytaj to rozporządzenie z przed 2 lat i się dowiesz, że czasem
    jednak się płaci...

    pozdrawiam
    s_13

  • 33. Data: 2012-01-11 09:54:49
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 19:07:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Podobnie też kiedyś było z produkcją elektryczności -- duże musiały
    > sprzedać elektryczność zakładom energetycznym (co było dobre dla
    > właściciela elektrowienki,

    Nadal tak jest - np pole wiatrowe w Słupsku musi sprzedać elektrowni, a
    dopiero energia z tej elektrowni jest dostarczana do odbiorców - ponieważ
    każda elektrownia musi się wykazać jakimś tam procentem energii uzyskiwanej
    ze źródeł odnawialnych.
    Elektrownia w Połańcu na przykład po prostu... spala całe pociągi drewna.
    Całymi dniami jadą i jadą tam pełne sklady...
    A drewna na opał nie uświadczysz u leśników, bo muszą wszystko odstawiać do
    centralnego rozdzielnika, prawie nie ma sprzedaży dla odbiorców
    indywidualnych - raz leśniczy odstąpił nam własną pulę!
    --
    XL

  • 34. Data: 2012-01-11 14:19:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2012 16:01, Krzysztof 45 pisze:
    > Tylko troszeczkę.

    Nie. Całkowicie.

  • 35. Data: 2012-01-22 15:03:57
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Przejezdzam koło zawodowej elektrowni wiatrowej/wych i moje wrażenia są
    takie: 1. Duże są te urządzenia. 2. Krajobraz zmienia się z wiejskiego w
    kosmiczny.