  • 1. Data: 2011-04-07 18:36:03
    Temat: Rdza
    Od: forum <f...@g...pl>

    potrzebuję odnowić huśtawkę, kawałek ogrodzenia, itp
    czyli powalczyć z rdzą ;)

    ktoś coś sprytnego doradzi?
    bawić się w podkład(jaki?)+farba, czy też coś "2w1"? Hammerite?

    kiedyś widziałem w markecie jakiś płyn zamiast podkładu
    no nie pamiętam w tej chwili nazwy - muszę poszukać w notatkach
    coś takiego ktoś stosował?

  • 2. Data: 2011-04-07 19:53:22
    Temat: Re: Rdza
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    brunox epoxy -> poszukaj sobie

    --
    ---
    uciu

  • 3. Data: 2011-04-08 21:30:01
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Na możliwości przeciętnego obywatela polecam Hammerite. Na działce
    pomalowałem kiedyś słupki od ogrodzenia i do dzisiaj się trzymają bez
    postępującej korozji (a też był malowany na rdzę).

    Osobiście uważam, że te wszystkie marketowe podkłady są... nie spełniają
    dobrze swojej funkcji. Jeszcze niedawno miałem dostęp do poczciwej,
    czerwonej minii (jeszcze z ołowiem). Wg mnie nie ma nic lepszego.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2011-04-09 09:02:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > spełniają dobrze swojej funkcji. Jeszcze niedawno miałem dostęp do
    > poczciwej, czerwonej minii (jeszcze z ołowiem). Wg mnie nie ma nic

    tylko że pod minię należy najpierw metal oczyścić do drugiego stopnia
    czystości mechanicznie lub ręcznie.

    miniowanie rdzy mija się z celem

  • 5. Data: 2011-04-09 11:06:17
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 09-04-2011 o 09:02:20 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tylko że pod minię należy najpierw metal oczyścić do drugiego stopnia
    > czystości mechanicznie lub ręcznie.
    >
    > miniowanie rdzy mija się z celem

    Naturalnie, zapomniałem o tym wspomnieć.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2011-04-11 05:34:07
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak chcesz tylko odnowić, to pomaluj czym chcesz i gotowe. To jest
    wersja dla leniwych bez czyszczenia (a widzę, żeś Waść leniwy, bo było
    na tej grupie i podobnych wieeele razy, a szukać się nie chce).
    Jak chcesz zabezpieczyć przed korozją i potem odnowić to niestety musisz
    rdzę wyczyścić. Na to podkład -polecam Polrust, a dalej farba np.
    poliwinylowa, albo ftalowa.
    Hammerite to zwykła ftalówka tyle że dość gęsta i bardzo mocno
    reklamowana (przereklamowana).
    Jacek

  • 7. Data: 2011-04-11 21:28:31
    Od: "quick5m" <q...@u...onet.pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    > potrzebuję odnowić huśtawkę, kawałek ogrodzenia, itp
    > czyli powalczyć z rdzą ;)
    >
    > ktoś coś sprytnego doradzi?

    cortanin + zwykla ale dobra farba ftalowa (znaczy nie hammrait)
    niewiem jak wyglada jakosc dzisiejszego cortaninu, ale moge powiedziec ze
    ponad 20 lat temu pomagalem ojcu zabezpieczac przęsła płotu tym specyfikiem.
    na ostatnie przesło zabraklo tego specyfiku i dzis było juz dwa razy
    malowane podczas gdy na pozostalych jest jeszcze "orginalna" farba

    pozdr

  • 8. Data: 2011-04-11 21:32:33
    Od: "quick5m" <q...@u...onet.pl>

> [...]

    ponad 20 lat temu pomagalem ojcu zabezpieczac przęsła płotu tym specyfikiem.
    na ostatnie przesło zabraklo tego szuwaksu i do dzis było juz dwa razy
    malowane podczas gdy na pozostalych jest jeszcze "oryginalna" chodz juz
    swatygowana trzeba przyznac farba.

    pozdr

  • 9. Data: 2011-04-12 05:50:04
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Cortanin był niezłym produktem 30 lat temu.
    Jakby ktoś zapytał o dobry samochód, to zaproponuj Poloneza ;-)
    Teraz są lepsze materiały np. proponowany przeze mnie Polrust.
    Może być też farba reaktywna Corr Active (na alkoholu etylowym).
    Jacek