    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: 44% mocy pieca
    Date: Wed, 1 Dec 2010 22:00:22 +0100

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:id5st2$cbu$1@opal.futuro.pl...
    > No i jest zima. Mój piec wg statystyk ma zapalony palnik przez 44% czasu w
    > ciągu zeszłej doby. Teraz średnie z godzin wyglądają podobnie. Za
    > oknem -12 do -16
    >
    > W niektórych pomieszczeniach +20 w innych +22, w jednym +19 i wiem, że
    > skosy do remontu, ucieka ciepło.
    > Ogólnie mam różnicę 3 stopni między pokojami. Nie grzeję na pałę, bo mi
    > piec wejdzie na 60% i w jednych pokojach przymknę kalafiory żeby w innych
    > na otwartych było 22.
    >
    > Jak u was ?

    U mnie zużycie ok. 7-10 m3/dobę. Temperatury od -5 do -10, w domu 21-22, od
    22.00 do 6.00 17.5 (ale i tak nigdy nie spada poniżej 19). Dom 180m2 z
    nieszczelnymi oknami i działającą wentylacją grawitacyjną :)
    18cm styropianu na placki na ścianach, 30cm wełny w dachu.
    Kocioł atmotec 20kW, ustawiony na 12kW, sterownik pogodowy vrc430, krzywa
    0.5, czujnik pokojowy w trybie korekty.
    Kocioł grzeje również 300l zasobnik CWU. Cyrkulacja wyłączona.
    40m2 podłogówki na RTL (3 obwody), 9 grzejników i 2 drabinki.
    W kominku pali się 50% czasu, DGP rozprowadza powietrze po poddaszu.

    --
    Bartek