    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 300 metrow
    Date: Wed, 6 Dec 2023 11:53:47 +0100

    > A tak technicznie... uważasz, że 300 m nie jest uciążliwe w znacznym
    > stopniu dla mieszkańców?

    Sądzę, że to opcja "ostateczna" w sensie, jeśli rzeczywiście zabraknie
    miejsca w innych lokalizacjach.

    Wręcz odwrotnie. Miejsca w Polsce gdzie są warunki wiatrowe, są mało
    zamieszkane i praktycznie pozbawione przemysłu. Chodzi głównie o
    wybrzeże czy morze.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Energetyka_wiatrowa_w_
    Polsce#/media/Plik:Strefyenergwiatru.gif

    Co do generowanego hałasu...to bywa różnie. Osobiście mam wiatrak
    (bezgłośny) ale w momencie, kiedy wieje wiatr, to drzewo stojące obok,
    wytwarza swoim szumem ok 1000% (tysiąc) razy więcej hałasu niż mój wiatrak.

    Infradźwięki...generowane są głównie przez wiatraczyska a nie
    małe/mniejsze wiatraki i oczywiście wtedy, kiedy wiatr wieje. Są jednak
    znacznie cichsze niż ruch pojazdów na drodze, pociągi itd co dla
    mieszkańców miast jest oczywiste. Problem jak zwykle polega na
    straszeniu głównie. Dawno temu krążył taki dowcip:

    Postawiono wieżę GSM i zaczęły się skargi:
    - kury jaj nie znoszą
    - Krowy mleka nie dają
    - rodzą się dauny
    - Warzywa gniją i nie rosną
    - zachorowania na raka
    - ludzie łysieją, wzrok tracą
    - woda kwaśna w studni...
    Zebrali się mieszkańcy i idą z petycją do operatora GSM
    Pokazują statystyki, wzrost 200%, pozwy o odszkodowania...

    Przedstawiciel czyta, drapie się w głowę i mówi:

    A wiecie może co się stanie, kiedy tą wieżę WŁĄCZYMY?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>