    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 10 Dec 2023 14:14:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: 300 metrow
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, December 6, 2023 at 12:22:40 a.m. UTC-6, Myjk wrote:
    > Tue, 5 Dec 2023 22:00:57 +0100, Robert Wańkowski
    > Ale po co 10km skoro wystarczy 500m dla dużej turbiny.
    >
    > Mnie bardziej zastanawia ta sraczka wiatrakowa podczas
    > gdy wielokrotnie bardziej trują nas wszystkich spaliny
    > z kominów (także pelletowych -- siedzę na grupie fb
    > o pellecie i ludzie się tam prują na temat zużycia,
    > wychodzi że te super nowoczesne kotły mają w większości
    > sprawność na poziomie nie wiekszej niż 50%, bo 99%
    > instalacji nie ma bufora, kotły są 3-4x przewymiarowane
    > do zapotrzebowania).

    A mnie bardziej niz smrodzenie zastanawia ze cala machina medialna, ustawodawcza i
    lapowkarska robi nagonke na kowalskiego
    jednoczesnie nie robiac wiele aby temat rozwiazac.

    I to nie tylko u nas ale globalnie.

    Ile stawia sie nowych instalacji nuklearnych?
    https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubun
    tu&q=new+powerplants+per+source
    U mnie wypluwa tylko ile sie weglowek stawia.

    Jak sie poszpera bardziej to wychodzi ze na swiecie jest PLANOWANE 61 reaktorow na
    350GW
    https://world-nuclear.org/information-library/curren
    t-and-future-generation/plans-for-new-reactors-world
    wide.aspx
    Jak sie zapyta o to ile nowej energii robi sie z wegla to gugle glupieje i mowi ze
    tylko chiny buduja.

    I czastkowe info:
    https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=5455
    9

    The last large (greater than 100 MW) coal-fired power plant built in the United
    States was the 932 MW Sandy Creek Energy Station in Texas, which came online in 2013.
    As of September 2022, developers have not reported any plans to build new U.S.
    coal-fired capacity in the future.

    Czyli nie ma i nie bedzie pradu z nikad poza wiatrem, sloncem.

    To jest szalenstwo. Szalenstwo bo jednoczesnie pcha sie elektromobilnosc.
    I cos mi sie zdaje ze chiny za 10-20 lat beda sobie dobrze radzic a reszta swiata
    popelni samobojstwo.

    I to sie dzieje na poziomie panstwowywm. A media szczekaja na kolwalskiego ze pali
    buty w piecu.

    KAZDY kto wierzy w te durnoty (publikowane w mediach nagonki na kowalskich) jest
    debilem. KAZDY kto najpierw gada jak to mu sasiad nasmrodzil i ewentualnie potem
    polgebkiem wspomni ze panstwa nie planuja produkcji energii jest JEBANYM SKURWIALYM
    JEŁOPEM.

    Kowalski nie pali butow w piecu, nie pali opon, nie pali smieci - bo ich nie ma tyle
    zeby to mialo sens. Pali weglem bo nie ma nic innego a jak jest to panstwo dalo dupy
    i nie zabezpieczylo zasobow.

    Kowalski bez problemu by zaplacil 10% swojego dochodu aby miec cieplo bez dlubania
    (czy to gaz czy PC czy jakies poronione solary). Ale nie ma mozliwosci. Bo panstwo
    dalo dupy, Gazety obwiniaja kolwalskiego an nowak pierdoli ze kowalski to huj bo pali
    buty. I ten nowak idzie na wybory i glosuje bedac totalnym ignorantem.