  • Data: 2009-12-16 00:43:48
    Temat: Re: -4 ile spalacie gazu??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:452a17c1-3392-41db-82a0-

    > Tak tylko solar to co innego niz dom. Glownie chodzi o to ze pakujesz
    > go energia i starasz sie aby nie tracil jej zbyt szybko. Po to
    > izolacje i szczelnosc. Jesli dajesz okna na swiat to niech lapia
    > energi ile sia da. Straty przez przegrody sa rekompensowane widmem
    > swiatla. Jesli swiatlo znika to caly czas tracisz energie kwestia
    > tylko Delty T. Tak czy inaczej. Slonce jest zima sprzymierzencem a
    > latem wrogiem. Warto z tego korzystac.

    No dobra, tylko podazajac za moim przykladem gdzie to slonce jest??
    Nie chcesz chyba powiedziec, ze dom mimo braku slonca lapie promieniowanie
    sloneczne w dzien nawet jezeli solar go w ogole nie widzi?

    > Pomysl solarow w naszej sterefie klimatycznej to jakas porazka. lepiej
    > sobie za ta kase 1 ha pola kupic i las zasadzic lub inne eko-roslinki /
    > wierzba etc/ przynajmniej na opal sie przyda.

    A to zalezy. Do ogrzewania domu solar sie nie nadaje, dzis sie nie nadaje bo
    jest stosunkowo drogi. Z czasem kto wie? Co do CWU to mam troche inne
    zdanie, bo korzysta sie rowniez latem i to chyba znacznie wiecej. Natomiast
    z roslinkami z hektara pola jest maly problem. Niestety same sie skosza i
    nie przerobia do postaci uzytkowego opalu. A nawet jesli to same sie nie
    zaladuja i nie podpala. Dla rolnika to dobre rozwiazanie, dla mnie nie
    bardzo. Mam troche wiecej jak hektar pola uzywany wylacznie rekreacyjnie. Co
    rok obiecuje sobie, ze posadze kilka swierkow i jodel zeby ciac na Boze
    Narodzenie i co rok kupuje u handlarzy. :-)

    Pozdro.. TK