    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A może styropian?=
    Date: Thu, 28 Feb 2013 11:32:47 +0100

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup

    > -Zdaję sobie sprawę z niedostatków.Jest to jednak sposób azarówno na
    > pomieszczenie,jak ini materiał.Na allegro nie mogie,no nie mogie...

    Oczekujesz rady czy przytaknięcia, bo mam wrażenie, że tego drugiego?

    > -Oddychanie.Ty jesteś mur.Załóż sobie na głowę foliową torebkę i
    > poddychaj.Ateraz napluj(oddaj wilgoć) przez nią.A przez papier?A firankę?

    Torebka foliowa jest paroizolacją, więc z założenia nie można przez nią
    oddychać.

    > -Ogień.Wiem,o czym piszę,robilem próby.Styro samogasnące.

    Dalej nie rozumiesz - problemem nie jest rozprzestrzenianie ognia przez
    styropian ale wydzielanie trujących gazów. A z tym samogaśnięciem to też
    tylko częściowa prawda - tylko do pewnej temperatury.

    > Bardziej od ognia wewnątrz boję się ognia na zewnątrz(np podpalenie)bo w
    > szczelinie wentylacyjnej może powstać ciąg,który nawet wełnie szkodzi.Tak
    > płoną budynki z
    > płyt warstwowych ze styro lub pianki.A skoro tak straszycie,to może
    > wykończyć boazerią?Tylko drogo...
    > -Hałas.część pomieszczeń ma strop betonowy część z płyt warstwowych.DUŻEJ
    > różnicy mie słyszę.Grad-zabronie mu!Nie,żehałas,ale mi drań blachę
    > pokaleczy.

    :-)

    > _Krokwie będą stykały ze styro tylko z jednej strony-od spodu.I nie będą
    > gniły.

    To dobrze, a czym chcesz wypełnić pustkę pomiędzy krokwiami?

    > Mało kto wie,że styropian przepuszcza powietrze i parę wodną.

    To zależy od styropianu

    > Oczywiście minimalnie,to nie wełna.Ale potrafi nasiąknąć wodą tak,że
    > kilkakrotnie zwiększy swój
    > ciężar.Są dowody.

    To też zależy od styropianu

    > cztery własne budowy i oglądanie tego co inni wymyślili nauczyły mnie,że
    > typowe materiały zawsze można wykorzystać w nietypowy sposób.

    Można, ale po co? Czy celem budowy jest wykorzystanie wszystkiego do
    ostatniej cegły? Czy może celem jest jak najtańsze zbudowanie domu? Moim
    celem nie było ani jedno ani drugie.

    Pozdrawiam
    Ergie