  • 1. Data: 2009-09-06 19:00:09
    Temat: Puszka elektryczna w styropianie.
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Taki problem:
    Mam garaż który z definicji ma być nieogrzewany (w bryle budynku).
    Nad garażem ma być sypialnia (ogrzewana). W związku z tym na suficie
    muszę dać styropian (lub wełnę). Na tym samym suficie muszę mieć
    gniazdko, aby móc podłączyć napęd bramy. Kable mam doprowadzone, a
    wtyczka od napędu już sobie wisi, styropianu na razie nie ma. Co
    zrobić?
    Wersja a)Przymocować puszkę i dać gniazdko podtynkowe (jakie i jak?)
    Wersja b)Na razie zwiesić gniazdko natynkowe, a po styropianie
    przytwierdzić je do styro (jak?)

    Sprawę utrudnia to że pozostało mi sporo styropianu 22cm, a garaż mam
    b. wysoki więc wypadało by go tam zużyć. Niestety zwiększa to
    ewentualną odległość gniazdka od sufitu.

    Czy kabel (podtynkowy) w styropianie powinien być w jakiejś rurce?

    Co radzicie? Macie może coś takiego u siebie albo widzieliście gdzieś
    takie rozwiązania?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-09-06 19:23:09
    Temat: Re: Puszka elektryczna w styropianie.
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    O ile się nie mylę to można kłaść kabel bez dodatkowej rurki, gniazdko dać
    podtynkowe a puszkę wkleić do styropianu na kleju do styropianu - skoro to
    jest gniazdko do bramy to nikt go za czasto ruszał nie będzie.

  • 3. Data: 2009-09-06 21:15:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wersja a)Przymocować puszkę i dać gniazdko podtynkowe (jakie i jak?)

    Kolek drewniany grubosci styropianu minus glebokosc puszki przymocowany do
    stropu i do niego za pomoca dwu/n wkretow przymocowana puszka z otworami na
    wkrety do mocowania gniazda.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-09-07 09:12:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Wrz, 21:00, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Wersja a)Przymocować puszkę i dać gniazdko podtynkowe (jakie i jak?)
    > Wersja b)Na razie zwiesić gniazdko natynkowe, a po styropianie
    > przytwierdzić je do styro (jak?)

    ja bym wybral wersje c ;) czyli wypuscil sam przewod (bez gniazda) na
    15-25 cm
    przy montazu napedu zrobi sie reszte - albo wklei w styropian puszke i
    zamontuje gniazdo, albo prosciej (ja bym tak zrobil) - podlaczenie na
    stale przy pomocy najzwyklejszej kostki czy tez zlutowane...
    mocowaniem gniazda bym sie nie przejmowal - jak sie to raz podlaczy to
    przez ~10lat nikt tego ruszal nie bedzie

    WS

  • 5. Data: 2009-09-09 11:38:35
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >przytwierdzić je do styro (jak?)

    >Co radzicie? Macie może coś takiego u siebie albo widzieliście gdzieś

    Ja mam garaż wysoki na 3,4 m i przymocowałem natynkowe gniazdko do
    konstrukcji bramy. Przewód jest prowadzony w rurce po konstrukcji bramy w
    okolice napędu, a gniazdko przymocowane do konstrukcji opaskami kablowymi.
    Łatwe wykonanie, łatwy dostęp do gniazdka. W ten sam sposób poprowadzę
    przewody sygnałowe do centralki alarmu. Ocieplenie stropu będę robił
    później.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 6. Data: 2009-09-09 11:46:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 9 Wrz, 13:38, "Druid29" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    _n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@t2g2000yqn.
    googlegroups.com...

> [...]
    > Łatwe wykonanie, łatwy dostęp do gniazdka. W ten sam sposób poprowadzę
    > przewody sygnałowe do centralki alarmu. Ocieplenie stropu będę robił

    Jak na razie to najciekawszy pomysł ...
    :-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-09-09 16:50:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Jak na razie to najciekawszy pomysł ...

    Zawsze mozesz kabelki polaczyc zwykla kostka ze srubeczkami, albo kablem
    bezposrednio do silnika. Nie bedziesz przeciez tego chowal na noc co dzien.
    :-)

    Pozdro.. TK